نقشم در «ستایش» ذهن مخاطب را درگیر کرد/ لذت‌ِ حضور در «به رنگ خاک» | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۴
شهروز ابراهیمی در گفتگو با صبا:

نقشم در «ستایش» ذهن مخاطب را درگیر کرد/ لذت‌ِ حضور در «به رنگ خاک»

شهروز ابراهیمی درباره جدیدترین فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری سخن گفت.

شهروز ابراهیمی بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا درباره جدیدترین فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری عنوان کرد: این اواخر در دو سریال «ستایش» به تهیه کنندگی آرمان زرین‌کوب و کارگردانی سعید سلطانی که پخش آن به تازگی از شبکه سه سیما تمام شده است و سریال «به رنگ خاک» به تهیه کنندگی سعید بشیری و کارگردانی حسن لفافیان که همچنان روی آنتن شبکه یک سیما است، حضور داشتم.

وی درباره حضور خود در سریال «ستایش» بیان کرد: از نظر من این سریال ثابت کرد که مردم با ساخت و پخش یک مجموعه خوب، با تلویزیون آشتی می‌کنند. من در جاهای مختلف که در آن حضور پیدا می‌کردم، می شنیدم کسانی که حتی مدعی بودند که سال هاست تلویزیون نگاه نمی‌کنند ولی «ستایش» را نگاه می کردند که شاید اصلی ترین دلیل آن تیم حرفه ای و مثلث سه نفره ای بود که «ستایش» را تشکیل داده بودند؛ سعید مطلبی و سعید سلطانی و آرمان زرین کوب که نشان دادند هنوز می‌توان سریال هایی ساخت که مخاطب را جذب کند.

بازیگر سریال «ستایش» با اشاره به اینکه سریال «به رنگ خاک» که در آن حضور دارد بلافاصله بعد از «ستایش» پخش شد، مطرح کرد: نقش آقای فلاحتی را در «ستایش» ایفا کردم که اگرچه دارای چالش های لازم نبود اما برای من ویژگی خاصی داشت و ذهن مردم درگیر این نقش شده بود. بلافاصله بعد از آن سریال «به رنگ خاک» از شبکه یک سیما روی آنتن رفت که تفاوت کاراکترهایی که در این دو سریال ایفا کردم برای مردم مشهود بود هم به لحاظ نقشی که در این مجموعه تلویزیونی ایفا کردم و هم به لحاظ گریم متفاوت و فضای امروزی کار.

ابراهیمی با بیان اینکه برای حضور در این سریال برای دومین بار به جزیره قشم سفر کرده است، اظهار کرد: آشنایی من با فضای جزیره، ویژگی های اقلیمی و امکاناتی که در آن مکان وجود داشت، باعث شد کاراکتر خود را بیشتر بشناسم و به آن نزدیک شوم. همکاری با حسن لفافیان کارگردان خوش فکر این مجموعه که از دوستان قدیمی من است و در گذشته نیز چند تله فیلم با هم کار کرده بودیم و اولین همکاری من با سعید بشیری تهیه کننده سریال «به رنگ خاک» تجربه جذاب و لذت بخشی بود.

وی درباره نقش خود در «به رنگ خاک» اظهار کرد: نقش فردی را در این مجموعه ایفا می‌کنم که سال‌ها در خارج از کشور زندگی کرده است و حال به کشورش بازگشته تا گذشته و اقوام خود را پیدا کند. ایفای یک نقش در فضای خلیج فارس و جنوب ایران که برای خود من ناشناخته است و به نوعی غرور ملی ایجاد می‌کند جذاب و چالش قشنگی بود.

بازیگر «به رنگ خاک» با بیان اینکه این مجموعه قرار است به پتانسیل های مختلف آن منطقه بر اساس داستان‌های متفاوت بپردازد، گفت: من فکر می کنم جزیره قشم آن قدر پتانسیل دارد که همچنان می شود درباره آن کار ساخت و این نیست که ما کاری را انجام دادیم و تمام شد. من سعی کردم درباره نقشی که آن را ایفا کردم و هم جدا از آن به مردم آن منطقه نزدیک شوم و با آن‌ها درباره موقعیت اجتماعی و مالی و….گفتگو کنم. با وجود آنکه سرمایه عجیبی آن‌جا وجود دارد اما متاسفانه مردم آن منطقه فقیر هستند و از راه های متفرقه امرار معاش می‌کنند و واقعیت این است.

ابراهیمی افزود: من شنیده ام هرکس از این منطقه بازدید کرده است، می‌گوید این منطقه به لحاظ جغرافیایی عجیب و غریب است. معتقدم هر نوع سرمایه گذاری در آن منطقه برنده است و این به تبلیغاتی که برای جذب توریست باید برای آن منطقه انجام بگیرد، باز می‌گردد. امیدوارم در این مجموعه توانسته باشیم گوشه ای از زیبایی‌ها و ویژگی‌های این منطقه را نمایش داده باشیم.

وی در پاسخ به این پرسش که چه ویژگی هایی را برای انتخاب یک نقش مدنظر قرار می‌دهد، مطرح کرد: علاوه بر نقش و سناریو آن چیزی که برای من در اولویت است خود تهیه کننده و کارگردان کار هستند و معتقدم اگر هر بازیگر با گروهی کار کند که حالش را خوب کند مطمئنا می تواند کاراکتری را خلق و آن را چکش کاری کند و به چالش بکشد و به آن نقشی که در ذهن خود بازیگر و کارگردان است، نزدیک کند. هرچه قدر یک فیلمنامه خوب و فوق العاده نوشته شده باشد و اما حال بازیگر با گروهی که قرار است با آن‌ها کار کند، خوب نباشد و آن ارتباط و هم فکری بین بازیگر و کارگردان وجود نداشته باشد قطعا خروجی خوبی رخ نخواهد داد.

ابراهیمی در پایان درباره دیگر کارهای تلویزیونی خود نیز عنوان کرد: در حال حاضر مشغول بازی در یک سریال به کارگردانی احمد معظمی هستم که فعلا نمی‌توانم توضیحات بیشتری درباره آن ارایه بدهم. همچنین حدود ۱۰ روز دیگر نیز با یک نقش خاص و متفاوت جلوی دوربین یک سریال دیگر به کارگردانی سعید سلطانی و تهیه کنندگی آرمان زرین‌کوب ‌می‌روم.

عکس از مجید محبوبی‌راد است.

سپیده شریعت رضوی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است