نسخه‌ی جدید سایبرپانک، انقلابی در سیستم جمعیت و NPCها | پایگاه خبری صبا
امروز ۴ اسفند ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۲۰

نسخه‌ی جدید سایبرپانک، انقلابی در سیستم جمعیت و NPCها

واقع‌گرایانه‌ و تعاملی‌ترین سیستم جمعیت در تاریخ بازی‌های ویدیویی.

عرفان بیگی/ صبا؛ چهار سال از انتشار پرحاشیه‌ی Cyberpunk 2077 می‌گذرد. پس از ده‌ها به‌روزرسانی و اصلاحات گسترده، این بازی اکنون به‌عنوان یکی از برترین عناوین نقش‌آفرینی اکشن-ماجراجویی تاریخ شناخته می‌شود. حالا که استودیوی CD Projekt Red از Cyberpunk 2077 عبور کرده، به‌نظر می‌رسد که فرایند توسعه‌ی دنباله‌ی این بازی با نام رمز Orion سرعت گرفته است.

استخدام‌های جدید برای پروژه‌ی Orion

روز گذشته، حساب رسمی CD Projekt Red در توییتر فهرستی از هفت فرصت شغلی جدید را منتشر کرد. از جمله مهم‌ترین موقعیت‌های شغلی، استخدام یک طراح ارشد Encounter است که می‌تواند سرنخ‌هایی درباره‌ی ابعاد و جاه‌طلبی‌های این پروژه‌ی جدید ارائه دهد.

Cyberpunk 2077 از همان ابتدا با اهداف بلندپروازانه‌ای توسعه یافته بود و اکنون، با توجه به موفقیت این عنوان، CD Projekt Red قصد ندارد در جایگاه فعلی متوقف شود. به‌نظر می‌رسد که هدف آن‌ها، ارائه‌ی ویژگی‌هایی است که بتوانند از تمام رقبا پیشی بگیرند.

سیستم جمعیت هوشمندتر از همیشه؟

یکی از نکات جالب در شرح وظایف طراح ارشد Encounter، همکاری نزدیک با تیم طراحی سیستم‌ها برای خلق «واقع‌گرایانه‌ و تعاملی‌ترین سیستم جمعیت در تاریخ بازی‌های ویدیویی» است.

Cyberpunk 2077 به دلیل دنیای پرجزئیات و پویای خود در Night City مورد تحسین قرار گرفت، اما سیستم هوش مصنوعی جمعیت و NPCهای آن در زمان عرضه مورد انتقاد بسیاری از بازیکنان قرار گرفته بود. حالا باید دید که CD Projekt Red چگونه این سیستم را در Cyberpunk Orion ارتقا خواهد داد.

تمرکز بر طراحی نبردهای به‌یادماندنی

بر اساس آگهی شغلی منتشرشده، طراح ارشد Encounter در کنار طراحی سیستم جمعیت، مسئولیت طراحی “نبرد‌های به‌یادماندنی” بر اساس داستان، محیط و تم‌های گیم‌پلی را نیز بر عهده خواهد داشت. این نشان می‌دهد که CD Projekt Red قصد دارد نبردها و سیستم مبارزات این نسخه را نسبت به گذشته ارتقا دهد و آن‌ها را به بخش مهم‌تری از تجربه‌ی کلی بازی تبدیل کند.

آیا Cyberpunk Orion دارای بخش چندنفره خواهد بود؟

یکی دیگر از موقعیت‌های شغلی “برنامه‌نویس ارشد گیم‌پلی (Senior Gameplay Programmer)” است که در شرح وظایف آن، ساخت و نگهداری سیستم‌های گیم‌پلی که هم در حالت تک‌نفره و هم چندنفره کار کنند، ذکر شده است.

این موضوع بار دیگر شایعات مربوط به اضافه شدن بخش چندنفره به دنباله‌ی Cyberpunk 2077 را تقویت می‌کند. البته، CD Projekt Red هنوز این موضوع را تأیید نکرده است، اما با توجه به برنامه‌های قبلی استودیو برای اضافه کردن بخش چندنفره به نسخه‌ی اول (که هرگز محقق نشد)، این احتمال کاملاً منطقی به‌نظر می‌رسد.

نظر شما درباره‌ی Cyberpunk Orion چیست؟ آیا فکر می‌کنید CD Projekt Red می‌تواند از اشتباهات گذشته درس بگیرد و یک دنباله‌ی بی‌نقص ارائه دهد؟

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


آخرین اخبار

پربازدیدها