«امیر یوسفی» مستندساز، تهیه کننده و دبیر کمیته طرح و برنامه کانون تهیه کنندگان رسانههای دیداری در گفتوگو با خبرنگار نمایش خانگی صبا، در خصوص توان همافزایی سومین نمایشگاه رصتا در نسبت با ادوار پیشین گفت: من سال قبل هم در نمایشگاه حضور داشتم از لحاظ کمی با تغییر ظاهری طرف هستیم. یعنی نمایشگاه با ابعادی بزرگتر و منظمتر در نسبت با دور قبل برگزار شد. پس از این مورد، مردم عادی را امسال بسیار بیشتر از دومین نمایشگاه رصتا دیدم و امیدوارم که در کنار این دو شاخصه کمی، کیفیت نیز دستخوش تغییر قرار گیرد و این رویداد در روندی مثبت و صعودی گام بردارد. این موضوع میتواند به مردمیتر شدن نمایشگاه در آینده نیز کمک کند.
وی در ادامه گفتگو پیشنهادات خود را مطرح کرد و گفت: در این چند روز به دوستان و همکاران گفتم رصتا اگر میخواهد موفقتر باشد باید مردمیتر و خصوصیتر باشد. عمده سکوها متعلق به بخش خصوصی هستند پس چرا عهدهدار و گرداننده این رویداد، بخش خصوصی نباشد؟ این امر البته میتواند با نظارت ساترا صورت بگیرد. بدین ترتیب، هم یک بار بزرگ مسئولیتی و مالی از روی دوش ساترا برداشته میشود و هم اینکه نمایشگاه خود را به مردم جامعه نزدیکتر میکند.
یوسفی افزود: به نظرم جای این همچنان وجود دارد که نمایشگاه با مردم ارتباط بگیرد و البته به این نتیجه برسیم که ما قصد ارائه چه چیزی را به مردم داریم که در فضای مجازی آن را نمیتوانند پیدا کنند؟ و پس از آن قصد افزایش کدام بخش از اطلاعات مردم را داریم؟ آیا آن اطلاعاتی که ما مورد نظرمان است به درد مردم میخورد؟
او گفت: اگر در راستای معرفی سکوها به شکلی که مردم را با تخصص این سکوها آشنا کنیم، پیش برویم، قطعا اطلاعات مفید و با ارزشی به مخاطب منتقل شده است و تعامل با مردم با این رویکرد بسیار مهم است. این که پلتفرمها بتوانند از مخاطبان خود بازخورد بگیرند، میتواند به ارتقای کیفیت «رصتا» کمک کند.
علی حیدری