برای این جایزه زحمت کشیدم | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۰۲
امیررضا فرامرزی در گفت‌وگو با صبا:

برای این جایزه زحمت کشیدم

امیررضا فرامرزی، بازیگر برگزیده سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان اصفهان با اشاره به تلاش‌هایش برای ارائه یک بازی درست در فیلم «آن دو» گفت: معتقدم زحمات گروه سازنده این فیلم سینمایی در این رویداد سینمایی توسط هیأت داوران خوب دیده شده، ولی با این حال فیلم شایستگی آن را داشت که در رشته‌های بیشتری نامزد دریافت جایزه شود.

به گزارش خبرنگار سینما صبا، فیلم سینمایی «آن دو» به نویسندگی مهدی سجادپور و مرتضی رحیمی، کارگردانی مرتضی رحیمی و تهیه‌کنندگی سیدعلیرضا سبط احمدی به تازگی در سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان به نمایش درآمد. «آن دو» در این رویداد در سه رشته بهترین بازیگر کودک و نوجوان، بهترین فیلم و بهترین کارگردانی نامزد دریافت جایزه بود که در نهایت «امیررضا فرامرزی» برای بازی در این فیلم، برنده پروانه زرین بهترین بازیگر نوجوان شد.

امیررضا فرامرزی بازیگر نوجوان سینما و تلویزیون متولد ۳۱ فروردین ۱۳۸۶ در شهرکرد است. «اسکی باز» و «بچه گرگ‌های دره سیب» هر دو به کارگردانی فریدون نجفی، «غلامرضا تختی» به کارگردانی بهرام توکلی، «ماهی و برکه» به کارگردانی علی براتی و «بَلیط» به کارگردانی مرتضی رحیمی و سریال های «از سرنوشت» و «بچه مهندس ۴» از جمله کارهای او هستند.

امیررضا فرامرزی درباره حال و هوای سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به صبا گفت: امسال جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان، فضای بسیار صمیمی و گرمی داشت. مخصوصاً که دعوت از بازیگران پیشکسوت برای انجام تقدیر و بزرگداشت‌شان و به‌واسطه بازی در فیلم‌های حاضر در جشنواره، باعث شد بازخورد این رویداد در رسانه‌ها گسترده‌تر از قبل شود.
او درباره فیلم «آن دو» گفت: من در این فیلم نقش پسر بچه‌ای ۱۲ ساله به نام ظفر را دارم که اصالتاً بختیاری و از عشایر لردگان است. پدر او خدابخش و برادرش خدارحم به همراه دیگر مردان ایل به جبهه رفتند و چند ماهی است که از خدارحم خبری نیست و وقتی شهیدی را به لردگان می‌آورند که نام و نشانی ندارد، برای شناسایی او، ابتدا به خانواده ظفر خبر می‌دهند تا برای شناسایی شهید به سردخانه بروند و در ادامه ماجراهای تأثربرانگیزی اتفاق می‌افتد. فیلم سینمایی «آن دو» یک کار در ژانر دفاع مقدس است که یکی از نقش‌های اصلی آن را بازی کردم و سال گذشته تولید شد. فیلم قصه یک قهرمان ملی را به تصویر می‌کشد که به نظرم می‌تواند برای نسل جدید، الگوی مناسبی باشد. فیلم در جریان نمایش در جشنواره امسال با واکنش‌های مثبتی همراه شد و خوشبختانه اغلب نظران نسبت به فیلم مثبت بود. فکر می‌کنم به همین دلیل در سه رشته کاندیدا شد و دو جایزه هم گرفت.
فرامرزی افزود: فیلم سینمایی «آن دو» اولین کار جنگی من بود. تولید فیلم طی دو ماه کار، فراز و نشیب زیادی داشت و شخصاً اتفاقات سخت و شیرین بسیاری را تجربه کردم و در کل تجربه مهمی بود. مثلاً زمان فیلمبرداری در آب سرد منطقه لردگان یا سکانس‌های منطقه بهمنشیر در آبادان شرایط جوی بدی را تحمل کردیم. با این وجود، همدلی و همراهی بین اعضای تولید فیلم، اجازه نمی داد کم بیاوریم یا از فیلم فاصله بگیریم. تمام توان‌مان را گذاشتیم تا فیلم به نتیجه خوبی برسد و قابل دفاع باشد که خدا را شکر می‌کنم همین طور هم شد.
این بازیگر تحسین‌شده در ادامه گفت: از بین همبازیانم در فیلم «آن دو»، قبلاً با خانم آوا دارویت در فیلم «اسکی باز» که در سی‌امین جشنواره بین‌المللی کودکان و نوجوانان کلی جایزه گرفت و خود من هم پروانه زرین برای بازی در آن گرفتم، همکاری کرده بودم. او در این فیلم مکمل دلگرم‌کننده و خوبی برایم بود. شناخت قبلی ما از هم باعث شده بود تا هر کجا از بازی به مشکلی بربخورم، از او هم کمک بگیرم. بقیه بازیگران در فیلم «آن دو» هم زبان لری را یاد گرفتند و وارد کار شدند؛ از جمله خانم فریبا کوثری. همگی خیلی زحمت کشیدند تا این زبان را یاد گرفتند. از همه این عزیزان تشکر می‌کنم که در طول تولید فیلم خیلی همراه بودند.

