برگزاری نشست «تنظیم‌‌گری محتوا، با محوریت هنجارهای تولید و انتشار محتوا» | پایگاه خبری صبا
امروز ۲ آذر ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۱۱

برگزاری نشست «تنظیم‌‌گری محتوا، با محوریت هنجارهای تولید و انتشار محتوا»

نشست تخصصی «تنظیم‌‌گری محتوا، با محوریت هنجارهای تولید و انتشار محتوا» با سخنرانی حسن خجسته و حضور مدیران پلتفرم‌های رسانه‌ای در روز سوم نمایشگاه ملی «رصتا» برگزار شد‌.

به گزارش صبا و به نقل از ستاد خبری سومین نمایشگاه ملی صوت و تصویر فراگیر ایران (رصتا)، در سومین روز برگزاری سومین نمایشگاه ملی «رصتا» بعد از ظهر روز چهارشنبه ۲۸شهریور حسن خجسته در یک‌ نشست، به ارائه دیدگاه خود درباره هنجار‌های رسانه‌ای و روابط بین رسانه‌ها و مخاطبان پرداخت.

خجسته در بخشی از این نشست تخصصی درباره ارتباط بین رسانه‌ها و مخاطب گفت: دایره متقاطعی برای توصیف ارتباط بین آنها وجود دارد که بخشی از آنها مشترک است. دایره اول شامل تمام رسانه‌های داخلی و صداوسیما است. دایره دوم پیام‌رسان‌های خارجی و رسانه‌های آنهاست و مخاطب بین هر دو دسته، دست به انتخاب می‌زند. سختی کار رسانه‌های داخلی‌ در این است که در دایره دوم جذابیت‌های بیشتری برای جذب مخاطب‌ وجود دارد.

این استاد دانشگاه در ادامه افزود: از زمانی که مخاطب به سمت دسته دوم می‌رود‌، هنجارهای ما متفاوت می‌شود. هنجار قاعده رفتار است و‌ در تمام جوامع وجود دارد و ارزش مجموعه‌ای از قواعد رفتاری مهم است.

وی درباره راه‌های دستیابی ‌رسانه به مخاطب گفت: سه راه وجود دارد. رابطه اول تجویزی است و مبنای آن مصلحت و خیر مخاطب است. دومین ارتباط که خیلی گسترده است، مشتری‌مداری است و مبتنی بر رضایت است‌. اکثر خبرنگاران دسته دوم هستند و البته نباید به بهانه مشتری‌مداری و رضایت مخاطب، هر محتوایی را منتشر کرد. سومین رابطه مبتنی بر دوستی است و در آن، رضایت و مصلحت با هم هستند و برای آن مخاطب اهمیت دارد. مثل صدا و سیما. کار کردن در گروه آخر سخت است، چون در آن باید هر دو دسته را در نظر گرفت.

خجسته در این نشست، درباره رقابت رسانه‌ها گفت: رقابت بین رسانه‌ها افزایش پیدا کرده است. به طور مثال در گذشته رقیب رادیو، ضبط ماشین بوده است اما پلتفرم‌های دیگر در این زمان کار رسانه‌ها را سخت می‌کنند.

این مدیر اسبق رسانه ملی، در نشست تخصصی به ترسیم جایگاه‌رسانه‌ای در دهکده جهانی پرداخت و در بخشی از این بخش از نشست اظهار داشت: محیط شما بسیار رقابتی است و در آن جنگ است؛ هارت لند اصطلاحی در ژئوپلتیک است که می‌گوید هر که هارت لند را داشته باشد، همه دنیا دارد و این برای همه دنیا مهم است؛ ایران قلب هارت لند است و ۷۰ درصد نفت و گاز دنیا را دارد و شیعیان در آن زندگی می‌کنند. بنابراین باید این پرچم باید بماند تا دنیا اداره شود.

سومین نمایشگاه ملی رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران (رصتا) از ۲۶ تا ۲۹ شهریور ماه ۱۴۰۳ در محل مصلای امام خمینی(ره) تهران در حال برگزاری است.

There are no comments yet


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۹/۰۱۴/۹۱۳/۴۰۰
  • زودپز
    ۱۶۹/۶۹۳/۰۲۰/۰۰۰
  • تمساح خونی
    ۱۶۸/۲۸۰/۴۲۷/۲۵۰
  • مست عشق
    ۱۲۰/۲۹۹/۷۲۰/۷۵۰
  • پول و پارتی
    ۹۰/۰۰۰/۳۵۴/۵۰۰
  • خجالت نکش 2
    ۸۶/۲۶۱/۰۰۹/۲۰۰
  • سال گربه
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • صبحانه با زرافه‌ها
    ۶۳/۶۲۰/۱۵۶/۵۰۰
  • ببعی قهرمان
    ۴۷/۸۶۸/۱۴۹/۵۰۰
  • قیف
    ۲۷/۰۲۷/۶۵۵/۱۰۰
  • مفت بر
    ۲۴/۳۷۶/۴۱۳/۶۰۰
  • قلب رقه
    ۱۳/۴۹۵/۱۴۱/۰۰۰
  • شهرگربه‌ها۲
    ۱۲/۳۹۲/۰۶۱/۵۰۰
  • شه‌سوار
    ۱۰/۶۱۵/۹۴۸/۵۰۰
  • باغ کیانوش
    ۵/۸۴۱/۳۳۹/۰۰۰
  • شنگول منگول
    ۹۹۳/۸۸۰/۰۰۰
  • استاد
    ۹۹۲/۹۳۰/۰۰۰
  • سه‌جلد
    ۳۷۶/۰۳۰/۰۰۰
  • نبودنت
    ۲۴۲/۰۲۰/۰۰۰
  • شبگرد
    ۱۷۹/۹۶۰/۰۰۰