به گزارش صبا به نقل از روابطعمومی چهل و سومین جشنواره فیلم فجر، محمود بابایی، تهیهکننده فیلم سینمایی «آنتیک» درباره این فیلم گفت: «آنتیک» یک فیلم در ژانر سینمای کمدی است و متأسفانه جشنواره در سالهایی که من بهخاطر دارم، نگاه ویژهای به آثار کمدی نداشته است، برخلاف گیشه که همیشه آثار کمدی موردتوجه بودهاند. تیم تولید «آنتیک» برای حضور در جشنواره و فروش در گیشه مولفههای بسیاری را رعایت کرد که میتوان به ساختار هنری و زیباییشناسانه فیلم در فیلمنامه، فیلمبرداری، کارگردانی و… اشاره کرد و در کنار به تمام خصیصههای همگانی که در گیشه مورد اقبال هست هم پرداختهایم.
وی با اشاره به اینکه «آنتیک» فیلم کمدی متفاوتی است، ادامه داد: «آنتیک» با حفظ تمام مولفههای مخاطبپسند سعی داشته که بر خلاف جریان سینمای کمدی گیشه شنا کند.
محمود بابایی درباره ادغام بخش فیلم اولیهای جشنواره با سودای سیمرغ و اهمیتدادن به نسل جوان سینما مطرح کرد: حضور پرشور و گرم فیلم اولیها برای من بسیار جذاب است و ما در تیم خودمان هم همیشه سعی کردهایم که نسل جوان و فیلمسازهای فیلم اولی را شناسایی کنیم و مسیر تولید اولین فیلم بلند آنها را فراهم کنیم، بهعنوانمثال با رضا نجاتی که در چهلمین جشنواره فجر با فیلم کوتاه «ارفاق» سیمرغ جشنواره را دریافت کرد، جلسهای گذاشتیم و برای علاقهای که به فیلم کوتاه او و نگاه سینماییاش داشتیم، اولین فیلم بلند او که «بعد از رفتن» بود، تهیه و تولید شد و رضا نجاتی هم آن را کارگردانی کرد.
وی درباره تأثیر فیلم کوتاه در شناسایی استعدادها و همچنین با اشاره به توجه جشنواره فجر به فیلمهای کوتاه عنوان کرد: فیلم کوتاه باوجوداینکه خودش یک بستر مستقل در سینما است، اما مسیر خوبی برای رسیدن به سینمای بلند است؛ اتفاقی که در ادغام سودای سیمرغ و بخش فیلم اولیها افتاد هم در زمینه کشف استعدادها بسیار موردتوجه است، چرا که منجر به دیدهشدن کارگردانها میشود و کارگردانهای باتجربه را هم در رقابت با جوانها به چالش میکشاند.
در ادامه تهیهکننده «آنتیک» درباره همکاری با هادی نائیجی کارگردان این فیلم سینمایی گفت: فیلم از نظر پروداکشن، فیلم بسیار سخت و سنگینی بود و معتقدم که در بین فیلمهای کمدی، سینمای ایران پروداکشنی به وسعت «آنتیک» نداشته است. این فیلم بسیار پر بازیگر و در تعدد لوکیشنهای تاریخی کمنظیر است و این تجربه برای من و هادی نائیجی بسیار جذاب بود و ما بار دیگر با هم همکاری خواهیم داشت.
وی اضافه کرد: فیلم از نظر فیلمنامه صاحب اندیشه است و قابلتأمل، تفکر و تمام عوامل فیلم هم بهتنهایی فیلمساز هستند. نمونه آن مدیر فیلمبرداری «آنتیک» است که آرمان فیاض با قابهای متفاوت خود در این فیلم، لایق سیمرغی دوباره در کارنامه هنری خود است.
بابایی در پایان با اشاره به حضور بهروز شعیبی در انجمن سینمای جوانان ایران، این اتفاق را برای سینمای کوتاه و بلند ایران فرخنده دانست و آن را یک انقلاب در ساختار مدیریتی سازمان سینمایی خواند.
هنوز دیدگاهی منتشر نشده است