نیاز سینمای ایران به مدیر شجاع و فراجناحی و یک تیم قوی / «رئیس سازمان سینمایی افراد ضعیف را سر کار نیاورد» | پایگاه خبری صبا
امروز ۴ آذر ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۴۰
سیدرضا اورنگ در گفت‌وگو با صبا:

نیاز سینمای ایران به مدیر شجاع و فراجناحی و یک تیم قوی / «رئیس سازمان سینمایی افراد ضعیف را سر کار نیاورد»

سیدرضا اورنگ کارشناس و تحلیل‌گر سینمایی گفت: سینمای ایران به مدیر شجاع و مشاوران و یک تیم قوی نیاز دارد؛ مدیر باید وابسته به جناحی نباشد و بر اساس «قانون» کار کند، نه براساس دستور دیگران.

سیدرضا اورنگ، کارشناس، تحلیل‌گر منتقد سینما در گفت‌وگو با خبرنگار سینما صبا، در پاسخ به اینکه مدیر جدید سینمایی ایران چه اقداماتی را باید در اولویت خود قرار دهد و از چه اقداماتی پرهیز کند؟ گفت: همانطور که بارها گفته و نوشته‌ام، ما بعد از دهه شصت، نه معاون سینمایی خوب داشتیم و نه رییس سازمان سینمایی خوب. هر کسی آمده تابع حرف دیگران بوده و صوری کارها را انجام داده است.

این منتقد اظهار داشت: به عنوان مثال در شرایطی که مخاطبی برای سینما نیست و محصولی هم وجود ندارد، ایجاد سالن‌های سینمای جدید از جمله اقدامات صوری به شمار می‌آید.

او با اشاره به این که همه فعالان عرصه مدیریتی سینما دوستان ما هستند و ما با کسی دشمنی نداریم، ادامه داد: در سازمان سینمایی معمولا کارمندان با رؤسای خود مشکل دارند و اولین اقدام رئیس جدید سازمان سینمایی باید این باشد که بین اعضای سازمان، دوستی و همدلی برقرار کند.

اورنگ در بخش دیگری از این گفت‌وگو اظهار داشت: سینمای ایران به مدیر شجاع و فراجناحی و مشاوران و یک تیم قوی نیاز دارد؛ به مدیر متمرکز و کاردان نیازمند است تا به جای اینکه به افتتاحیه‌های مختلف برود، کار خود را انجام دهد.

او افزود: سازمان سینمایی چون قانون درستی ندارد، به دلخواه رفتار می‌کند؛ مدیر باید بر اساس «قانون» کار کند، نه براساس دستور دیگران.

از نظر اورنگ؛ «یک مدیر قوی به افراد قوی‌تر از خود پست اجرایی می‌دهد؛ چون در نهایت به خودش کمک می‌شود، اما مدیر ضعیف افراد ضعیف‌تر از خود را سر کار می‌آورد.»

این کارشناس گفت: مدیر جدید سینما، باید از سینماگران ایرانی شناخت کامل داشته باشد . وقتی مدیر قوی باشد، همه از او تبعیت می‌کنند، نه اینکه به او دستور دهند. رییس سازمان سینمایی همراه تیم خود، باید همه سینماگران را بشناسد و آینده‌نگری داشته باشد و در نهایت، در زیرمجموعه مدیریتی او طوری رفتار نشود تا سرمایه ارگان‌ها (مخصوصا بنیاد سینمایی فارابی) هدر داده شود. نود و پنج درصد بودجه‌ای که بنیاد سینمایی فارابی به فیلم‌ها اختصاص می‌دهد، در حال هدر رفتن است زیرا که محصولاتش نه سود مالی و گیشه‌ای دارد و عمدتا نه از نظر بعد معنوی و جایگاه هنری قابل‌قبول هستند.

این منتقد سینما اشاره کرد: ما تا الان فقط شعار دیده‌ایم اما اصلاحات و اتفاقاتی در کار نبوده است. این در حالی است که در حال حاضر سینماگرانی داریم که بیکار و بی‌پول و مریض و گرفتار هستند و کسی سراغ آنها نمی‌رود.

ملیکا تقوی

 

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۹/۰۱۴/۹۱۳/۴۰۰
  • زودپز
    ۱۷۵/۱۷۵/۹۵۵/۵۰۰
  • تمساح خونی
    ۱۶۸/۲۸۰/۴۲۷/۲۵۰
  • مست عشق
    ۱۲۰/۲۹۹/۷۲۰/۷۵۰
  • پول و پارتی
    ۹۰/۰۰۰/۳۵۴/۵۰۰
  • خجالت نکش 2
    ۸۶/۲۶۱/۰۰۹/۲۰۰
  • صبحانه با زرافه‌ها
    ۶۸/۸۷۸/۰۶۶/۵۰۰
  • سال گربه
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • ببعی قهرمان
    ۴۸/۷۸۰/۵۰۳/۵۰۰
  • قیف
    ۲۷/۰۲۷/۶۵۵/۱۰۰
  • مفت بر
    ۲۵/۵۹۴/۸۹۸/۶۰۰
  • قلب رقه
    ۱۴/۰۲۶/۷۲۶/۰۰۰
  • شهرگربه‌ها۲
    ۱۲/۳۹۲/۰۶۱/۵۰۰
  • شه‌سوار
    ۱۰/۶۱۵/۹۴۸/۵۰۰
  • باغ کیانوش
    ۶/۶۰۴/۷۷۵/۰۰۰
  • شنگول منگول
    ۱/۶۳۳/۸۸۲/۵۰۰
  • استاد
    ۱/۰۰۱/۲۱۰/۰۰۰
  • سه‌جلد
    ۴۰۳/۳۹۰/۰۰۰
  • نبودنت
    ۲۶۷/۸۲۰/۰۰۰
  • شبگرد
    ۱۹۵/۰۷۰/۰۰۰