رادیو و ترویج فرزندآوری میان زوج های جوان | پایگاه خبری صبا
امروز ۳ آذر ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۳۲

رادیو و ترویج فرزندآوری میان زوج های جوان

با حضور مدیران و کارشناسان حوزه خانواده، نشست سبک زندگی و خانواده با موضوع سیاست های جمعیتی سازمان صدا و سیما و نقش رادیو در این حوزه در سالن جلسات معاونت صدا برگزار شد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی معاونت صدا، نشست سبک زندگی و خانواده با حضور سید مهدی ناظمی، مشاوررئیس سازمان صدا و سیما و دبیر کارگروه سبک زندگی و خانواده، احمد میرزایی مدیرکل طرح و برنامه ریزی معاونت صدا و جمعی از مدیران طرح و برنامه ریزی شبکه های مختلف معاونت صدا در سالن جلسات ساختمان شهدا برگزار شد.

سید مهدی ناظمی، دبیر کارگروه سبک زندگی و خانواده با اشاره به سیاست های جمعیتی سازمان صدا و سیما و موضوع جمعیت و فرزندآوری گفت: ازدواج و اقدام به فرزندآوری در میانسالی از مواردی است که می توان آن را مطرح کرد. افرادی بسیاری در سن میانسالی مجرد هستند، طلاق گرفته اند یا همسرشان فوت کرده است و به سن میانسالی رسیده اند. چرا باید فرهنگ جامعه ما به گونه ای باشد که ازدواج یا فرزندآوری در میانسالی را قبیح بدانیم در صورتی که باید آنها را متقاعد به ازدواج و تشویق به فرزندآوری کنیم. ضمن اینکه باید برای میانسالان جا بیندازیم فرزندآوری و ازدواج در میانسالی خوب است و خانواده ها را تشویق به این امر کنیم.

وی در ادامه سخنانش با تاکید بر توسعه و جمعیت افزود: برای طی کردن مسیر توسعه و پیشرفت، نیازمند جمعیت جوان هستیم . مسیر توسعه با داشتن جمعیت جوان میسر می شود، چرا که جوانان خالق و ایده پرداز هستند و توسعه قدرت ورزشی، قدرت فرهنگی و هنری دارند. ما نیازمند سیاستمدار، هنرمند، ورزشکار جوان و…. هستیم. ما می توانیم رشد اقتصادی را به صورت خانوادگی ترویج دهیم.

دبیر کارگروه سبک زندگی و خانواده در ادامه با اشاره به برنامه سازی با موضوع سقط جنین عنوان کرد: باید بتوانیم طرز فکر مخاطبان را درباره منطق سقط جنین تغییر دهیم و به زوجین یاد بدهیم که جنین حق زندگی دارد، چون موجود زنده است و نباید حق زندگی را از او بگیریم. در اسلام حفظ جان انسان به عنوان بالاترین اولویت توصیه شده است. همچنین سقط جنین معادل قتل است .

ناظمی با تاکید بر این که دشواری هر کاری به مهندسی پیام است، عنوان کرد: مدیران طرح و برنامه ریزی با هم اندیشی، هم افزایی و مهندسی پیام در حوزه فرزندآوری و جمعیت در معاونت صدا باید به فکر مهندسی پیام باشند. معتقدم صدا به دلیل این که با گوش انسان سرو کار دارد می تواند اثرگذاری بیشتری در افراد داشته باشد و رادیو می تواند در این طرح کمپین ازدواج و… پیشتازی کند.

دبیر کارگروه سبک زندگی و خانواده با تاکید بر تغییر ذهنیت عمومی در خصوص فرزندآوری و اصلاح این نگرش افزود: ما باید در پی تغییر اصلاح ذهنیت جامعه نسبت به فرزندآوری و جوانی جمعیت کوشا باشیم. صدا و سیما می تواند در اصلاح ذهنیت مردم کمک کند. به عنوان مثال ساخت برنامه ها با موضوع آسیب های تک فرزندی می تواند بخشی از مسائل را حل کند.

احمد میرزایی، مدیرکل طرح و برنامه ریزی معاونت صدا در ادامه نشست عنوان کرد: فرزندآوری امری مقدس و نیاز جامعه است و نقش قرارگاهی در رفع موانع می تواند شکل بگیرد تا خیال خانواده برای فرزندآوری رفع شود.

وی ادامه داد: ما در کنار اصلاح باور افراد جامعه از لحاظ فرهنگی باید سیاست های تشویقی را هم اعمال کنیم. بدون تردید باور در کنار تشویق در جامعه امروز می تواند نتیجه بخش باشد.

در این نشست درباره موانع پیش روی فرزند آوری صحبت شد و راهکارها نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت. همچنین روش های کمک به برنامه سازان و تولید کنندگان مورد بحث قرار گرفت.

There are no comments yet


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۹/۰۱۴/۹۱۳/۴۰۰
  • زودپز
    ۱۷۱/۳۵۴/۰۳۵/۰۰۰
  • تمساح خونی
    ۱۶۸/۲۸۰/۴۲۷/۲۵۰
  • مست عشق
    ۱۲۰/۲۹۹/۷۲۰/۷۵۰
  • پول و پارتی
    ۹۰/۰۰۰/۳۵۴/۵۰۰
  • خجالت نکش 2
    ۸۶/۲۶۱/۰۰۹/۲۰۰
  • صبحانه با زرافه‌ها
    ۶۵/۳۲۳/۷۹۱/۵۰۰
  • سال گربه
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • ببعی قهرمان
    ۴۸/۱۴۲/۱۱۹/۵۰۰
  • قیف
    ۲۷/۰۲۷/۶۵۵/۱۰۰
  • مفت بر
    ۲۵/۵۹۴/۸۹۸/۶۰۰
  • قلب رقه
    ۱۴/۰۲۶/۷۲۶/۰۰۰
  • شهرگربه‌ها۲
    ۱۲/۳۹۲/۰۶۱/۵۰۰
  • شه‌سوار
    ۱۰/۶۱۵/۹۴۸/۵۰۰
  • باغ کیانوش
    ۶/۰٬۷۰/۷۸۴/۰۰۰
  • شنگول منگول
    ۱/۲۴۶/۰۲۷/۵۰۰
  • استاد
    ۹۹۲/۹۳۰/۰۰۰
  • سه‌جلد
    ۳۸۰/۷۹۰/۰۰۰
  • نبودنت
    ۲۴۸/۶۶۰/۰۰۰
  • شبگرد
    ۱۸۳/۳۵۰/۰۰۰