امروز برنامه «منم بچه مسلمان» یک برند در برنامه های کودک است/ فصل ششم به زودی کلید می‌خورد | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۶
در نشست خبری مطرح شد؛

امروز برنامه «منم بچه مسلمان» یک برند در برنامه های کودک است/ فصل ششم به زودی کلید می‌خورد

نشست خبری عوامل برنامه «منم بچه مسلمان» که از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می‌شود، صبح امروز 30 مهرماه با حضور عوامل این برنامه و اهالی رسانه در سالن جلسات اداره کل روابط عمومی صدا سیما برگزار شد.
به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، نشست خبری عوامل برنامه «منم بچه مسلمان» که از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می‌شود، صبح امروز دوشنبه ۳۰ مهرماه ۱۴۰۳ با حضور حامد فتحی مدیر روابط عمومی معاونت سیما، صادق مقدسیان مجری، پرویز امیری مجری گروه کودک و خانواده شبکه قرآن، مهدی نیک روشن تهیه کننده، مرضیه منصوری کارگردان، زهرا محمد باقری، مهدی مقیم و فاطمه قاسمی سنگی بازیگران و اکرم عبدی صدا پیشه و حسین قرایی مدیرکل روابط عمومی صداوسیما در سالن جلسات اداره کل روابط عمومی صدا و سیما برگزار شد.
در این روز بعد از ارتباط تلفنی عوامل در واحد ۱۶۲ با مخاطبان این برنامه، در ابتدای نشست خبری حامد فاتحی، مدیرروابط عمومی معاونت سیما درباره برنامه پرمخاطب «منم بچه مسلمان» گفت: هدف این برنامه ترویج معارف دینی به مخاطب کودک و نوجوان با رویکرد مسجد محوری است و همکاری مجموعه همه عوامل با هم این برنامه را به پربیننده ترین برنامه کودک و نوجوان سیما تبدیل کردند.

او در ادامه از عوامل برنامه خواست درباره نظرات مخاطبین که از طریق شماره ۱۶۲ با آنها ارتباط تلفنی داشتند، صحبت کنند.

محمد صادق مقدسیان، مجری برنامه «منم بچه مسلمان» در ادامه گفت: همه تماس های امروز مثبت بود و چند نکته در بخش آیتم قرآن بود که سوره هایی راحت تر برای برنامه انتخاب شوند و دلیل خوب بودن این برنامه به خاطر تلاش یک تیم ۳۰ نفره بود که رویکرد جدید آن‌ها باعث شد این برنامه همچنان به کارخود ادامه دهد و پر مخاطب از قبل ادامه پیدا کند.

همچنین پرویز امیری مجری گروه کودک و خانواده شبکه قرآن در این نشست تصریح کرد: تولید سری جدیدبرنامه به خاطر تغییرات کمی سخت بود ولی بالاخره مجموعه سیمرغ هزینه تغیرات برنامه در این فصل را پذیرفت که از این مجموعه به خاطر حمایت هایشان تشکر می کنیم و در تماس های تلفنی امروز معلوم شد که این تغییرات مورد توجه مخاطبین قرار گرفته است.

او در پایان گفت: بعضی بچه ها از خانواده های مذهبی نیستند و بچه ها فقط به اندازه ۳۰ دقیقه فرصت دارند که با مفاهیم قرآن و معارف آشنا شود به همین دلیل نباید این برنامه قطع شود. امروز برنامه «منم بچه مسلمان» یک برند در برنامه های کودک است و پربازدیدترین برنامه در پیامرسان شاد است که حدود ۲۴هزار نفر این برنامه را در این پیام رسان می‌بینند.

مهدی نیک روشن تهیه کننده فصل پنجم برنامه «منم بچه مسلمان» اذعان داشت: هرجا از این برنامه صحبت می شود من از آقای راستگو تشکر می کنم چون برنامه بچه مسلمان در ادامه ایشان بود و اگر برنامه منم بچه مسلمان به اینجا رسیده به خاطر زحمات پیشین آقای راستگو است. فصل ششم برنامه به زودی در شبکه قرآن کلید می‌خورد و اگر حمایت های آقای امیری نبود این برنامه این قدر پربیننده نبود چون در روند قبلی مخاطبین خود را از دست می داد و تغیرات فصل پنجم مورد توجه مخاطبین قرار گرفت و موجب جذب مخاطب شد.

همچنین مرضیه منصوری کارگردان در ادامه نشست گفت: امروز برای ما روز هیجان انگیزی بود چون تاکنون در روابط عمومی مستقیم با مخاطب صحبت نکرده بودیم و همه می گفتند برنامه خوب است ولی این به خاطر تلاش همه همکاران است و در تماس تلفنی امروز برخی نکات برایم جالب بود مثلا خانمی از اصفهان تماس گرفته بود و گفت من خیلی آدم مذهبی نیستم ولی از برنامه راضی هستم چون بچه من باید با دیدگاه های مختلف آشنا شود و خودش راهش را انتخاب کند و اینکه مخاطب این را تشخیص می دهد خوب بود. برنامه «منم بچه مسلمان» نشان داد برنامه مذهبی می تواند شاد باشد با سلیقه های مختلف که بچه ها آن را دوست داشته باشند.

او در پایان درباره ساختار برنامه تاکید کرد: ساختار برنامه «منم بچه مسلمان» براساس نمایش چیده شده است چون وقتی برنامه داستان محور باشد بچه ها بیشتر جذب می شوند. ضمن اینکه در این برنامه تاکید بر گفتن نکات اخلاقی خوب است چون می خواهیم خوبی هارا به بچه ها نشان دهیم و طنز نیز در کار برایمان مهم بود چون باعث جذب بچه ها می شود؛ شاید برخی از مخاطبین گاردی نسبت به برنامه داشته باشند ولی این افراد باید چندبار برنامه را ببیند و بعد تصمیم بگیرند چون طبق تجربه وقتی می‌بینند جذب برنامه می شوند. همین که توانستیم طیف متفاوتی از مخاطبین را داشته باشیم موفیقت محسوب می شود.

