بعد از «تیک تاک»، «می‌هو‌یو» در نبرد سایبری با آمریکایی‌ها | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۲ بهمن ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۰
«گنشین ایمپکت»، هدف بعدی دادگاه‌های آمریکا

بعد از «تیک تاک»، «می‌هو‌یو» در نبرد سایبری با آمریکایی‌ها

آمریکا پس از ممنوعیت تیک‌تاک، با هدف حفاظت از کودکان و مقابله با چین، به دنبال محدود کردن خریدهای درون‌برنامه‌ای بازی گنشین ایمپکت برای افراد زیر ۱۶ سال است.

 

امیرمهدی نظری/ صبا؛ با ممنوعیت «تیک تاک» در ایالات متحده امریکا، این کشور نبرد سایبری خودش را با بزرگترین دشمن اقتصادی خودش «چین»، به پایان نرساند. بازی «گنشین ایمپکت» از کمپانی چینی «می‌هو‌یو» که سالانه نزدیک به ۱۰ میلیارد دلار درآمد دارد، از بزرگ‌ترین بازی‌های چینی است که در اروپا و آمریکا فعالیت پر رنگی دارد. و حالا بعد از ممنوع سازی تیک‌تاک، ایالات متحده می‌خواهد قانون‌هایی را بر علیه این بازی محبوب تصویب کند که افراد زیر ۱۶ سال توانایی خرید دیجیتالی (مایروترنزاکشن) را نداشته باشند، زیرا اثبات شده است که اغلب بازیکن‌های این بازی افراد زیر ۱۸ سال هستند.

درست مانند «تیک تاک» «اتهاماتی مشمول افشای اطلاعات کاربران» و «تشویق کودکان به خریدهای غیر ضروری»که تحت قوانین «حفاظت از کودکان» در قانون اساسی آمریکا قرار می‌گیرند، «گنشین ایمپکت» حالا در دادگاه‌ها به دفاع می‌رود.

از جایی که این بازی مشخصا برای بچه‌ها طراحی و ساخته شده و بخش وسیعی از خرید‌ها توسط افراد زیر ۱۸ سال انجام می‌شود، «می‌هویو» دفاع‌های قدرتمندی نخواهد داشت و گمان می‌رود تصویب این قانون و ممنوع سازی خرید برای افراد زیر ۱۶ سال، موفقیت‌آمیز خواهد بود.

در خبری دیگر در این‌باره و نه چندان غافلگیرکننده، یوتوبر آمریکایی «اسنایپر ولف» که مانند «گنشین ایمپکت» محتوایی فقط برای کودکان دارد، توسط این کمپانی برای دو ویدیو به قیمت ۱۰۰ هزار دلار اسپانسر شده و «اسنایپر ولف» در هر دوی این ویدیوها مقابل میلیون‌ها کودک دست به خریدهای ناعاقلانه زده و آنها را تشویق به خرج کردن پول های خود کرده و به سبب این شواهد او نیز اکنون در این‌ پرونده حضور دارد.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


آخرین اخبار

پربازدیدها