یاکوزاها در هاوایی | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۸ خرداد ۱۴۰۴ ساعت ۰۹:۵۲

یاکوزاها در هاوایی

Like a Dragon: Pirate Yakuza In Hawaii؛ اسپین‌آفی منحصر به فرد از سری بازی‌های یاکوزا

عرفان بیگی/ صبا؛ به تازگی یک اسپین آف جدید از فرنچایز یاکوزا (Like a Dragon) با نامLike a Dragon: Pirate Yakuza In Hawaii برای کنسول‌ها و پی‌سی منتشر شده است. این بازی به‌راحتی یکی از منحصر به فردترین اسپین‌آف‌ها در سری بازی‌های محبوب Yakuza از شرکت SEGA و RGG به شمار می‌رود. چرا که نه تنها گورو ماجیما، یکی از شخصیت‌های محبوب و مورد علاقه‌ی طرفداران، در آن به عنوان شخصیت اصلی حضور دارد، بلکه داستان بازی در دنیایی مدرن با تم ماجراجویی‌های دزدان دریایی روایت می‌شود. وقتی تمام این عناصر خاص را در کنار هم قرار ‌دهید، متوجه می‌شوید چرا این بازی به شدت مورد توجه قرار گرفته و بسیاری مشتاق تجربه‌ی آن هستند. به گفته‌ی تیم سازنده، آن‌ها از نتیجه‌ی کار بسیار راضی‌اند.

صحبت‌های ماسایوشی یوکویاما درباره‌ی روند توسعه

کارگردان استودیو و تهیه‌کننده‌ی اجرایی، ماسایوشی یوکویاما، در گفت‌وگویی با بلاگ PlayStation درباره‌ی بازی صحبت کرد و فاش کرد که در ابتدا، تیم RGG اصلاً نمی‌دانست بازی قرار است به کجا برسد:«راستش را بخواهید، وقتی توسعه‌ی بازی را شروع کردیم، اصلاً مطمئن نبودیم که بازی به کجا خواهد رسید. داستانی داشتیم که می‌خواستیم روایت کنیم و از همانجا کار را آغاز کردیم. بعد از Like a Dragon: Infinite Wealth هنوز سوالات زیادی بی‌پاسخ باقی مانده بود، مثل اینکه چه اتفاقی برای هاوایی خواهد افتاد و اینکه یاکوزاهای پیشین پس از انحلال کامل‌شان چگونه ادامه‌ی زندگی خواهند داد. ما فکر کردیم بهترین راه برای پاسخ به این سوالات، ساخت یک اسپین‌آف است. با این حال، در شروع توسعه اصلاً نمی‌دانستیم که قرار است نبردهای دزدان دریایی را به بازی اضافه کنیم.»

نبردهای دزدان دریایی؛ چیزی که بازی به آن نیاز داشت

خوشبختانه اکثریت طرفداران از اینکه نبردهای دزدان دریایی در دریاهای آزاد به بازی اضافه شد رضایت دارند. یوکویاما همچنین اذعان کرد که برخلاف بسیاری از دیگر عناصر بازی یا اسپین‌آف‌های دیگر، تیم سازنده نمی‌توانستند صرفاً از عناصری که قبلاً استفاده شده بود، بهره‌برداری کنند. بلکه باید تمامی مکانیک‌های نبردهای دزدان دریایی را از صفر طراحی می‌کردند.

چالش‌ها و تنظیمات درجه سختی بازی

به‌طور جالبی، یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های تیم سازنده این بود که سطح دشواری بازی بیش از حد سخت نشود. یوکویاما و دیگر اعضای تیم مجبور شدند تغییرات زیادی در بازی اعمال کنند تا نبردهای بازی همچنان جذاب و سرگرم‌کننده باشد، اما نه به اندازه‌ای که برای بازیکنان حرفه‌ای‌تر خسته‌کننده شوند.

«این تغییرات باعث شد بازی کمی چالش‌برانگیزتر شود، بنابراین ما زمان بیشتری صرف کردیم تا اطمینان حاصل کنیم که سطح دشواری بازی برای یک عنوان Like a Dragon مناسب است. در نهایت تصمیم گرفتیم که نبردهای دریایی در داستان اصلی بازی را آسان‌تر کنیم، در کنار آن Coliseum دزدان دریایی را معرفی کردیم که یک میدان نبرد است برای بازیکنانی که می‌خواهند با مبارزات پی‌در‌پی با دشمنان قدرتمند، خود را به چالش بکشند.»

اگر می‌خواهید ببینید که همه این تغییرات و ایده‌ها چگونه در بازی پیاده‌سازی شده است، اکنون می‌توانید Like a Dragon: Pirate Yakuza In Hawaii را روی کنسول‌ها و رایانه‌های شخصی خود تجربه کنید.

 

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین اخبار

پربازدیدها