مهدیه مالکی/صبا؛ حمید بهرامیان کارگردان فیلم سینمایی «آریاشهر دونفر» گفت: در این زمانه روان شناسی زردی وجود دارد که افراد را برای رویارویی با تروماهای روانیشان دعوت به آرامش میکند ولی در نهایت فرد به آرامش نمیرسد چون آرامش با خیره شدن به حقیقت به دست می آید و این فیلم نشان می دهد که چطور همه در جامعه به ظاهر شعار آرامش می دهند ولی به اطرافیان خود آسیب می زنند.
نویسنده «آریاشهر دونفر» درباره شکل گیری ایده داستان توضیح داد: مانند همه داستانها، ایده از یک رخداد کوچک شکل گرفته که در نهایت راهنمای پروراندن ایده ناخودآگاه نویسنده است.
او درباره علت پرداختن به این موضوع تصریح کرد: آنچه در زندگی روزمره برای من جذاب است حرص آدمی برای دستیابی به آن چیزی است که برای او نیست یا برایش مقدر نشده است. داستان اصلی فیلم «آریاشهر دونفر» در کاراکترهای مختلف به این موضوع می پردازد به همین علت همه به دنبال کیف پولی هستند که در نهایت باز نمیشود و گویی همه به دنبال رویا و خیال خام خود هستند. دومین موضوع مورد اهمیت در فیلمنامه حضور زنها و نحوه شکلدهی زندگی مردها است که برخلاف نگاه بسیاری از افراد به زنها در این فیلم حضور خانمها کاملا واقعی است یعنی آسیب می بینند، شکسته و شکنجه میشوند ولی کار اصلی توسط زن ها انجام می شود وحتی کارهایی که مردها انجام میدهند با راهنمایی زنهایشان است.
بهرامیان درباره چالشهای ساخت این فیلم سینمایی گفت: ساخت هر فیلمی چالشهای خاص خود را دارد و طبق تجربه من پشت صحنه هیچ فیلمی شبیه به هم نیست و هر فیلمی مختصات خاص خودش را دارد و این فیلم نیز همچون بقیه فیلم ها چالشهای خاص خودش را داشت ولی آنچه مهم است این است که به سلامت به پرده اکران رسیده است.
او درباره روند نوشتن فیلمنامه خاطرنشان کرد: ابتدا ایده اصلی بسط داده شد و زمانی که پیرنگ داستان مشخص شد، کاراکترها اضافه شد و آنها را پردازش کردیم، در نوشتن فیلمنامه چالش خاصی وجود نداشت که موجب توقف کار شود ولی اگر فرصت بیشتری برای نوشتن فیلمنامه داشتیم فیلمنامه بهتر میشد.
بهرامیان درباره انتخاب علی اوجی و هومن حاجی عبداللهی در کنار هم گفت: انتخاب علی اوجی و هومن حاجی عبداللهی صرفا به خاطر توانایی های آنها بود، از نظر من این دو نفر در کمدی بسیار طناز و توانمند هستند و بیننده هم با آنها ارتباط برقرار می کند.
وی در پاسخ به اینکه کدام سکانس از فیلم را بیشتر دوست داشتید خاطرنشان کرد: سکانسی که محسن کیایی به کارگر کافه می گوید من ۵۰۰ بهت می دهم تو لیوان ها رو نشور و کارگر کافه میگوید ۵۰۰ تومن کمه، محسن کیایی می پرسد خب چقدر بدهم، کارگر کافه می گوید ۵۵۰٫ من این سکانس و بازی کارگر کافه را خیلی دوست داشتم.
بهرامیان درباره اکران فیلم سینمایی«آریاشهردونفر» تصریح کرد: اکران فیلم تازه شروع شده فعلا نمی توان دراین باره قضاوت کرد ولی همین که مخاطب یک ساعت ونیم بر روی فیلم متمرکز شود و علاوه بر سرزندگی موجب شکل گیری دید جدیدی در مخاطب نسبت به جهان شود رسالت خود را انجام داده است.
این کارگردان سینمایی درباره استفاده از شوخیهای جنسی در فیلمهای کمدی برای جلب مخاطب گفت: به عقیده من وقتی خلاقیت نویسنده تمام می شود و دیگر نمی تواند کمدی را پیش ببرد از شوخیهای جنسی استفاده میکند، در فیلم من اگر شوخی جنسی اتفاق افتاده حتما بخش انتقادیاش قدرتمندتر از کمدی آن بوده چون واقعا بخش انتقادی آن برایم مهم بوده است.
بهرامیان تاکید کرد: برای من مهمتر از دیده شدن فیلم، چطور دیده شدن آن است و در این فیلم نیز تلاش کردم از بازیگران توانمند استفاده کنم تا فیلم درست پیش رود و به نظرم فیلمی که درست ساخته شود در نهایت بیننده خود را پیدا میکند گرچه ممکن است با تاخیر گیشه را به دست آورد ولی در نهایت این اتفاق خواهد افتاد و البته انتخاب بازیگران چهره در مرحله بعد با این نگاه بوده است.
وی درباره بکارگیری بازیگران توانمند جدید در فیلم های سینمایی خاطرنشان کرد: من معتقد هستم باید به بازیگران مستعد تئاتر یا بچههایی که در این عرصه فعالیت می کنند ولی دیده نشده اند فرصت داد که من در این فیلم چنین کاری کردم و از چهره های جدید استفاده کردم که بازخورد خوبی هم داشت و حتما در کارهای بعدی نیز از چنین چهره هایی استفاده خواهم کرد.
بهرامیان گفت: من از همه دوستانی که در تولید این فیلم با من همکاری کردند تشکر میکنم و امیدوارم با دیدن فیلم حالشان خوب شده باشد و از اینکه بخشی از تولید این فیلم بوده اند خوشحال شده باشند.
هنوز دیدگاهی منتشر نشده است