اکرم عبدی صدا پیشه عروسک بهادر در برنامه «منم بچه مسلمان» نیز در این نشست گفت: صداپیشگی بهادر ریسک بود چون در فصل جدید به برنامه اضافه شده بود و بهادر برای من یک تجربه متفاوت بود چون درحوزه محتوا کار کردن یک هدف غایی دارد و آن مخاطب است و تلویزیون طیف متفاوتی از مخاطبی را در بر می گیرد بچه ها بهادر را دوست داشتند و جادوی عروسک برای بهادر انجام شده و این را از نظرات امروز مخاطبین فهمیدم. بهادر قرار بود یک بچه عادی با همه خراب کاریها و اشتباهات باشد که در طول قصه قرار بود اصلاح شود.
در ادامه زهرا محمد باقری بازیگر این برنامه عنوان کرد: من هم تازه به این فصل از برنامه اضافه شدم به همین دلیل شروع برایم سخت بود و من هم قدری به برنامه اعتماد نمی کردم ولی وقتی بازخورد بیرونی و مخاطب را دیدم این اعتماد حاصل شد
و چون کار تئاتر کودک می کنم با بچه ها در ارتباط هستم و بچه ها خیلی زیاد درباره برنامه صحبت می کردند و صحبت زیاد درباره برنامه برنامه یک امتیاز مثبت است. در تماس تلفنی هم یکی از خانواده ها که فرزند سه ساله ها داشت می گفت فرزندش آیه های قرآن را ب خوبی یادگرفته و بچه ها این برنامه را دوست داشتند و این نشان می دهد برنامه رسالت خود را انجام داده است.
 فاطمه قاسمی سنگی از دیگر بازیگران این برنامه نیز گفت: من عضو کوچکی از این خانواده هستم و ما واقعا یک خانواده بودیم و اینکه مخاطب این برنامه را دوست داشته به خاطر همین هم دلی عوامل است.
همچنین حامد فاتحی مدیر روابط عمومی معاونت سیما با اشاره به اینکه ادامه برنامه های موفق سیما از دغدغه های پیمان جبلی رییس رسانه ملی است و این برنامه ها سرمایه هستند و از آن ها حمایت می شود.
در ادامه امیری مجری گروه کودک و نوجوان گفت: فصل پنجم فصلی متفاوت با رویکردها و تغیرات زیاد بود و خیلی زود است که بخواهیم دوباره آنها را تغیر دهیم و در این فصل به تثبیت و تقویت آنها می پردازیم. ضمن اینکه در بحث آموزش و حفظ سوره ها می خواهیم به جز ۳۰ قرآن بپردازیم.
نیک روشن تهیه کننده برنامه نیز درباره فصل جدید برنامه «منم بچه مسلمان» عنوان کرد: در این فصل به نقاط مثبت و منفی بعضی از کاراکترها رسیده ایم که نکات منفی حذف و نقاط مثبت تقویت می شوند ضمن اینکه موضوع فصل ششم برنامه برنامه بر مبنای روایات و احادیث است و در بخش حفظ برنامه نیز به سوره های جز سی می پردازیم تا کمکی برای روان خوانی بچه ها مدرسه ای باشد دارند
او با ابراز نارضایتی از اینکه برخی رسانه ها همچون جام جم و هفته نامه صدا و سیما اصلا به این برنامه پر مخاطب توجه نکردند، گفت: برنامه منم بچه مسلمان در فصل بهار نمره عالی گرفت و از پربیننده ترین برنامه های خردسال از نگاه مخاطب بود اما دریغ از یک مطلب که ددر جام جم و هفته نامه صدا وسیما از این برنامه کار شود
در پایان این نشست تهیه کننده برنامه اخاطرنشان کرد: سری جدید برنامه «منم بچه مسلمان» از آذرماه در شبکه قرآن و شبکه پویا پخش خواهد شد. قسمتی از دکور برنامه آسیب دیده که باید تعمیر شود و موضوعات سری جدید مشخص شده و محتواهای برنامه و دیالوگ ها با توجه با موضوعات توسط مشاور مذهبی و کارگردان در پیش تولید انجام خواهد شد.
مهدیه مالکی

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۵/۲۳۱/۳۴۳/۴۰۰
  • تمساح خونی
    168/280/427/250
  • مست عشق
    120/214/320/750
  • پول و پارتی
    ۸۷/۴۹۱/۳۰۲/۰۰۰
  • خجالت نکش 2
    86/257/789/200
  • زودپز
    ۶۷/۳۷۶/۱۵۴/۲۸۰
  • خجالت نکش
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • قیف
    25/553/393/000
  • ببعی قهرمان
    ۲۳/۸۸۵/۶۵۷/۰۰۰
  • مفت بر
    ۲۱/۵۹۱/۱۲۸/۶۰۰
  • قلب رقه
    ۱۲/۳۰۰/۹۶۸/۵۰۰
  • ملاقات با جادوگر
    11/345/347/500
  • شه‌سوار
    ۹/۷۴۳/۴۴۱/۰۰۰
  • شهرگربه‌ها2
    9/123/296/500
  • در آغوش درخت
    6/277/201/500
  • آغوش باز
    2/293/917/500
  • استاد
    ۳۲۶/۵۰۵/۰۰۰
  • کارزار
    ۲۳۵/۷۹۲/۵۰۰
  • لختگی
    96/845/000
  • آنها مرا دوست داشتند
    ۶۴/۲۷۵/۰۰۰