شیرطلای افتخاری در دستان خالق «نمایش ترومن» / روایت تازه پدرو آلمودوار از عشق و مرگ | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۴
در ونیز چه خبر است؟

شیرطلای افتخاری در دستان خالق «نمایش ترومن» / روایت تازه پدرو آلمودوار از عشق و مرگ

اهدای شیر طلایی افتخاری ونیز به «پیتر ویر» و نمایش اولین فیلم انگلیسی‌زبان پدرو آلمودوار اسپانیایی از اتفاقات جذاب روز ششم ونیز هشتاد و یکم بود.

به گزارش صبا، شیر  طلایی یک عمر دستاورد  هشتاد  و یکمین جشنواره بین المللی فیلم ونیز  به پیتر ویر کارگردان و فیلمنامه نویس استرالیایی و خالق انجمن شاعران مرده، نمایش ترومن،  استاد و فرمانده و… اهدا شد.
پیتر ویر در بیانیه‌ای گفت: جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز و شیر طلایی آن برای یک عمر دستاورد هنری بخشی از فولکلور هنر ما هستند. به عنوان یک دریافت کننده برای یک عمر کار به عنوان کارگردان، افتخار قابل توجهی است.
در ادامه بیانیه آلبرتو باربرا خوانده شد که در آن آمده بود: پیتر ویر با مجموع تنها سیزده فیلم ساخته شده در طول چهل سال، جایگاهی را در جهان کارگردانان بزرگ سینمای مدرن به دست آورده است.

بیشترین ستاره‌ها برای فیلم والتر سالس

در جدول امتیازات منتقدین ایتالیایی به فیلم‌های جشنواره ونیز هشتاد و یکم تا پایان روز پنجم فیلم «هنوز اینجا هستم» والتر سالس بهترین فیلم جشنواره ونیز بوده است.

عشق و مرگ در روایت تازه پدرو آلمودوار
پدرو آلمودوار در «اتاق همسایه» با بازی تیلدا سوینتون و جولیان مور به عشق و مرگ پرداخته و اولین فیلم بلند انگلیسی زبان این کارگردان اسپانیایی مانند یک غزل به زندگی می‌پردازد.
مور و سوینتون نقش دوستانی را بازی می‌کنند که ارتباطشان با هم قطع شده است، که در جوانی در یک کار مجله با هم آشنا شدند و زندگی آنها مسیرهای متفاوتی را طی کرد. اینگرید (مور) رمان می نوشت. مارتا (سوینتون) گزارشگر جنگ شد. و اکنون پس از سالها دوری، آنها دوباره در نیویورک ملاقات می‌کنند، زمانی که اینگرید متوجه می شود که مارتا سرطان دارد و در بیمارستانی در نزدیکی است و…

فیلم در جشنواره ونیز ۱۸ دقیقه تشویق شد و رکوردی تازه برای دوره هشتاد و یکم ثبت کرد.

تشویق ۱۰ دقیقه‌ای «هنوز اینجا هستم»
فیلم درام سیاسی «هنوز اینجا هستم» به کارگردانی «والتر سالس» برزیلی یکشنبه شب در جشنواره ونیز بیش از ۱۰ دقیقه به صورت ایستاده تشویق شد. سالاس پس از ۱۲ سال با «هنوز اینجا هستم» اولین فیلم بلند داستانی خود را ساخته است. تشویق حضار «فرناندا تورس» بازیگر فیلم را احساساتی کرد.
«هنوز اینجا هستم» زنی را دنبال می‌کند که در ریو دو ژانیرو برای کشف سرنوشت همسر ناپدید شده‌اش پس از بازداشت در سال ۱۹۷۱ می‌جنگد. سالس که فیلم‌های تحسین‌شده «ایستگاه مرکزی» و «خاطرات موتورسیکلت» را در کارنامه دارد، در این مراسم به بازیگران «فرناندا تورس» و «سلتون ملو» و «مارسلو روبنز پایوا» نویسنده کتاب خاطراتی که داستان فیلم از آن الهام گرفته شده پیوست.
سونی پیکچرز کلاسیکس در ماه مه امتیاز پخش این فیلم در آمریکای شمالی، خاور میانه و چند بازار دیگر را خریداری کرد.

