به گزارش صبا، در بخشی از این قسمت وقتی منتقدین فیلم «گلادیاتور ۲» را نقد میکنند و «سنت رجزخوانی و قهوهخانهای» فیلمهای ایرانی را با صحنههای پایانی قسمت اول شبیه میدانند، افخمی میگوید میزانسن آن صحنه شباهت زیادی به «داش آکل» دارد: «من فکر میکنم به خاطر شباهت زیاد میزانس پایان فیلم «گلادیاتور ۱» با «داش آکل» تقریباً میشود مطمئن بود که ریدلی اسکات «داش آکل» را دیده.»
«جواد طوسی» منتقد برنامه نمیداند چه بگوید و فقط میپرسد: «جدی؟» افخمی ادامه میدهد: «یعنی اینقدر شبیه است. شباهت آن میدان و…» وقتی «رضا صدیق» منتقد دیگر برنامه میگوید نمیتواند درباره این ادعا اظهار نظر کند، مجری ادامه میدهد: «اینکه در یک میدان اتفاق میافتد و جمعیتی وجود دارد و جسد را برمیدارند و روی دوش میبرند…»
«راسل کرو» پیش تر در صاحبه با امپایر گفته بود که شخصیت ماکسیموس در ابتدا قرار نبوده در پایان «گلادیاتور» بمیرد: «به یاد میآورم که ریدلی [اسکات] در صحنه فیلمبرداری به سمت من میآمد و میگفت: «ببین، با توجه به نحوه شکلگیری شخصیت نمیدانم او چگونه باید زنده بماند. تنها هدف این شخصیت گرفتن انتقام همسر و فرزندش است، و وقتی موفق به کار شد، دیگر باید چه کند؟» و من به شوخی میگفتم: «بله، ماکسیموس باید چه کند؟ باید در کلوسیوم پیتزا بفروشد؟ فقط یک هدف داشت، اینکه در آخرت با همسرش دیدار کند و به خاطر کوتاهی در حق او عذرخواهی کند. همین.»
«گلادیاتور» مه سال ۲۰۰۰ اکران شد و در سراسر دنیا ۴۶۰ میلیون دلار فروخت. این فیلم حماسی پنج جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم و بهترین بازیگر مرد برای کرو را دریافت کرد.
صحبتهای کامل بهروز افخمی را اینجا ببینید
هنوز دیدگاهی منتشر نشده است