«درباره تمثال سری»؛ جست‌وجوی شگفت‌انگیز استفانو پی تستا / از فقر و مهاجرت تا عقاید در یک بافت ضد روایی | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۰
تهران۴۱ با صبا

«درباره تمثال سری»؛ جست‌وجوی شگفت‌انگیز استفانو پی تستا / از فقر و مهاجرت تا عقاید در یک بافت ضد روایی

«درباره تمثال سری» از آثار شاخص اکسپریمنتال جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران در بخش تجربی است که توسط استفانو پی تستا ساخته شده است.

به گزارش خبرنگار سینما صبا، «درباره تمثال سری» به نویسندگی، تدوین و کارگردانی استفانو پی تستا، با موسیقی لوکا سورینو در ژانر تجربی و مدت زمان ۱۵ دقیقه ساخته شده است و محصول موسسه آمود ۲۰۲۴ ایتالیاست.
«درباره تمثال سری» همچون یک مقاله کوتاه بصری در مورد تبدیل کیمیاگری تصاویر متحرکی است که از آرشیو سمعی و بصری جنبش کارگری و دموکراتیک به کار گرفته شده است.
استفانو پی تستا در سال ۲۰۱۱ از آکادمی هنر میلان فارغ‌التحصیل شد. او در همان سال، اثر سینمایی خود را در شرکت تولید و پخش فیلم لاب۸۰، آغاز کرد که در آنجا به عنوان فیلمبردار، تدوینگر ویدئو و تکنسین پست پروداکشن فعالیت کرد. او همچنین مسئول ارتباطات سمعی و بصری جشنواره بینالمللی فیلم برگامو بوده است. بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ او در چندین فیلم سینمایی به عنوان تدوینگر و تکنسین پس از تولید همکاری می‌کند. او اولین بار به عنوان کارگردان در فیلم «مولوچ» شروع به کار کردکه به عنوان بهترین مستند جشنواره تلویزیونی بولونیا برگزیده شد و در چندین جشنواره دیگر نیز حضور داشت. «درباره تمثال سری»دومین فیلم او در مقام کارگردان است.


در یادداشت استفانو پی تستا خالق این اثر آمده است: «هر تصویر دارای معنای اصلی است که در زمینهای که در آن ایجاد شده است، یافت می‌شود. هر تصویر به طور بالقوه دارای معانی بی‌نهایتی است که می‌توان آن را با ارتباط دادن آن به زمینه‌های مختلفی که در آن قرار گرفته و استفاده می‌شود، نسبت داد. با شروع این فرضیات، تصمیم گرفته شد که برخی از فیلم‌های مستند نگهداری شده در آرشیو AAMOD که در دهه شصت میلادی فیلم‌برداری شده‌اند و وضعیت تابعیت جنوب ایتالیا را در مقایسه با شمال نشان می‌دهند، بررسی شود. این فیلمها در مورد فقر، مهاجرت، کار در مزارع، معنویت مورد مناقشه بین کاتولیک و خرافات صحبت می‌کند. اثر به شکل متن‌زدایی شده و در یک بافت نمادین و ضد روایی جدید، در تلاش برای به دست آوردن دگرگونی ماده یا تغییر معنا قرار می‌گیرد. . این تصاویر بر اساس یک ساختار منطقی تجزیه و دوباره مونتاژ شده‌اند و بر اساس طرح‌های تفسیری در ارتباط با یکدیگر قرار می‌گیرند. هدف این اثر نفی معنایی یکسان با دعوت به رانش معنایی و عاطفی است.»


«درباره تمثال سری» پیش از بخش بین‌الملل جشنواره تهران، در فاندفوتیج رم، شفیلد داک فست انگلستان، گریمستاد نروژ، ریپرندرسی تورینو ایتالیا، جشنواره فیلم مستند و تجربی آرکیپل جاکارتا اندونزی، جشنواره رسانه تجربی دیگرتی آمریکا، جشنواره لو اتقانژ پاریس فرانسه، جشنواره فیلم ناپایدار برگن نروژ، جشنواره هنر رسانه ضد ماده ویکتوریا، کانادا، جشنواره اولترا سینمای مکزیک، جشنواره فلایت موسترا جنووا ایتالیا و جشنواره اتصال کوتاه برایتون انگلستان حضور داشته است.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۵/۲۳۱/۳۴۳/۴۰۰
  • تمساح خونی
    168/280/427/250
  • مست عشق
    120/214/320/750
  • پول و پارتی
    ۸۷/۴۹۱/۳۰۲/۰۰۰
  • خجالت نکش 2
    86/257/789/200
  • زودپز
    ۶۷/۳۷۶/۱۵۴/۲۸۰
  • خجالت نکش
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • قیف
    25/553/393/000
  • ببعی قهرمان
    ۲۳/۸۸۵/۶۵۷/۰۰۰
  • مفت بر
    ۲۱/۵۹۱/۱۲۸/۶۰۰
  • قلب رقه
    ۱۲/۳۰۰/۹۶۸/۵۰۰
  • ملاقات با جادوگر
    11/345/347/500
  • شه‌سوار
    ۹/۷۴۳/۴۴۱/۰۰۰
  • شهرگربه‌ها2
    9/123/296/500
  • در آغوش درخت
    6/277/201/500
  • آغوش باز
    2/293/917/500
  • استاد
    ۳۲۶/۵۰۵/۰۰۰
  • کارزار
    ۲۳۵/۷۹۲/۵۰۰
  • لختگی
    96/845/000
  • آنها مرا دوست داشتند
    ۶۴/۲۷۵/۰۰۰