روایتی از مریم جلالی درباره یک «میدون» رصتایی/ ماجرای حراج ایده چیست؟ | پایگاه خبری صبا
امروز ۲ آذر ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۲۷

روایتی از مریم جلالی درباره یک «میدون» رصتایی/ ماجرای حراج ایده چیست؟

تهیه‌کننده و مدیر اسبق رادیو و تلویزیون درباره حراج ایده و ضرورت برگزاری نمایشگاه رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر توضیحاتی داد.

به گزارش صبا و به نقل از ستاد خبری سومین نمایشگاه ملی صوت و تصویر ایران (رصتا)، مریم جلالی تهیه‌کننده قدیمی رادیو و تلویزیون و معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، درباره حراج ایده در نمایشگاه «رصتا» در برنامه‌ای با عنوان «حراجیده» تأکید کرد: حراج یعنی قیمت‌گذاری، ارزش‌گذاری، برتری‌سنجی و استانداردسازی.

حراج ایده یا به تعبیر دیگر، میدان باز شده برای طرح ایده‌ها باید از یک مثلث کارشناس، سیاستگذار و مخاطب پیروی کند. مشتری‌ها و کارشناسان ارزیابی کنند و از طرفی دیگر سیاستگذاران به عیارسنجی برسند؛ اتصال این سه ضلع باعث می‌شود به همگرایی دست پیدا کنیم.

جلالی درباره نوع ایده‌ها گفت: ما ایده‌های ثابت داریم زاویه دیدهای جدید است که می‌تواند آن ایده‌ها را نوآور و خلاق کند و مخاطب مطابق میل، نیاز و مصلحتش به سمت آن برود.

این کارشناس رسانه و تهیه‌کننده قدیمی درباره بعد از حراج ایده و انتخاب آنها، گفت: این ایده خلاقانه باید برود در ظرف مناسب و مسیر مناسب تحقق؛ ما ایده‌ای که غیرقابل ساخت باشد ایده‌های آسمانی که آن ایده‌ها نمی‌تواند روی زمین باشد به ما آسیب می‌زند و ما را دچار ناکامی می‌کند.

وی ادامه داد: وقتی ایده را مطرح می‌کنیم اولاً باید به کارشناسان برای زمینه تحقق آن، اتکا کنیم، ثانیاً به سیاستگذار برای توانش و اجازه تحقق آن و ثالثاً به مخاطبین برای بعد اقتصادی و وایرال شدن آن، مراجعه کنیم.

معاون وزارت میراث فرهنگی در پاسخ به سؤالی درباره ضرورت برگزاری نمایشگاه «رصتا»، گفت: نمایشگاه یک مشترک لفظی است. شاید دایره معنایی به ذهن می‌آید یکسری سازه در کنار هم باشد. ما اگر هدف‌گذاری نمایشگاه را درست تعیین کنیم و آن ایجاد شبکه ارتباطی و انتقال تجربه و دانش باشد آن انتقادهایی که بعضا مشخص نیست و اصطلاحا محلی از اعراب ندارند، برطرف می‌شود. اتفاقا ساترا به‌عنوان یک نهاد سیاستگذار در رده خط مشی‌گذاری برای اینکه پلن‌ها و برنامه‌ها را با هم همگرا کند، می‌تواند از فرصت نمایشگاه «رصتا» بهره ببرد.

سومین نمایشگاه ملی رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران (رصتا) از ۲۶ تا ۲۹ شهریور ماه ۱۴۰۳ در محل مصلای امام خمینی(ره) تهران برگزار می‌شود.

There are no comments yet


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۹/۰۱۴/۹۱۳/۴۰۰
  • زودپز
    ۱۶۹/۶۹۳/۰۲۰/۰۰۰
  • تمساح خونی
    ۱۶۸/۲۸۰/۴۲۷/۲۵۰
  • مست عشق
    ۱۲۰/۲۹۹/۷۲۰/۷۵۰
  • پول و پارتی
    ۹۰/۰۰۰/۳۵۴/۵۰۰
  • خجالت نکش 2
    ۸۶/۲۶۱/۰۰۹/۲۰۰
  • سال گربه
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • صبحانه با زرافه‌ها
    ۶۳/۶۲۰/۱۵۶/۵۰۰
  • ببعی قهرمان
    ۴۷/۸۶۸/۱۴۹/۵۰۰
  • قیف
    ۲۷/۰۲۷/۶۵۵/۱۰۰
  • مفت بر
    ۲۴/۳۷۶/۴۱۳/۶۰۰
  • قلب رقه
    ۱۳/۴۹۵/۱۴۱/۰۰۰
  • شهرگربه‌ها۲
    ۱۲/۳۹۲/۰۶۱/۵۰۰
  • شه‌سوار
    ۱۰/۶۱۵/۹۴۸/۵۰۰
  • باغ کیانوش
    ۵/۸۴۱/۳۳۹/۰۰۰
  • شنگول منگول
    ۹۹۳/۸۸۰/۰۰۰
  • استاد
    ۹۹۲/۹۳۰/۰۰۰
  • سه‌جلد
    ۳۷۶/۰۳۰/۰۰۰
  • نبودنت
    ۲۴۲/۰۲۰/۰۰۰
  • شبگرد
    ۱۷۹/۹۶۰/۰۰۰