راز پیشتازی «زودپز» و «صبحانه با زرافه‌ها» درگیشه/ سروش صحت و رامبد جوان تا حرفه‌ای شدن راه زیادی در پیش دارند | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ آذر ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۵
گفت‌وگوی صبا با شهرام خرازی‌ها، عضو انجمن منتقدان و نویسندگان

راز پیشتازی «زودپز» و «صبحانه با زرافه‌ها» درگیشه/ سروش صحت و رامبد جوان تا حرفه‌ای شدن راه زیادی در پیش دارند

شهرام خرازی‌ها عضو انجمن منتقدان و نویسندگان با تاکید برموفقیت «صبحانه با زرافه ها» و «زودپز» در گیشه سینما گفت: سروش صحت و رامبد جوان تکنسین‌هایی هستند که به لحاظ تجاری موفق‌اند ولی به لحاظ هنری و تکنیکال با معیار سینمای نخبه گرا، کارگردانان متوسطی هستند که تا حرفه‌ای شدن راه زیادی در پیش دارند.

مهدیه مالکی/صبا: شهرام خرازی‌ها، عضو انجمن منتقدان و نویسندگان درباره علت موفقیت فیلم های «زودپز» و «صبحانه با زرافه ها» درگیشه گفت: بخشی از این موفقیت طبیعی و قابل انتظار است چون بازیگرانی همچون رامبدجوان و سروش صحت، زمانی که در مقام کارگردان پشت دوربین قرار می‌گیرند، از تجربیات بازیگری خود استفاده می کنند که موجب ارتباط و هدایت بهتر با تیم بازیگران شده و حتی گاهی نیازی به وجود بازیگردان هم نیست و وجود حس همدلی و همکاری بازیگران با آنها موجب مقبولیت بازیگران برای همکاری با آنان می‌شود.

وی توضیح داد: ممکن است بازیگران در رویارویی با کارگردانی که تجربه بازیگری ندارد حس سلطه‌پذیری داشته باشند که این موجب شکل گیری حس منفی در بازیگر می شود ولی این حس در همکاری با بازیگر- کارگردانان کمتر است چون وجوه مشترک بیشتری دارند ضمن اینکه بسیاری از این بازیگران با این کارگردانان در پروژه های متعددی هم‌بازی بوده‌اند و به واسطه این همکاری حس همدلی بیشتری نسبت به هم دارند.

این منتقد سینما افزود: تجربه‌های موفق «سروش صحت» و «رامبد جوان» در برنامه هایی همچون «کتاب باز» و«خندوانه» از دلایل موفقیت آنان محسوب می‌شود چون مخاطبان میلیونی در تلویزیون و پلتفرم‌ها داشته و بکارگیری این تجربیات در فیلم‌های سینمایی موجب موفقیت آنها در گیشه می‌شود. این دو کارگردان با سلیقه مردم آشنا هستند و می‌دانند با چه روش هایی توده بیشتری از مخاطبین را جذب کنند.

خرازی‌ها تاکید کرد: سروش صحت و رامبد جوان به لحاظ فرم و تکنیک، کارگردان درجه یک و خیلی حرفه‌ای نیستند چون هنوز در حوزه کارگردانی در حال کسب تجربه اند اما تکنسین‌هایی هستند که توانسته‌اند با بهره‌گیری از تجربه‌های بازیگری و کارگردانی در تلویزیون و پلتفرم‌ها، فیلم‌های مقبول تماشاگر بسازند و گیشه را به دست آورند ولی در مقایسه با سینمای نخبه‌گرا تا رسیدن به یک فرم و تکنیک قابل دفاع راه زیادی در پیش دارند یعنی فیلم های آنها استاندارد است ولی از نظر تکنیکال قابل دفاع نیست و قدم‌های زیادی برای حرفه ای شدن در عرصه کارگردانی در پیش دارند.

وی گفت: البته این موفقیت در گیشه قابل تعمیم به همه بازیگران نیست چون شاهد تجربه‌های شکست خورده‌ای همچون فرامرز قریبیان بوده‌ایم که گرچه درحوزه بازیگری موفق و حرفه‌ای بوده ولی در عرصه کارگردانی موفق نبوده است.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۹/۰۱۴/۹۱۳/۴۰۰
  • زودپز
    ۱۷۵/۱۷۵/۹۵۵/۵۰۰
  • تمساح خونی
    ۱۶۸/۲۸۰/۴۲۷/۲۵۰
  • مست عشق
    ۱۲۰/۲۹۹/۷۲۰/۷۵۰
  • پول و پارتی
    ۹۰/۰۰۰/۳۵۴/۵۰۰
  • خجالت نکش 2
    ۸۶/۲۶۱/۰۰۹/۲۰۰
  • صبحانه با زرافه‌ها
    ۶۸/۸۷۸/۰۶۶/۵۰۰
  • سال گربه
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • ببعی قهرمان
    ۴۸/۷۸۰/۵۰۳/۵۰۰
  • قیف
    ۲۷/۰۲۷/۶۵۵/۱۰۰
  • مفت بر
    ۲۵/۵۹۴/۸۹۸/۶۰۰
  • قلب رقه
    ۱۴/۰۲۶/۷۲۶/۰۰۰
  • شهرگربه‌ها۲
    ۱۲/۳۹۲/۰۶۱/۵۰۰
  • شه‌سوار
    ۱۰/۶۱۵/۹۴۸/۵۰۰
  • باغ کیانوش
    ۶/۶۰۴/۷۷۵/۰۰۰
  • شنگول منگول
    ۱/۶۳۳/۸۸۲/۵۰۰
  • استاد
    ۱/۰۰۱/۲۱۰/۰۰۰
  • سه‌جلد
    ۴۰۳/۳۹۰/۰۰۰
  • نبودنت
    ۲۶۷/۸۲۰/۰۰۰
  • شبگرد
    ۱۹۵/۰۷۰/۰۰۰