همایش دولت چهاردهم و پدیده گردشگری برگزار شد / ایران به جذب گردشگر علاقه‌مند است | پایگاه خبری صبا
امروز ۲ آذر ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۴۱

همایش دولت چهاردهم و پدیده گردشگری برگزار شد / ایران به جذب گردشگر علاقه‌مند است

دکتر محمد فرزاد میرزایی قلعه دبیر کنگره دولت چهاردهم و پدیده گردشگری و مدیر کل گردشگری و صنایع دستی شورای عالی مناطق آزاد گفت: جمهوری اسلامی ایران به جذب گردشگر علاقه دارد. ظرفیت‌های جذب گردشگری هم وجود دارند اما به راستی چرا ما از برنامه‌ای که در زمینه جذب گردشگر برای خودمان تعریف کرده‌ایم، عقب هستیم؟

به گزارش خبرنگار گردشگری صبا؛ همایش دولت چهاردهم و پدیده گردشگری امروز ۲ مهر ماه ۱۴۰۳ با حضور محمد فرزاد میرزایی قلعه دبیر کنگره و مدیر کل گردشگری و صنایع دستی شورای عالی مناطق آزاد، محمد محب خدایی دبیر اتاق فکر گردشگری ایران، محمدحسین ایمانی خوشخو رئیس انجمن علمی گردشگری وعضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، زهرا خدادادی رئیس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی، سید مجیدحلاج‌زاده رئیس مرکز ایرانیان خارج از کشور،حجت‌الاسلام والمسلمین محمد سعید آخوندی معاون فرهنگی_اجتماعی مناطق آزاد، محمدعلی ابوطالبی رئیس گروه هتل‌های پارسیان، محسن امامی رئیس جامعه متخصصین گردشگری و جواد قارائی مستندساز و فعال گردشگری در هتل پارسیان آزادی برگزار شد.

دکتر محمد فرزاد میرزایی قلعه دبیر کنگره و مدیر کل گردشگری و صنایع دستی شورای عالی مناطق آزاد گفت: من از اعضای اتاق فکر گردشگری تشکر می‌کنم؛ واقعیت این است که خیلی از کارشناسان گردشگری معتقدند که جمهوری اسلامی توجه چندانی به گردشگری ندارد ولی من متوجه شدم که جمهوری اسلامی به جذب گردشگری علاقه دارد. ظرفیت‌های جذب گردشگری هم وجود دارند اما به راستی چرا ما از برنامه‌ای که در زمینه جذب گردشگر برای خودمان تعریف کرده‌ایم، عقب هستیم.

او بیان کرد: شاید مسئله از اینجا نشات می‌گیرد که دولت‌ها توجه چندانی به خواسته‌های فعالان و دلسوزان عرصه گردشگری نکرده‌اند بنابراین ما همایش دولت چهاردهم و پدیده گردشگری را برگزار کردیم تا به سیاستمداران اطلاع بدهیم که جامعه گردشگری حاضر است به دولت و مسئولان کمک کند تا به اهداف تعیین شده و مشخص برسند.

محمد محب خدایی دبیر اتاق فکر گردشگری در بخش دیگری از همایش دولت چهاردهم و پدیده گردشگری گفت: اگرچه می‌گویند صنعت گردشگری پیشروی همه صنایع است اما این امر دیده نمی‌شود؛ فعالان صنعت گردشگری می‌گویند که پیشرو هستند اما کجا و چگونه؟ آیا صنعت گردشگری می‌تواند کشاورزی و سایر موارد را تحت تاثیر قرار بدهد و آنچنان که باید و شاید درآمدزا باشد؟ کشور ما در خیلی از جاها، جایگاه خودش را از دست داده است؛ هم‌اکنون اکثر فعالان گردشگری کشورمان به دنبال این هستند که توری را بفروشند و سودی به دست بیاورند ولی این جایگاه گردشگری نیست.

او افزود: صنعت گردشگری بزرگترین محور تولید ثروت در سطح جهان است. این یک واقعیت است و من آن را بررسی کردم.

دبیر اتاق فکری گردشگری بیان کرد: صنعت گردشگری باید یارانه بدهد، نه اینکه یارانه دریافت کند.

سید مجید حلاج‌زاده رئیس مرکز ایرانیان خارج از کشور در بخش دیگری از همایش گفت: متاسفانه الآن دلال‌ها وارد بازار گردشگری کشورمان شده‌اند و ما نمی‌خواهیم که فقط آنها سود ببرند. همه اقشار جامعه باید سودی از حوزه گردشگری ببرند.

