«امیر یوسفی» مستندساز، تهیه کننده و دبیر کمیته طرح و برنامه کانون تهیه کنندگان رسانههای دیداری در گفتوگو با خبرنگار نمایش خانگی صبا، در خصوص توان همافزایی سومین نمایشگاه رصتا در نسبت با ادوار پیشین گفت: من سال قبل هم در نمایشگاه حضور داشتم از لحاظ کمی با تغییر ظاهری طرف هستیم. یعنی نمایشگاه با ابعادی بزرگتر و منظمتر در نسبت با دور قبل برگزار شد. پس از این مورد، مردم عادی را امسال بسیار بیشتر از دومین نمایشگاه رصتا دیدم و امیدوارم که در کنار این دو شاخصه کمی، کیفیت نیز دستخوش تغییر قرار گیرد و این رویداد در روندی مثبت و صعودی گام بردارد. این موضوع میتواند به مردمیتر شدن نمایشگاه در آینده نیز کمک کند.
وی در ادامه گفتگو پیشنهادات خود را مطرح کرد و گفت: در این چند روز به دوستان و همکاران گفتم رصتا اگر میخواهد موفقتر باشد باید مردمیتر و خصوصیتر باشد. عمده سکوها متعلق به بخش خصوصی هستند پس چرا عهدهدار و گرداننده این رویداد، بخش خصوصی نباشد؟ این امر البته میتواند با نظارت ساترا صورت بگیرد. بدین ترتیب، هم یک بار بزرگ مسئولیتی و مالی از روی دوش ساترا برداشته میشود و هم اینکه نمایشگاه خود را به مردم جامعه نزدیکتر میکند.
یوسفی افزود: به نظرم جای این همچنان وجود دارد که نمایشگاه با مردم ارتباط بگیرد و البته به این نتیجه برسیم که ما قصد ارائه چه چیزی را به مردم داریم که در فضای مجازی آن را نمیتوانند پیدا کنند؟ و پس از آن قصد افزایش کدام بخش از اطلاعات مردم را داریم؟ آیا آن اطلاعاتی که ما مورد نظرمان است به درد مردم میخورد؟
او گفت: اگر در راستای معرفی سکوها به شکلی که مردم را با تخصص این سکوها آشنا کنیم، پیش برویم، قطعا اطلاعات مفید و با ارزشی به مخاطب منتقل شده است و تعامل با مردم با این رویکرد بسیار مهم است. این که پلتفرمها بتوانند از مخاطبان خود بازخورد بگیرند، میتواند به ارتقای کیفیت «رصتا» کمک کند.
علی حیدری
There are no comments yet