بازخوردهای مثبت «میرو» در اصفهان / «جشنواره۳۶؛ حاصل یک دلسوزی و همراهی جمعی است» | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۴۶
اصفهان36 با صبا

بازخوردهای مثبت «میرو» در اصفهان / «جشنواره۳۶؛ حاصل یک دلسوزی و همراهی جمعی است»

سعید الهی تهیه‌کننده فیلم سینمایی «میرو» ساخته حسین ریگی در بخش ملی و بین‌الملل سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان گفت: خوشبختانه امسال با همراهی و دلسوزی مدیران و برپاکنندگان دولت‌های سیزدهم و چهاردهم، هیچ اتفاق بدی برای جشنواره رخ نداد و این رویداد با همان رویه گذشته و حتی متنوع‌تر و خلاقانه‌تر برگزار شده و این امر جذابیت جشنواره امسال است.

سعید الهی تهیه‌کننده فیلم سینمایی «میرو» در گفت‌وگو با خبرنگار سینما صبا، درباره نمایش وفاق ملی در سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان که به‌تازگی توئیتی در این زمینه منتشر کرده است، گفت: وفاق ملی در این جشنواره به خوبی نمود یافته چون همچنان مدیران دولت سیزدهم در حوزه سینما در سازمان سینمایی حضور دارند و همزمان دکتر عباس صالحی جانشین وزیر پیشین شده‌اند و دکتر حسین انتظامی نیز مسئولیت مالی و اداری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را برعهده گرفته‌اند. در این میان جشنواره به‌خوبی همچون سال‌های گذشته برگزار شده و این مهم، جز با همدلی و دلسوزی نمی‌توانست با چنین شرایط خوب و باکیفیتی برگزار شود.

وی افزود: بر اساس تجربیات قبلی، انتقال دولت‌ها همیشه با شرایط رکود و انفعال روبه روست، ولی وفاق ملی در این جشنواره نمود عملی و عینی پیدا کرده و وجود هم‌گرایی و هماهنگی‌ بین مدیران دولت سیزدهم و منصوبین دولت چهاردهم، سبب شده تا جشنواره کودک و نوجوان اصفهان با کیفیت خوبی برگزار شود. این برگ برنده‌ای برای نظام فرهنگی جمهوری اسلامی ایران است که همه مسئولین برای اجرای یک رویداد فرهنگی با هم همکاری کرده‌اند و از رفتارهای کلیشه‌ای و ناخوشایند پرهیز می‌کنند.
این کارشناس فرهنگی گفت: صحبت من درباره عملکرد جشنواره و مقایسه آن با سال‌های قبل نیست و بحث آن است که ما در شرایط ایده‌آلی نیستیم و در شرایط انتقال و جابه‌جایی مدیران هستیم. مدیران دولت سیزدهم خیلی راحت می‌توانستند کار را به هر بهانه‌ای زمین بگذارند و به دولت جدید واگذار کنند و در عین حال دولت چهاردهم نیز خیلی راحت می‌توانست این جشنواره را تامین مالی نکند، چون دبیر و کادر اجرایی این جشنواره از دولت سیزدهم است و اگر جشنواره به‌خوبی هم برگزار نمی‌شد، به پای دولت سیزدهم نوشته می‌شد اما خوشبختانه هیچ اتفاق بدی برای جشنواره رخ نداد و با همان رویه گذشته و حتی متنوع‌تر و خلاقانه‌تر برگزار شده و این امر جذابیت جشنواره امسال است که از دو طیف دولت سیزدهم و چهاردهم براین جشنواره نظارت دارند و این رویداد مهم فرهنگی کودکان و نوجوانان کشور که سرمایه و ثروت اجتماعی این سرزمین هستند؛ فارغ از هیاهو و جنجال‌های سیاسی برگزار می‌شود.

تهیه‌کننده فیلم «میرو» درباره حسین ریگی کارگردان این فیلم به عنوان تنها نماینده استان سیستان و بلوچستان در چهار، پنج سال اخیر و حضور کمرنگ سایر فیلمسازان این خطه در عرصه فیلم‌سازی گفت: این موضوع یکی از ضعف‌های بزرگ ما در حوزه سینماست. این که طی چهار دهه اخیر از عدالت فرهنگی فاصله گرفتیم. این به معنای ضرورت شناسایی کامل استعدادها در مناطق مختلف کشور و پرورش آنها برای رسیدن به نقطه مطلوب و ایده‌آل است.

