افتتاح پنجمین فستیوال شب‌های موسیقی به امروز موکول شد/ جزییات اجرای راک

نوید اربابیان خواننده و آهنگساز و نوازنده گیتارباس در گفتگو با خبرنگار صبا درباره جابجایی تاریخ اجرایش در پنجمین فستیوال شب های موسیقی اینگونه توضیح داد: این فستیوال که قرار بود با اجرای من 14 تیرماه در خانه هنرمندان آغاز شود به دلیل تاخیر در صادر شدن مجوز به 19 تیرماه تغییر یافت.

وی درباره قطعاتی که در این کنسرت نواخته می شود، عنوان کرد: چند قطعه از آلبوم «خط خنده ش» همراه با چند قطعه از کارهای قدیمی و فولک را در این فستیوال اجرا می کنیم. هم چنین قطعات جدید شنیده نشده برای این اجرا در نظر گرفته ایم که ترجیح می دهم به جای گفتگو درباره آنها، شنیده شوند.

این خواننده و نوازنده ادامه داد: ترکیب گروه نوازنده تغییراتی داشته است که به گروه قبلی من با نام «کیلومتر 23» نزدیکتر است. قطعات متفاوتی به دلیل تغییر در نحوه ساز زدن در این اجرا از ما شنیده می شود برای مثال آهنگ «دختر قوچانی» را با تنظیم جدیدتری در این کنسرت اجرا می کنیم.

اربابیان تصریح کرد که اجرای قطعات این کنسرت به خود واقعی وی نزدیکتر است.

وی درباره فعالیت این روزهای خود بیان کرد: در حال حاضر به ساخت مجموعه مستندی فکر می کنم که می خواهم ترکیبی از انواع هنرها را در آن به نمایش بگذارم اما زمان دقیق شروع کار هنوز مشخص نیست.

اربابیان در پایان با اشاره به اینکه ساخت آهنگ جدید و آلبوم برای پخش در بازار صرفه اقتصادی ندارد، گفت: از نظر من مخاطب موسیقی راک آنقدر زیاد نیست که بشود روی فروش آلبوم حساب باز کرد. من شخصا ترجیح می دهم برنامه بلند و مستند درباره موسیقی بسازم که این برنامه ها هم نیاز به تهیه کننده دارد تا در جشنواره های مختلف دیده شود.

کنسرت نوید اربابیان خواننده، آهنگساز و نوازنده گیتارباس روز چهارشنبه 19 تیرماه در سالن استاد جلیل شهناز خانه هنرمندان با همراهی مسعود فیاض زاده نوازنده گیتار الکتریک، علی باغفر نوازنده درامز و مسعود زارعی نوازنده کیبورد روی صحنه می رود.

پنجمین فستیوال شب های موسیقی به همت خانه هنرمندان و موسسه فرهنگی و هنری آوای حنانه از 19 تیرماه تا 30 مرداد در خانه هنرمندان سالن استاد جلیل شهناز برگزار می شود.

سپیده شریعت رضوی