فرامرزی درباره همبازی شدن با کمدینی مثل قدرت‌الله ایزدی در این درام جنگی هم اظهار داشت: بازی در مقابل آقای ایزدی خیلی سخت بود. عمو رشید کمدین خیلی بامزه‌ای است و این شیرینی را او در زندگی شخصی و کاری‌اش هم دارد. همین روحیه طنازی است که بازی در مقابل عمو رشید را سخت و پرچالش می‌کند. البته او خیلی سعی می‌کرد در راستای کار، از این حس شوخ طبعی‌اش صرف‌نظر کند، ولی باز در مواردی از دستش در می‌رفت و می‌شود گفت بخشی از کاراکتر سید اصغر در «آن دو» به کاراکتر بانمک آقا رشید برمی‌گشت و همین مسئله کار ما را سخت می‌کرد. به هر حال اما از پس این کار برآمدم و با نظارت کارگردان (مرتضی رحیمی) و کنترل بازیگران، همه چیز طبق برنامه پیش رفت. هر چند عمو رشید مرد بسیار شریف، ستودنی و بامعرفتی است که کنارشان خیالی خوش گذشت و خیلی چیزها از او یاد گرفتم. همین کاراکتر تو دل بروی اوست که باعث شده مردم دوستش داشته باشند و مایه افتخارم بود کنارشان بازی کردم.

او همچنین با اشاره به شرایط تولید فیلم در سال گذشته و تلاش گروه برای رساندن آن به جشنواره فجر پارسال توضیح داد: زمانی که صحبت از تولید «آن دو» بود، تلاش داشتیم تا فیلم را به جشنواره فجر برسانیم. من هم همه تمرکزم را گذاشته بودم روی این قضیه و خیلی امیدوارم بودم فیلم‌مان و البته بازی خودم در جشنواره فجر دیده شود. با این حال متاسفانه کار به فجر نرسید و به موقع آماده نشد. اما وقتی فیلم را برای اولین بار روی پرده دیدم، خیلی از بازی خودم احساس رضایت داشتم؛ چون تمام همت‌ام را گذاشته بودم که بازی قابل قبولی ارائه دهم و در جشنواره فجر دیده شوم و چه بسا جایزه هم بگیرم. الان هم راضی هستم و جایزه جشنواره کودک خیلی برایم ارزشمند و مهم و مشوق راهی است که در بازیگری در پیش گرفته‌ام. بابت این جایزه خیلی از داوران عزیز و کاربلد سی و ششمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان که بازی مرا دیدند، تشکر می‌کنم. به‌ویژه از آقای مرتضی رحیمی ممنونم که خیلی از من حمایت کرد و پشتیبان من در تمام طول تولید فیلم بود. به نظرم آقای رحیمی کارگردان بسیار باشخصیت، دلسوز و همراهی است و  خیلی حرفه‌ای برخورد می‌کند. راهنمایی‌های او برای بازی بهتر بازیگران و شکیبایی‌اش برای گرفتن پلان‌ها واقعاً انگیزه بخش است. فکر می‌کنم او شایسته دیده شدن بیشتر در این جشنواره بود و در هر حال خوشحالم که داوران زحمات او را دیدند و کاندیدای دریافت جایزه بهترین کارگردانی شد اما معتقدم فیلم شایستگی آن را داشت که در رشته‌های بیشتری نامزد دریافت جایزه شود.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۵/۲۳۱/۳۴۳/۴۰۰
  • تمساح خونی
    168/280/427/250
  • مست عشق
    120/214/320/750
  • زودپز
    ۹۲/۶۲۸/۹۳۸/۰۰۰
  • پول و پارتی
    ۸۸/۷۵۹/۷۷۴/۵۰۰
  • خجالت نکش 2
    ۸۶/۲۶۱/۰۰۹/۲۰۰
  • سال گربه
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • ببعی قهرمان
    ۲۹/۱۰۴/۱۸۱/۵۰۰
  • قیف
    ۲۶/۲۷۷/۸۱۵/۱۰۰
  • مفت بر
    ۲۲/۳۰۵/۷۸۱/۱۰۰
  • قلب رقه
    ۱۲/۳۰۰/۹۶۸/۵۰۰
  • ملاقات با جادوگر
    11/345/347/500
  • شه‌سوار
    ۱۰/۲۲۹/۰۲۳/۵۰۰
  • شهرگربه‌ها۲
    ۱۰/۱۹۷/۸۹۳/۵۰۰
  • در آغوش درخت
    ۶/۶۷۶/۱۱۱/۵۰۰
  • آغوش باز
    ۲/۴۷۲/۷۲۵/۰۰۰
  • استاد
    ۵۰۴/۰۰۲/۵۰۰
  • آنها مرا دوست داشتند
    ۱۷۷/۱۶۵/۰۰۰
  • لختگی
    ۹۷/۳۶۵/۰۰۰
  • نفرین آرتا
    ۳۴/۴۳۵/۰۰۰