نهال۲۰ افتتاح شد/ «جشنواره‌ای که همیشه متفاوت است» | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۰۱
نهال20 با صبا

نهال۲۰ افتتاح شد/ «جشنواره‌ای که همیشه متفاوت است»

آیین رونمایی از پوستر و افتتاحیه جشنواره ملی فیلم کوتاه دانشجویی نهال ۲۰، امروز در سالن فارابی دانشکده هنر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سینما صبا، آیین رونمایی از پوستر و افتتاحیه بیستمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه دانشجویی نهال در بخش ملی، ظهر امروز شنبه بیست و یکم مهرماه ۱۴۰۳ در سالن فارابی دانشکده هنر با حضور محمدعلی روزبهانی معاونت فرهنگی دانشگاه هنر، علی کرمی نماینده وزارت علوم، علیرضا گلپایگانی ریاست دانشکده سینماتئاتر و عضو هیئت علمی گروه کارشناسی ارشد انیمیشن دانشگاه هنر، اسماعیلی مدیر گروه سینما، قزللو مسئول دفتر معاونت و فرهنگی و اساتید و دانشجویان دانشگاه هنر برگزار شد.
این مراسم با تلاوت آیاتی از سوره مبارکه شمس، پخش سرود ملی ایران و با اجرای عارف حیدری دبیر دوره هجدهم نهال بخش ملی آغاز شد.
وی با تشکر از عوامل جشنواره دوره بیستم نهال برای جدایی بخش ملی و بین‌الملل، از رشد این جشنواره به خاطر ایده‌های جدید این دوره تشکر کرد.

جشنواره‌ای که همیشه متفاوت است

در بخش ابتدایی دبیر جشنواره ابوالفضل خانی دبیر جشنواره نهال بیستم با قدردانی از همه عوامل جشنواره گفت: تاکنون هیچ فستیوالی را ندیده‌ام که اینچنین موجب جمع شدن دانشجویان شود و یکی از جذابیت‌های تاریخی این جشنواره، این است که این جشنواره هر دوره با عوامل مختلفی برگزار می‌شود و همین امر موجب شده هر دوره متفاوت‌تر و با سلیقه و رنگ و بوی متفاوتی برگزار شود که این امر از جذابیت‌های این جشنواره دانشجویی به حساب می‌آید.
وی با قدردانی از عوامل نوزده دوره قبلی گفت: امیدوارم این جشنواره به بهترین شکل ممکن به مسئولان دوره ۲۱ نهال تحویل داده شود و رنگ و بوی جشنواره امسال برای شما لذت‌بخش باشد.
خانی افزود: از همراهی موثر معاونت فرهنگی دانشکده هنر در برپایی نهال ۲۰ و رئیس دانشکده سینما و تئاتر تشکر می‌کنم.
وی تصریح کرد: طبق برنامه ریزی‌ها روز قبل از اختتامیه فیلمنامه ساخته نشده برگزیده از میان سایر فیلم‌نامه‌ها انتخاب و روز اختتامیه معرفی می‌شود و هزینه مورد نیاز برای ساخت فیلم هم به نویسنده ارائه خواهد شد.
در ادامه دبیر جشنواره گفت: امسال برای اولین بار دبیر موسیقی داریم و سه قسمت ویدیوکست برای چنل یوتیوب ضبط شده است.

رنگارنگی دانشگاه هنر مدل خوبی برای اداره کشور با لحاظ تمام سلیقه‌هاست

بعد از پایان صحبت های دبیر جشنواره، از محمدعلی روزبهانی معاونت فرهنگی دانشکده هنر دعوت شد تا در این مراسم صحبت کند.
روزبهانی دانشجویان دانشگاه هنر را یک خانواده همدل و همراه دانست و گفت: نتیجه این همراهی، برگزاری چنین جشنواره‌ای با همکاری خود دانشجویان است.  برای برگزاری این جشنواره ما خودروی معاونت فرهنگی را ته دره انداختیم و حق را به دانشجوها داده‌ایم تا این جشنواره به بهترین شکل برگزار شود و بیش از پیش مورد توجه مخاطبین و دانشجویان قرار گیرد. رنگارنگی دانشگاه هنر مدل خوبی برای اداره کشور با لحاظ تمام سلیقه‌هاست.
وی ادامه داد: سال گذشته، بیست انجمن علمی تاسیس شده که امسال به بیش از سی انجمن افزایش یافته و با همه مشکلات سعی شده تا امسال ۱۰ جشنواره دانشجویی برگزار شود.
روزبهانی افزود: عدد بیست عدد بزرگی است که توسعه آن برعهده شماست تا به جشنواره چلهم برسد و در این دوره، دبیر جشنواره ۲۱ نهال از میان دانشجویان معرفی می‌شود که این، فرصتی برای بازاندیشی مجدد است تا بررسی شود که چگونه جشنواره‌های بعدی پخته‌تر و بهتر برگزار شود تا تبدیل به یک هویت دانشگاهی شود.
وی در پایان با تشکر از همکاران معاونت‌های فرهنگی، دانشگاه و دانشجویان هنر و اعضای انجمن‌ها گفت: این جشنواره با همه امکانات کم و محدودیت‌هایی که داشت، برگزار شد و با همت شما خروجی دانشگاه هنر قابل تعمیم به کل کشور است، ضمن اینکه اعتمادی که اینجا کسب شده، حاصل تلاش‌های دبیران ادوار مختلف جشنواره و همه تیم‌های برگزار کننده و همه دانشجویان است.

