۸ فیلم‌ خارجی بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره۳۶ فیلم کودک را بشناسید | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۵ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۵۷
اصفهان۳۶ با صبا

۸ فیلم‌ خارجی بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره۳۶ فیلم کودک را بشناسید

از بین ۱۲ فیلم بخش مسابقه فیلم‌های بلند بخش بین‌الملل سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، ۸ فیلم از کشورهای مختلف با ۴ فیلم ایرانی این بخش رقابت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار سینما صبا، از بین ۱۲ فیلم بخش آثار بلند سینمایی بخش بین‌الملل سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، ۸ فیلم از کشورهای چین، صربستان، بلغارستان، هند، شیلی، فرانسه، مکزیک، بولیوی، ایتالیا، کره جنوبی، آرژانتین، اسپانیا با ۴ فیلم ایرانی این بخش [تابستان همان سال، ملودی، شنگول و منگول و برهوت] رقابت می‌کنند.

«برگزیده» / چین

فیلم «برگزیده» محصول سال ۲۰۲۴ کشور به کارگردانی و فیلمنامه‌نویسی ژانگ شائولیانگ است که آنجولی بایرز، جئونگ جونگ کیم و جوک سامسامان تهیه کنندگی این اثر را بر عهده داشته‌اند.
فیلم در مورد یک اژدهای جوان است که به دنبال وارث حلقه طلایی می‌رود اما با یک میمون شیطان روبه رو می.شود و ماجراهای عجیبی را تجربه می‌کند.

«پادشاه اِرِل» / صربستان و بلغارستان

فیلم «پادشاه اِرِل» محصول ۲۰۲۴ صربستان و بلغارستان به کارگردانی و نویسندگی گوران رادووانووتیس به مدت ۹۷ است.یسنکا یاسنیگر،گوران رادووانووتیس،میلوش بیکوویچ و تایتا ناژژل از تهیه کنندگان فیلم هستند.
داستان در مورد ساوا، پسر بچه هشت ساله‌ای‌ست که  با مادر و برادر یک ساله خود در آسمانخراشی در بلگراد زندگی می‌کنند. پدر کنار آنها نیست و در یک کشتی باری کار می‌کند. همزمان با آغاز حملات هوایی، فضای عمومی کشور سرشار از تنش، ناباوری و ناامیدی است. رفتار ساوا تغییر می‌کند. مدرسه او تعطیل می‌شود و پناهگاه حکم خانه دیگر آنها را پیدا می‌کند.

«پرنده متفاوت» / هند

فیلم «پرنده متفاوت» محصول ۲۰۲۴ هند به مدت ۸۹ دقیقه است. مانوهارا کارگردان این اثر است که به همراه سونیا ای مشترکا نویسندگی آن را بر عهده داشته‌اند. پریتو کونانور، تجاسوی کونانور و جی آرمانجش از تهیه‌کنندگان این فیلم به شمار می‌روند. بازیگرانی چون جایا شری، رکاکودلیگی ،ماهادوهاداپاونا و گایا هگودو در این اثر هنرنمایی کرده‌اند.
روایت فیلم از آنجا آغاز می‌شود که سونیا دختری ۱۲ ساله روستایی مبتلا به آلبینیسم در نزدیکی بنگالورو در خانواده‌ای فقیر زندگی می‌کند.پدر سونیا او را تحقیر می کند و مادرش از این وضعیت به ستوه آمده است.سونیا در مدرسه ای جدید ثبت نام می‌کند.همکلاسی هایش به خاطر ظاهر وی نگاهی تبعیض آمیز و خصمانه به او دارند اما معلمانش بی تفاوتند.

«دزد سگ» / شیلی، فرانسه، مکزیک، بولیوی، ایتالیا

فیلم «دزد سگ» محصول سال ۲۰۲۴ شیلی، فرانسه، مکزیک، بولیوی و ایتالیا است.این فیلم به مدت ۹۰ دقیقه به کارگردانی وینکوتومیچیک ساخته شده است. وینکو تومیچیک و سام هیلی مشترکا فیلمنامه‌نویسان آن بوده‌اند و اِدِر کامپوس، ماتیاس دی‌بورگینون، گابریلامر و آلوارو مانسانو از تهیه‌کنندگان فیلم «دزد سگ» هستند.

در این فیلم آلفردو کاسترو، فرانکلین آرو، تِرِسا روئیز، ماریا لوکه، خولیو سزار، آلتا میرانو و نینون داوالوس به ایفای نقش پرداخته‌اند.
داستان فیلم در مورد مارتین پسر واکسی یتیم است که ۱۳ سال دارد  و به این باور می‌رسد که یکی از مشتریانش آقای نووا که خیاطی تنهاست، پدر واقعی اوست.