چرا اکران «گرگ‌ها» محدود است؟
«گرگ‌ها» درباره دو کارچاق‌کن تک‌رو با بازی «برد پیت» و «جرج کلونی» است که به یک مأموریت واحد گماشته شده‌اند. «ایمی رایان» نامزد اسکار دیگر بازیگر فیلم است. کلونی و پیت با کمپانی‌های اسموک‌هوس پیکچرز و پلن بی اینترتینمنت تهیه‌کننده پروژه‌اند.
پیت و کلونی در بخشی از کنفرانس خبری این فیلم در ونیز گفتند ناخرسندند از اینکه فیلم «گرگ‌ها» قرار نیست برخلاف برنامه اولیه اپل و سونی به صورت گسترده اکران شود. کلونی گفت این تصمیم اپل خوشایند او نیست: «از سوی دیگر بسیاری از مردم فیلم را در چند صد سالن سینما می‌بینند، اما بله، اکران گسترده بسیار خوشایندتر بود.»
کلونی در بخشی از کنفرانس از علت همکاری مجدد با پیت پس از «بخوان و بسوزان» گفت: «در فیلم «بخوان و بسوزان» لذت وافری بردم از تیراندازی به صورتش، بنابراین پس از ۱۵ سال فکر کردیم که دوباره امتحانش کنیم!»
کلونی سپس این ادعای «نیویورک تایمز» را تکذیب کرد که او و پیت هریک برای «گرگ‌ها» بیش از ۳۵ میلیون دلار دریافت کرده‌اند: «مقاله جالبی بود و صرف نظر از اینکه منبع آن زن برای دستمزدهای ما چه کسی بوده، ما میلیون‌ها میلیون دلار کمتر از آنچه گزارش شده دریافت کردیم. این را می‌گویم چون برای صنعت ما بد است که مردم فکر کنند این رقم استاندارد برای دستمزد است. وحشتناک است و باعث می‌شود که فیلم ساختن ناممکن شود.»
«گرگ‌ها» ۲۰ سپتامبر اکران خواهد شد و ۲۷ سپتامبر در دسترس مشترکین اپل تی‌وی+ قرار می‌گیرد.

«بروتالیست» شاهکار؟
فیلم سه و نیم ساعته «بروتالیست» ساخته «بریدی کوربی» یکشنبه شب در جشنواره ونیز هشتاد و یکم ۱۳ دقیقه به صورت ایستاده تشویق شد. «ورایتی» گزارش می‌دهد که پس از اکران فیلم در ونیز فریادهای «براوا» در سالن طنین‌انداز شده است. امتیاز فیلم در «راتن تومیتوز» و «متاکریتیک» تا این لحظه منتشر نشده اما برخی از منتقدین این «بروتالیست» را «دستاوردی عظیم» و «شاهکاری مدرن» توصیف کرده‌اند.
تازه‌ترین ساخته کارگردان «واکس لاکس» زندگی معماری به نام «لسلو توث» با بازی «آدرین برودی» و همسرش با بازی «فلیسیتی جونز» را روایت می‌‌کند که از اروپای پس از جنگ به آمریکای مدرن آمده‌اند. با این حال، زندگی‌شان پس از برخورد با یک مرد مرموز و ثروتمند با بازی رایلنس برای همیشه متحول می‌شود. «گای پیرس»، «جو آلوین»، «اما لرد»، «رفی کسیدی» و «الساندرو نیوولا» دیگر بازیگران فیلم خواهند بود.

اعتراض به سبک نئو سورا

نئو سورا کارگردان ژاپنی آمریکایی با فیلم «پایان خوش» در ونیز حضور پیدا کرد در حالی که با یک چفیه حمایت خود را از فلسطین اعلام کرد. لورا مورانته و لینو موسلا دو بازیگر ایتالیایی هم از چهره‌هایی هستند که در جشنواره ونیز خواستار پایان بخشیدن به نسل کشی صهیونیسم در غزه شدند.
«پایان خوش» فیلم درام ژاپنی-آمریکایی محصول سال ۲۰۲۴به نویسندگی و کارگردانی نئو سورا است. کوریهارا هایاتو، هیداکا یوکیتو، آیومو ناکاجیما ، ماکیکو واتانابه و شیرو سانو در این فیلم بازی
در توکیوی آینده نزدیک، دو دوست صمیمی در آستانه فارغ التحصیلی از دبیرستان هستند، در حالی که تهدیدات زلزله در حال افزایش است. یک شب، آنها با مدیر خود شوخی می‌کنند که منجر به نصب یک سیستم نظارتی می‌شود. آنها به روش های متضاد پاسخ می‌دهند.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    231/063/671/400
  • تمساح خونی
    168/255/197/250
  • مست عشق
    120/024/440/750
  • خجالت‌نکش۲
    83/565/115/200
  • پول و پارتی
    75/236/463/500
  • سال گربه
    64/591/860/000
  • قیف
    16/316/080/500
  • یادگار جنوب
    12/104/059/550
  • ملاقات با جادوگر
    10/154/125/000
  • مفت بر
    9/605/872/500
  • ساعت 6صبح
    6/682/846/250
  • قلب رقه
    6/682/092/000
  • شهرگربه‌ها۲
    5/039/137/000
  • در آغوش درخت
    4/758/831/500
  • شه‌سوار
    2/867/932/500
  • روزی روزگاری آبادان
    2/689/395/000
  • آغوش باز
    691/497/500
  • کارزار
    189/070/000
  • سودابه
    128/322/500
  • لختگی
    25/100/000