چالش‌های متفاوت «قلب رقه» و «نفرین آرتا»/ اسرائیل از ترسش آدم می‌کشد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۰۷
گفت‌وگوی صبا با بازیگر سوری/لبنانی دو فیلم ایرانی روی پرده:

چالش‌های متفاوت «قلب رقه» و «نفرین آرتا»/ اسرائیل از ترسش آدم می‌کشد

مهدی شیخ عیسی بازیگر سوری، لبنانی فیلم‌های سینمایی «نفرین آرتا» ساخته مجید کریمی و «قلب رقه» ساخته خیرالله تقیانی‌پور، با اشاره به بازی در این دو فیلم، درباره جنایات اخیر رژیم صهیونیستی اظهارنظر کرد.

مهدی شیخ عیسی در گفت‌وگو با خبرنگار سینما صبا، درباره علت پذیرش نقش خود در «نفرین آرتا» ساخته مجید کریمی که از هفته پیش اکران شده و بعد از پایان ایام عزای عمومی از فردا اکران آن ادامه خواهد یافت، گفت: من فیلمنامه‌ای را که به دستم رسید، مطالعه کردم و آن را دوست داشتم. گرچه تاکنون به زبان فارسی نقشی بازی نکرده بودم ولی این چالش را دوست داشتم و تصمیم گرفتم به زبان دیگری فیلم بازی کنم.
او در ادامه افزود: قبل از این درباره تمدن ایران مطالعه کرده بودم اما تا آن زمان درباره تمدن آرتا چیزی نشنیده بودم ولی بعد درباره آن شروع به مطالعه کردم و برای من افتخار است که در فیلمی درباره تمدن باستانی ایران حضور داشته‌ام و بازی در مکان‌هایی که صدها سال پیش فرهنگ و تمدنی در آنجا وجود داشته و انسان‌هایی در آنجا زندگی می‌کردند، برایم بسیار شگفت‌انگیز بود.

شیخ عیسی درباره فضای کار با عوامل تولید کننده فیلم تصریح کرد: همکاران همگی خوب بودند و همان روز اول که دیدار داشتیم همه ارتباط خوبی با من داشتند. رامین راستاد و حمید رضا عطایی را گرچه از قبل نمی‌شناختم و در این فیلم با هم آشنا شدیم ولی در خلال این فیلم، خیلی با هم رفیق شدیم. به طور کلی من از کار در ایران خیلی چیزها می‌آموزم و همکاری با بازیگران حرفه‌ای و باسواد، حس خیلی خوبی به من می‌دهد و خوشحالم که در ایران کار کرده‌ام.

تلاش برای شناساندن تمدن باستانی ایران

این بازیگر سوری، لبنانی درباره کار با مجید کریمی کارگردان «نفرین آرتا» گفت: آقای کریمی برای ساخت این فیلم خیلی تلاش کرد. او نسبت به ساخت این فیلم تعصب و دغدغه داشت و گرچه برای ساخت این فیلم، چندان پشتبانی نشد ولی برای شناساندن تمدن باستانی ایران در این فیلم تمام تلاشش را به خرج داد.

او درباره میزان رضایتش از بازی خود در این فیلم گفت: احساس می‌کنم بهتر از این هم می‌شد این فیلم را بازی کرد. البته من پیشیمان نیستم چون آدمی هستم که همیشه در حال یادگیری است و از هر کاری که انجام می‌دهم، مطلبی می‌آموزم.

«قلب رقه» را خیلی دوست دارم

این بازیگر همچنین درباره بازی در فیلم سینمایی «قلب رقه» ساخته خیرالله تقیانی‌پور نیز خاطرنشان کرد: این فیلم در سوریه فیلمبرداری شد و جزو کارهای است که خیلی دوستش دارم و لوکیشن‌های این فیلم هم برای من خاص بود. من گرچه سوریه‌ای هستم ولی تا آن زمان به شهر حمص نرفته بودم.  من خیلی از روزها به خاطر اتفاقاتی که رخ داده بود بغض می‌کردم و حضور در حمص برایم بسیار سخت بود. در سکانس اعدام، مردمی که پشت صحنه فیلمبرداری آمده بودند اشک می‌ریختند و بعد از فیلمبرداری که با آنها صحبت کردم، می‌گفتند که شما را به عنوان یک داعشی باور کردیم و فراموش می‌کردیم که شما بازیگر هستید و این یک فیلم است… حتی مطالبی برای من از آنجا که مکان اعدام داعشی‌ها بود تعریف کردند که من دو روز نتوانستم بخوابم و دائما با خودم می‌گفتم مگر چنین اتفاقاتی ممکن است؟ ولی آنها با چشم‌هایشان این اتفاقات را دیده بودند.