او افزود: هم‌اکنون گردشگری سلامت کشورمان به دست دلالان بیمارستان‌ها افتاده است و به نظرم این گردشگری سلامت نیست که افرادی برای درمان به یک بیمارستان مراجعه کنند و بلافاصله پس از بهبودی، به شهر و کشورشان برگردند.

رئیس مرکز ایرانیان خارج از کشور بیان کرد: مرکز ایرانیان خارج از کشور به دنبال این است که تک تک استان‌های کشور را به مردم کشورهای دیگر معرفی کند.

زهرا خدادادی رئیس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی نیز یکی دیگر از سخنرانان همایش دولت چهاردهم و پدیده گردشگری بود و گفت: فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی حاضر است که در کنار فعالان عرصه گردشگری و دولت باشد.

سپس محسن امامی رئیس جامعه متخصصین گردشگری پشت تریبون رفت و خطاب به وزیر گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی گفت: شما راه را به روی مردم نبندید، مردم خودشان مسائل خرد را حل می‌کنند؛ شما به حل مسائل کلان بپردازید و برای این کار راه‌های هموارتر را انتخاب کنید. گردشگری میانبری برای حل مشکلات جامعه است.

سپس پنل تخصصی رسانه و ایران‌هراسی با حضور رضا بختیاری تهیه‌کننده تلویزیون و مدیرعامل تلویزیون گردشگری ، سلمان رفتاری مدیرکل شرکت گردشگری آلما سفر،  محمود بنکدارنیا عضو هیئت مدیره جامعه تورگردانان ایران، لیلا اژدری مشاور معاون گردشگری کشور برگزار شد.

رضا بختیاری گفت: بزرگترین مشکل صنعت گردشگری کشور ما، نبود استراتژی تبلیغاتی و نبود برندینگ کلمه ایران است.

او پرسید: به راستی شعار برندینگ ایران چیست؟

موسس تلویزیون گردشگری از انجمن‌ها و سایر نهادهای فعال در عرصه گردشگری خواست که یک صندوق تعریف کنند و فقط روی برندینگ ایران کار کنند.

سلمان رفتاری مدیرعامل شرکت گردشگری آلما سفر در بخش دیگری از پنل تخصصی رسانه و ایران‌هراسی گفت: متخصصان صنعت گردشگری باید کلمه‌ای را جایگزین کلمه ایران‌هراسی کنند و سپس همه وزارتخانه‌ها را درگیر حوزه گردشگری کنند.

محمود بنکدارنیا عضو هیئت مدیره جامعه تورگردانان ایران نیز گفت: اگر مجلس متقاعد نشود که باید جلوی ایران‌هراسی را بگیرد، مشکلات حل نمی‌شوند.

لیلا اژدری مشاور معاون گردشگری کشور در پایان گفت: بحث ایران‌هراسی یک پدیده چند وجهی است و مبارزه با آن فقط از دست یک وزارتخانه به نام وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ساخته نیست. همه نهادها باید برای مبارزه با ایران‌هراسی هماهنگ شوند.

There are no comments yet


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۹/۰۱۴/۹۱۳/۴۰۰
  • زودپز
    ۱۷۱/۳۵۴/۰۳۵/۰۰۰
  • تمساح خونی
    ۱۶۸/۲۸۰/۴۲۷/۲۵۰
  • مست عشق
    ۱۲۰/۲۹۹/۷۲۰/۷۵۰
  • پول و پارتی
    ۹۰/۰۰۰/۳۵۴/۵۰۰
  • خجالت نکش 2
    ۸۶/۲۶۱/۰۰۹/۲۰۰
  • صبحانه با زرافه‌ها
    ۶۵/۳۲۳/۷۹۱/۵۰۰
  • سال گربه
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • ببعی قهرمان
    ۴۸/۱۴۲/۱۱۹/۵۰۰
  • قیف
    ۲۷/۰۲۷/۶۵۵/۱۰۰
  • مفت بر
    ۲۵/۵۹۴/۸۹۸/۶۰۰
  • قلب رقه
    ۱۴/۰۲۶/۷۲۶/۰۰۰
  • شهرگربه‌ها۲
    ۱۲/۳۹۲/۰۶۱/۵۰۰
  • شه‌سوار
    ۱۰/۶۱۵/۹۴۸/۵۰۰
  • باغ کیانوش
    ۶/۰٬۷۰/۷۸۴/۰۰۰
  • شنگول منگول
    ۱/۲۴۶/۰۲۷/۵۰۰
  • استاد
    ۹۹۲/۹۳۰/۰۰۰
  • سه‌جلد
    ۳۸۰/۷۹۰/۰۰۰
  • نبودنت
    ۲۴۸/۶۶۰/۰۰۰
  • شبگرد
    ۱۸۳/۳۵۰/۰۰۰