«دوست وحشی من» / روسیه

فیلم «دوست وحشی من» اثر کشور روسیه ۲۰۲۴ از فیلم‌های خارجی بخش بین‌الملل جشنواره اصفهان است. در این فیلم ۱۰۰ دقیقه‌ای به کارگردانی آنا گورباتوا و نویسندگی آنا گورباتوا، آیرنیایینسکایا، ناجزدا گونچاروا و آنا سوبولفسکایا،  بازیگرانی چون الیسی چوچیلین، یولیا الکساندرووا،یوری کوکولنیکوف، ماکسیم شیوگولیف، میخائیل باشکاتوف و اولگا اسمیرانوا به ایفای نقش می‌پردازند.
این فیلم به روایت دانش آموز کلاس هفتم به نام ساشا منشیکوف می‌پردازد که سال تحصیلی را در یک مدرسه جدید به پایان می‌رساند‌. او با خاله‌اش نینادر یک شهر کوچک زیبا زندگی می‌کند. همکلاسی‌های ساشا با او بدرفتارند. او بیشتر اوقات خود را بعد از مدرسه به تنهایی در طبیعت قدم می‌زند. یک روز ساشا در جنگل روباه کوچکی پیدا می‌کند که در یک تله گرفتار شده است و…

«ساعت ۲:۱۵ بعدازظهر»/ کره‌جنوبی

فیلم بلند «ساعت ۲:۱۵ بعدازظهر» به کارگردانی سه یونگ جئونگ‌ و نویسندگی پارک یئون اوکی محصول کره جنوبی ۲۰۲۳ به تهیه.کنندگی گای کیم در ۷۴ دقیقه ساخته شده است.

گانک چائه یانگ، لی سویو، لی کیو هیون، پارک سویی، سونگ جی این در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.
داستان فیلم درباره هیونسو ۱۰ ساله است که با جومینها شش ساله است که آشنا می‌شود. پدر جومینها با او خوش رفتار نیست و اجازه نمی‌دهد با دنیای بیرون در ارتباط باشد. هیونسو با درک اهمیت مهربانی، هر روز دقیقا ساعت ۲:۱۵ بعدازظهر مخفیانه جومینها را می‌بیند و…

«سه دوست» / ترکیه

«سه دوست» یکی از فیلم‌های بین‌المللی راه یافته به جشنواره کودکان ‌‌نوجوانان اصفهان محصول کشور ترکیه ۲۰۲۴ به مدت ۹۳ دقیقه است.نورسن چیتن کورکن کارگردان و فیلمنامه‌نویس این فیلم است و بوسه دمیرا، گورکم سا، حلیمه گلدا آیدین و مصطفی ساراچ از بازیگران این اثر هستند.
داستان در مورد هلال ۱۳ ساله، عایشه ۱۱ ساله و مرجان ۱۳ ساله است که در خیابان کار می‌کنند. هلال و عایشه مقوا و مرجان ضایعات جمع می‌کنند. مردی ۳۰ ساله به نام سلیم از کودکان خیابانی باجگیری می‌کند و پول آنها را به زور می‌گیرد. هلال، عایشه و مرجان برای روبه رو شدن با قلدری سلیم تصمیم می‌گیرند در یک مسابقه کفتربازی شرکت کنند.

«نت‌های ماژور»/ آرژانتین و اسپانیا

فیلم «نت‌های ماژور» محصول ۲۰۲۳ آرژانتین و اسپانیا در ۱۰۱ دقیقه به کارگردانی و‌نویسندگی اینگرید پو کروپک راهی جشنواره شده است. ایوان موسکوویچ، خوان سگوندوو آلاموس، اینگرید پوکروپک و ماگدالنا ساولسون از تهیه کنندگان این فیلم هستند و سوفیا کلاوسون، پابلو سیخو، لینا سیکارلو، سانتیا فریرا و والتر یاکوب در فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.
داستان از این قرار است که آنا ۱۴ ساله در تعطیلات زمستانی متوجه می‌شود در بازوی او که در کودکی‌ آسیب دیده، پلاتین کار گذاشته شده و از آن پیام عجیبی به شکل کد مورس دریافت می‌کند!

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    243/266/398/400
  • تمساح خونی
    168/255/197/250
  • مست عشق
    120/024/440/750
  • خجالت‌نکش۲
    86/158/769/200
  • پول و پارتی
    83/726/159/500
  • سال گربه
    64/591/860/000
  • قیف
    24/158/018/000
  • مفت‌بر
    18/174/342/500
  • یادگار جنوب
    12/337/369/550
  • ملاقات با جادوگر
    11/150/975/000
  • قلب رقه
    9/890/556/500
  • ببعی قهرمان
    8/809/314/000
  • شه‌سوار
    8/202/871/500
  • شهرگربه‌ها2
    7/715/350/000
  • آغوش باز
    2/093/065/000
  • زودپز
    پیش‌فروش430/575/000
  • کارزار
    230/455/000
  • نفرین آرتا
    21/620/000