 بازی در نقش یک داعشی برایم بسیار سخت بود / مخاطب نقش مرا باور کرد

در ابتدا در پذیرش این نقش دو دل بودم چون بازی در نقش یک داعشی برایم از نظر روحی روانی بسیار سخت بود ولی مخاطبان این نقش را باور کردند و من از این بابت راضی هستم. باید بگویم بازی در نقش داعشی برایم سخت بود چون باید به آن نقش نزدیک می‌شدم و آن را باور می کردم… وقتی درباره داعش تحقیق می‌کردم، خاطرات سنگینی جلوی چشم من می‌آمد…

او تصریح کرد: به نظر من هیچ آدمی در دنیا بد مطلق نیست و اتفاقات منفی در زندگی او را به این بدی کشانده است و حتی آنهایی که داعشی شدند از ابتدا آدم‌های بدی نبودند و متاسفانه تحت تاثیر تفکرات غلط، جذب داعش شدند و من با این رویکرد نقش این فرد داعشی را در «قلب رقه» بازی کردم. البته سر این فیلم حالم به خاطر یادآوری اتفاقاتی که در کشورم رخ داده بد می‌شد، ولی دوست داشتم به عنوان بازیگر این چالش را قبول کنم.

سر صحنه اعدام، من در چشمان مردم اشک می‌دیدم اما…

وی با برشمردن حس و حال یکی از فضل‌های فیلم به صبا گفت: سر صحنه اعدام من در چشمان مردم اشک می‌دیدم و این مرا خیلی متاثر می‌کرد ولی تمام سعی‌ام را کردم که آن دلسوزی در بازی من تاثیر نگذارد و حتی در چشمانم هم نمود نداشته باشد، چون کاراکتر من فردی سنگ‌دل و بی احساس بود.

این بازیگر در ادامه گفت: بیشترین سختی ایفای این نقش جایی بود که من در پشت‌صحنه با مردم شهر حمص حرف زدم و آنها برایم از اتفاقاتی که برایشان رخ داده بود، گفتند. از این بابت حالم خراب شد و چند شب نتوانستم بخوابم… من از بازی خودم در این نقش با وجود چالش‌هایی که داشتم، راضی هستم و امیدوارم مردم هم از بازی من رضایت داشته باشند. البته من هیچ وقت از بازی خودم صد درصد راضی نیستم و همیشه برای بهتر شدن تلاش می کنم.

بسیار خوشحالم که فارسی را آموختم

شیخ‌عیسی گفت: من بسیار خوشحالم که فارسی را آموختم و با فرهنگ ایرانی بیشتر آشنا شدم و خوشحالم که با حافظ و سعدی بیشتر آشنا شدم. وقتی حافظ را به زبان فارسی می‌خوانم بسیار لذت می‌برم و از اینکه به وسیله این فیلم با تمدن ایران بیشتر آشنا شدم، بسیار خرسندم و از همه مردم شریف و عزیز ایران تشکر می‌کنم.

صهیونیست‌ها می‌ترسند / رژیم اسرائیل از بین می‌رود و امنیت به منطقه برمی‌گردد

ابن بازیگر سوری-لبنانی در بخشی از این گفت‌وگو با اظهار تاسف و ناراحتی از حمله رژیم صهیونیستی به سوریه و لبنان و شهادت سیدحسن نصرالله و هم وطنانش گفت: اسرائیل رژیم ترسویی است که برای رسیدن به اهداف نادرست خود همواره مردمان مظلوم و ضعیف غزه را مورد اذیت و آزاد قرار داده و اکنون نیز که لبنان و سوریه را هدف گرفته، مثل همیشه افراد بی گناه بسیاری را به شهادت رسانده است.
وی تصریح کرد: ما باور داریم که خدا با ما است و ما را یاری خواهد کرد و  من مانند همه مردم فلسطین و لبنان و سوریه مطمئن هستیم  که به زودی رژیم صهیونیستی از بین می‌رود و امنیت به مردم منطقه باز می‌گردد.
شیخ عیسی افزود: حملات اسرائیل به مردم بی گناه نشان دهنده ترس آنهاست و ما کنار مردم فلسطین تا آخرین لحظه خواهیم ایستاد و آنها را یاری خواهیم داد.

مهدیه مالکی

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    239/956/417/400
  • تمساح خونی
    168/255/197/250
  • مست عشق
    120/024/440/750
  • خجالت‌نکش۲
    ۸۵/۱۲۲/۴۴۴/۲۰۰
  • پول و پارتی
    81/460/252/000
  • سال گربه
    64/591/860/000
  • قیف
    22/148/523/000
  • مفت‌بر
    15/992/917/500
  • یادگار جنوب
    12/337/369/550
  • ملاقات با جادوگر
    11/150/975/000
  • قلب رقه
    8/882/882/500
  • شهر گربه‌ها
    7/162/207/500
  • شه‌سوار
    6/663/664/000
  • ببعی قهرمان
    5/470/898/000
  • آغوش باز
    1/697/575/000
  • کارزار
    223/835/000
  • زودپز
    پیش‌فروش 150/365/000
  • لختگی
    80/180/000
  • نفرین آرتا
    14/180/000