سعید الهی درباره کارگردان فیلم «میرو» تصریح کرد: حسین ریگی کارش را در استان، از انجمن سینمای جوانان ایران شروع کرد و با یک هوشمندی در پایتخت با دغدغه‌های زادگاهش شروع به فیلمسازی کرد و مسلما استعدادهای درخشان دیگری نیز در این استان وجود دارد.

او ادامه داد: من در فیلم «میرو» شاهد عطش زیاد هنرمندان و هنردوستان قشر نوجوان و جوان این خطه برای حضور در فیلم سینمایی و همکاری در پشت صحنه فیلم بودم، ولی تا وقتی برای جذب این افراد برنامه‌ای وجود نداشته باشد، هیچ اتفاقی نخواهد افتاد، در حالی که این عزیزان را می‌توان در دفاتر انجمن سینمای جوان به طرق مختلف آموزش داد و با بودجه‌های ارزان شرایط فیلمسازی را برایشان فراهم کرد تا از این طریق در آینده شاهد فیلمسازانی همچون حسین ریگی از این خطه باشیم.

وی درباره احتمال موفقیت فیلم «میرو» در سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان با توجه به بازخورد مثبت فیلم در بین داوران کودکان و نوجوانان و مخاطبان اصفهانی خاطرنشان کرد: خیلی خوشحالم که فیلم با بازخورد مثبت رو به رو شده. از نظر من هم «میرو» فیلمی شریف، سالم و خوبی است. گرچه شاید ضعف‌های تکنیکی داشته باشد ولی فیلم از ویژگی‌هایی قابل‌تاملی برخوردار  است. شاخصه‌هایی مثل قصه روان و جذاب. بازی خوب خانم سودابه بیضایی، موسیقی بسیار درخشان و طراحی لباس خوب متناسب با اقلیم این خطه.

الهی ادامه داد: امیدوارم هئیت داوران در بحث تهیه‌کنندگی نیز به شرایط سخت ساخت فیلم در استانی محروم واقع در شرقی‌ترین نقطه کشور توجه داشته باشد، چون تولید فیلم به مدت چهار ماه در شهرستان چابهار کار دشواری بود که نیازمند یک تولید هماهنگ و منظم بود تا همه عوامل در آسایش و آرامش کامل فیلم را به سرانجام برسانند.

به گزارش صبا، فیلم «میرو» که سومین فیلم بلند سینمایی حسین ریگی بعد از «لیپار» و «هوک» است، داستان زندگی پر فراز و نشیب پسری بلوچ به نام میرو را روایت می‌کند که درگیر اتفاقات عجیب و غریبی برای رسیدن به یک هدف بزرگ می‌شود. این فیلم با محوریت نمادین یکی از بسیجیان نوجوان شهرستان چابهار و اراده وی برای عزیمت به جبهه‌های جنگ، تحت تاثیر سردار شهید حاج قاسم میرحسینی ساخته شده است.

سودابه بیضایی، امیررضا دلاوری، حمید ابراهیمی، مهدی دین‌محمدپور، آرزو تاج‌نیا، ایوب افشار، ابوالفضل همراه، احمدرضا غلامی، محمد بصیرپور، عبدالمجید بلوچ شارکی، فاطمه شهرکی، مصطفی پرکان، محسن آراهیش، عباس نارویی، دیانا حوت و جمعی از هنرمندان بومی استان سیستان و بلوچستان از دیگر بازیگران فیلم «میرو» به شمار می‌روند.

مهدیه مالکی

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۵/۲۳۱/۳۴۳/۴۰۰
  • تمساح خونی
    168/280/427/250
  • مست عشق
    120/214/320/750
  • پول و پارتی
    86/444/224/500
  • خجالت نکش 2
    86/257/789/200
  • سال گربه
    64/591/860/000
  • زودپز
    ۵۴/۶۴۷/۰۶۱/۵۰۰
  • قیف
    25/553/393/000
  • مفت بر
    20/561/320/600
  • ببعی قهرمان
    19/330/267/000
  • قلب رقه
    11/568/752/500
  • ملاقات با جادوگر
    11/345/347/500
  • شه‌سوار
    9/366/693/500
  • شهرگربه‌ها2
    9/123/296/500
  • در آغوش درخت
    6/277/201/500
  • آغوش باز
    2/293/917/500
  • استاد
    ۲۴۹/۲۵۷/۵۰۰
  • کارزار
    ۲۳۵/۷۹۲/۵۰۰
  • لختگی
    96/845/000
  • آنها مرا دوست داشتند
    ۳۴/۵۰۵/۰۰۰