بی‌پیرایه بودن را فقط می‌توان در آثار دانشجویی دید

مهمان بعدی دکتر علیرضا گلپایگانی رئیس دانشکده سینما و تئاتر دانشکده هنر بود که گفت: عدد بیست نشانه بلوغ است که گویی در این جشنواره هم اتفاق افتاده و تبدیل به یک درخت بیست ساله شده است.
وی افزود: بی پیرایه بودن را فقط می‌توان در آثار دانشجویی دید که باید مخاطبان بیشتری داشته باشد و تحت‌تاثیر شرایط، آثار جاودانه‌ای تولید شود.

در بخش بعدی مراسم، موسیقی سنتی با اجرای دانشجویان موسیقی برگزار شد.

پویا عابدی کارگردان تیزر جشنواره بیست نهال درباره فرایند ساخت تیزر گفت: این تیزر با رویکرد قدردانی از ادوار قبلی جشنواره شکل گرفت و با همکاری بسیاری از دوستان، این تیزر آماده شد که در اینجا از همه افرادی که در این کار با ما همکاری کردند تشکر می‌کنم.
وی با تشکر از همه عوامل تولید تیزر تصریح کرد: اسم نهال چنان خوب مطرح شده که ۹۵ درصد افرادی که می‌خواستیم با آنها همکاری کنیم، این همکاری را پذیرفتند.
وی با تاکید بر اینکه همکاری این دوستان باعث دلگرمی من برای ساخت هرچه بهتر این تیزر بود، خاطر نشان کرد: تولید این تیزر، کار سنگینی بود که یک هفته قبل از زمان باقی‌مانده با همکاری همه دوستان آماده شد.

در ادامه، به رسم سال‌های قبل تیزر و پوستر جشنواره نهال بیست با استقبال پرشور دانشجویان نمایش داده شد.

در بخش پایانی مراسم مراسم، علیرضا غفوری، طراح پوستر بیستمین جشنواره بین‌المللی فیلم دانشجویی نهال، با قدردانی از عوامل تولید پوستر، درباره شکل گیری ایده و طراحی این پوستر صحبت کرد و در مرحله آخر اساتید و عوامل جشنواره نهال بیست، به رسم یادگاری پوستر را امضا کردند.

در بخش اول نمایش فیلم‌های ملی این جشنواره در روز اول، فیلم‌های کوتاه جعبه پاندورا، دیسپچ، داستان خیلی کوتاه ارج، سولومو،انجمن دخانیات، دو زندگی سپیده، از ساعت ۱۴ تا ۱۶ به نمایش گذاشته شد و پس از اکران فیلم‌ها، میز نقد آنها برگزار خواهد شد.

مهدیه مالکی

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۵/۲۳۱/۳۴۳/۴۰۰
  • تمساح خونی
    168/280/427/250
  • مست عشق
    120/214/320/750
  • زودپز
    ۹۲/۶۲۸/۹۳۸/۰۰۰
  • پول و پارتی
    ۸۸/۷۵۹/۷۷۴/۵۰۰
  • خجالت نکش 2
    ۸۶/۲۶۱/۰۰۹/۲۰۰
  • سال گربه
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • ببعی قهرمان
    ۲۹/۱۰۴/۱۸۱/۵۰۰
  • قیف
    ۲۶/۲۷۷/۸۱۵/۱۰۰
  • مفت بر
    ۲۲/۳۰۵/۷۸۱/۱۰۰
  • قلب رقه
    ۱۲/۳۰۰/۹۶۸/۵۰۰
  • ملاقات با جادوگر
    11/345/347/500
  • شه‌سوار
    ۱۰/۲۲۹/۰۲۳/۵۰۰
  • شهرگربه‌ها۲
    ۱۰/۱۹۷/۸۹۳/۵۰۰
  • در آغوش درخت
    ۶/۶۷۶/۱۱۱/۵۰۰
  • آغوش باز
    ۲/۴۷۲/۷۲۵/۰۰۰
  • استاد
    ۵۰۴/۰۰۲/۵۰۰
  • آنها مرا دوست داشتند
    ۱۷۷/۱۶۵/۰۰۰
  • لختگی
    ۹۷/۳۶۵/۰۰۰
  • نفرین آرتا
    ۳۴/۴۳۵/۰۰۰