راک‌استدی: هرگز یک بازی از سوپرمن نخواهیم ساخت | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۱ اسفند ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۰

راک‌استدی: هرگز یک بازی از سوپرمن نخواهیم ساخت

برخی گیمرها و منتقدان معتقدند که ساخت یک بازی خوب از سوپرمن به دلیل قدرت‌های بیش از حد او اگر نگوییم غیر ممکن، به شدت دشوار است.

 

عرفان بیگی/ صبا؛ اگر در صنعت بازی‌های ویدیویی یک چالش همیشگی وجود داشته باشد، قطعاً ساخت یک بازی خوب و قابل قبول از سوپرمن، یکی از آن‌هاست. تاریخچه‌ی حضور این شخصیت در دنیای بازی‌ها را می‌توان تا کنسول Atari 2600 دنبال کرد، اما بیشتر گیمرها و طرفداران کمیک احتمالاً تنها یک بازی را با نام او می‌شناسند: Superman 64، عنوانی که به بدنام‌ترین بازی سوپرمن در تاریخ تبدیل شده است.

این بازی که با نام کامل Superman: The New Superman Adventures منتشر شد، چنان شهرت بدی پیدا کرد که هرگونه تلاش مجدد برای ساخت یک بازی خوب از سوپرمن را به یک پروژه‌ی پرریسک تبدیل کرد. به جز حضور این شخصیت به عنوان کاراکتر قابل‌بازی در سری Injustice از NetherRealm، طرفداران عمدتاً احتمال موفقیت یک بازی اختصاصی از سوپرمن را بعید می‌دانند.

برخی گیمرها و منتقدان معتقدند که ساخت یک بازی خوب از سوپرمن به دلیل قدرت‌های بیش از حد او اگر نگوییم غیر ممکن، به شدت دشوار است. با این حال، در بسیاری از بازی‌ها شاهد شخصیت‌هایی بوده‌ایم که قدرت‌های فوق‌العاده‌ای دارند و حتی برخی از آن‌ها توانایی‌هایی مشابه سوپرمن را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهند.

مشکل اصلی در طراحی گیم‌پلی نهفته است؛ اگر شخصیت اصلی از همان ابتدا بیش از حد قدرتمند باشد، چگونه می‌توان یک بازی با سطح چالش مناسب طراحی کرد؟ هرچند که برخی طرفداران کمیک با محدودیت‌های قدرت سوپرمن آشنا هستند، اما تاکنون هیچ توسعه‌دهنده‌ای نتوانسته این محدودیت‌ها را به شکلی متعادل و جذاب در یک بازی ویدیویی پیاده‌سازی کند.

برای مثال، در Superman 64، لکس لوتر سوپرمن را مجبور می‌کند تا دستوراتش را اجرا کند، زیرا دوستان کلارک را گروگان گرفته است؛ داستانی که به شدت کسل‌کننده تلقی شد. در سری Injustice، استودیو NetherRealm توضیح داده که سوپرمن نسبت به جادو آسیب‌پذیر است، اما آن‌ها هرگز نتوانسته‌اند این ضعف را به شکلی منطقی و ثابت در بازی‌هایشان اجرا کنند. در بازی MultiVersus نیز هرگونه تلاش برای توضیح منطقی کراس‌اورهای IPهای مختلف کنار گذاشته شده است.

در جدیدترین قسمت پادکست Kinda Funny Games، از جیسون شرایر پرسیده شد که آیا تاکنون در WB Games پیشنهادی برای ساخت یک بازی از سوپرمن مطرح شده است؟

شرایر نه‌تنها چنین پیشنهادی را رد کرد، بلکه ادعا کرد که راک‌استدی صراحتاً اعلام کرده است که هرگز یک بازی از سوپرمن نخواهد ساخت. همان‌طور که پیش‌تر توضیح داده شد، دلایل مختلفی برای این تصمیم وجود دارد، اما این اظهارنظر در حالی که این استودیو اخیراً بازی Suicide Squad: Kill The Justice League را منتشر کرده، جالب به نظر می‌رسد.

در همین برنامه، گرگ میلر، بنیان‌گذار Kinda Funny Games، شایعه‌ای دیگر را مطرح کرد. او ادعا کرد زمانی که در IGN کار می‌کرد، از دو منبع قابل‌اعتماد شنیده بود که پیشنهاد ساخت یک بازی از سوپرمن ارائه شده است. با این حال، هیچ‌گاه اطلاعات بیشتری در این مورد منتشر نشد.

آیا احتمال دارد که امروزه یک بازی جدید از سوپرمن ساخته شود؟ بر اساس برنامه‌های جدید DC Studios، هدف آن‌ها ایجاد یک دنیای سینمایی و بین‌رسانه‌ای مشترک است که در آن بازیگران یکسان در فیلم‌ها، سریال‌ها و حتی بازی‌های ویدیویی نقش‌های خود را ایفا کنند. جیمز گان اخیراً تأیید کرده که آن‌ها به‌طور نزدیک با JB Perrette، مدیر WB Games، همکاری می‌کنند، اما هرگونه بازی جدید در دنیای DC هنوز سال‌ها با انتشار فاصله دارد.

به نظر می‌رسد آینده‌ی بازی‌های ابرقهرمانی DC، از جمله سوپرمن و واندروومن، وابسته به موفقیت یا شکست Chapter 1 از دنیای سینمایی DC خواهد بود. اگر پروژه‌های سینمایی این جهان موفق باشند، شاید در نهایت شاهد یک بازی اختصاصی از سوپرمن نیز باشیم.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


آخرین اخبار

پربازدیدها