برخورد مناسب فیلمسازان ایرانی با هوش مصنوعی/ واکنش جشنواره فیلم کوتاه تهران به فناوری به‌موقع بود | پایگاه خبری صبا
امروز ۲ آذر ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۵۲
سعید خلیلی در گفت‌وگو با صبا:

برخورد مناسب فیلمسازان ایرانی با هوش مصنوعی/ واکنش جشنواره فیلم کوتاه تهران به فناوری به‌موقع بود

سعید خلیلی عضو هیات انتخاب آثار هوش مصنوعی چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران با بیان اینکه فیلسازان ایرانی در این بخش برخورد مناسبی نسبت به هوش مصنوعی داشته‌اند، گفت: واکنش جشنواره فیلم کوتاه تهران به هوش مصنوعی به موقع بوده است و این برخورد موجب پیشرفت این فناوری در سینما خواهد شد.

 سعید خلیلی، عضو هیات انتخاب بخش هوش مصنوعی آثار بین‌الملل چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار سینما صبا، با بیان اینکه هوش مصنوعی در سینما یک اتفاق خیلی کم سن و سال است، عنوان کرد: بیشتر آثاری که من امسال در جشنواره فیلم کوتاه تهران دیدم، که شامل ۵۰۰ کار بود مربوط به هوش مصنوعی می‌شد. البته بخشی از این آثار اصلا هوش مصنوعی نبود و فکر می‌کنم شاید فیلمساز نمی‌دانست منظور از هوش مصنوعی در این بخش چیست.

عضو هیات انتخاب این بخش توضیح داد: بخش دیگری از آثار فیلم‌‎های رئالی بودند که بخشی از آن مربوط به عالم رویا می‌شد که در این بخش از هوش مصنوعی بهره گرفته شده بود بخاطرهمین تعداد آثاری که تماماً با هوش مصنوعی تولید شده باشد، در بین آثار خیلی کم بود.

او با تاکید براینکه ضعف‌‎های موجود در این بخش بخاطر عمر کم هوش مصنوعی در سینماست، ادامه داد: هوش مصنوعی در سینما هنوز به بلوغ نرسیده است و راهی طولانی را در پیش دارد تا به جایگاه درستی برسد و اینکه مخاطب بداند چگونه پرامپت‌نویسی کند تا بتواند به فیلم مطلوب خودش برسد، زمان لازم دارد که با این روند شاید سال آینده و دوره بعدی جشنواره خیلی فیلم‌های بهتری در این بخش داشته باشیم هرچند آثار امسال هم خوب بود.

خلیلی ادامه داد: بهره گیری از هوش مصنوعی اتفاق خوبی است و ما باید به سمت آن برویم و اینکه برخی از آن فرار می‌کنند و نسبت به این ظرفیت موضع می‌گیرند، اشتباه است. افرادی وجود دارند که ایده‌های خوبی دارند ولی بودجه آنچنانی ندارند این ظرفیت باعث می‌شود که آن‌ها بتوانند فیلم خودشان را بسازند و ارائه دهند.

وی تاکید کرد: هوش مصنوعی یک ظرفیت مهم است که به نظرم می‌تواند کمک کننده به فیلمساز واقعی باشد و اینکه خودش به تنهایی می‌تواند در آینده یک ژانر مستقل باشد.

خلیلی به حضور خود در جشنواره فیلم کوتاه تهران در جایگاه فیلمساز اشاره کرد و با بیان اینکه جشنواره طی چند سال گذشته رو به جلو حرکت کرده است، عنوان کرد: جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران طی چند سال گذشته همواره رو به جلو حرکت کرده است و نسبتاً در دو سال گذشته در مقایسه با سال‌های قبل‌تر شاهد اتفاقات خیلی بهتری در جشنواره هستیم.

این هنرمند با بیان اینکه پرداختن جشنواره به هوش مصنوعی به هنگام است اما در بخش وی‌‌آر تا حدی جامانده‌ایم، خاطرنشان کرد: وی آر موضوعی است که از ورود آن به سینما حدود ۱۰ سال زمان می‌گذرد و ما نیز حتماً می‌بایست از۱۰ سال پیش پرداختن به آن را در جشنواره‌های داخلی شروع می‌کردیم لذا در این بخش خیلی دیر شروع کردیم که اگر از ۱۰ سال پیش این موضوع در سینمای ما جایگاه داشت هم‌اکنون پیشرفت بیشتری داشتیم.

عضو هیات انتخاب بخش بین‌الملل چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران در تحلیل آثار ایرانی راه یافته به بخش هوش مصنوعی گفت: در بخش هوش مصنوعی فیلم‌های ایرانی خوبی داشتیم اتفاقا در میان آثاری که در این بخش انتخاب شد، چند کار خوب ایرانی وجود داشت و بچه‌های فیلمساز ایرانی با موضوع برخورد مناسبی داشتند.
چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

There are no comments yet


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۹/۰۱۴/۹۱۳/۴۰۰
  • زودپز
    ۱۶۹/۶۹۳/۰۲۰/۰۰۰
  • تمساح خونی
    ۱۶۸/۲۸۰/۴۲۷/۲۵۰
  • مست عشق
    ۱۲۰/۲۹۹/۷۲۰/۷۵۰
  • پول و پارتی
    ۹۰/۰۰۰/۳۵۴/۵۰۰
  • خجالت نکش 2
    ۸۶/۲۶۱/۰۰۹/۲۰۰
  • سال گربه
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • صبحانه با زرافه‌ها
    ۶۳/۶۲۰/۱۵۶/۵۰۰
  • ببعی قهرمان
    ۴۷/۸۶۸/۱۴۹/۵۰۰
  • قیف
    ۲۷/۰۲۷/۶۵۵/۱۰۰
  • مفت بر
    ۲۴/۳۷۶/۴۱۳/۶۰۰
  • قلب رقه
    ۱۳/۴۹۵/۱۴۱/۰۰۰
  • شهرگربه‌ها۲
    ۱۲/۳۹۲/۰۶۱/۵۰۰
  • شه‌سوار
    ۱۰/۶۱۵/۹۴۸/۵۰۰
  • باغ کیانوش
    ۵/۸۴۱/۳۳۹/۰۰۰
  • شنگول منگول
    ۹۹۳/۸۸۰/۰۰۰
  • استاد
    ۹۹۲/۹۳۰/۰۰۰
  • سه‌جلد
    ۳۷۶/۰۳۰/۰۰۰
  • نبودنت
    ۲۴۲/۰۲۰/۰۰۰
  • شبگرد
    ۱۷۹/۹۶۰/۰۰۰