عرفان بیگی/ صبا؛ استودیوی Limited Run Games بهتازگی تریلر رسمی Gex Trilogy را منتشر کرده که سهگانه محبوب این سری را با استفاده از موتور Carbon Engine بازسازی کرده است. این مجموعه در تابستان ۲۰۲۵ برای Nintendo Switch، PlayStation 5، Xbox Series X|S و Steam منتشر خواهد شد.
این فرنچایز در ابتدا توسط Crystal Dynamics، زمانی که هنوز یک استودیوی مستقل بود، در سال ۱۹۹۵ منتشر شد. در آن دوران، موج جدیدی از بازیهای پلتفرمر شخصیت محور، به دنبال تکرار موفقیت Sonic the Hedgehog، Zero The Kamikaze Squirrel و Plok به راه افتاده بود و Gex نیز در همین راستا توسعه یافت.
Lyle Hall یکی از اولین افرادی بود که در استودیوی Crystal Dynamics روی این بازی کار کرد. اگرچه ساختار کلی این شخصیت برای رقابت با Mario و Sonic شکل گرفت، اما Dana Gould، کمدین معروف با صداپیشگی و نویسندگی دیالوگهای او، شخصیت Gex را به یک موجود شوخطبع و متفاوت تبدیل کرد. لحن طنز این شخصیت، ترکیبی از شوخیهای سبک MTV’s Remote Control، Mystery Science Theater 3000 و Robin Williams بود.
اولین بازی Gex قرار بود قدرت کنسول DO3را به نمایش بگذارد، اما به دلیل جاهطلبی بیش از حد و نیاز به یادگیری سختافزار جدید، توسعه آن ۲۱ ماه به طول انجامید. این تأخیر باعث شد که بازی نتواند در کنسولی که بازی انحصاریاش بود موفق شود، اما بعدها در PlayStation، Sega Saturn و Windows طرفداران خود را پیدا کرد.
با عرضه Gex: Enter the Gecko، Crystal Dynamics تلاش کرد با الهام از Super Mario 64، این پلتفرمر را به دنیای سهبعدی ببرد. در این نسخه Rob Cohen، نویسنده مجموعهی The Simpsons نیز در نوشتن دیالوگها مشارکت داشت، اما نسخه Nintendo 64 به دلیل محدودیت فضای کارتریج، دیالوگهای کمتری نسبت به نسخههای PlayStation و Windows داشت. در Gex 3: Deep Cover Gecko، برخی ایدههای حذفشده از نسخه قبلی دوباره استفاده شدند و یک سیستم دوربین سادهتر برای بهبود تجربه بازیکنان طراحی شد. اگرچه این عناوین انقلابی و جریان ساز نبودند، اما به دلیل طنز خاص و سبک طراحی متفاوت، در ذهن گیمرهای قدیمی ماندگار شدند.
Crystal Dynamics پس از این مجموعه به سراغ فرنچایزهای موفقتری مانند Legacy of Kain و Tomb Raider رفت. نکته جالب اینجاست که هنگام خروج از Square Enix، این استودیو حقوق Legacy of Kain و Tomb Raider را حفظ کرد، اما Gex را به Square Enix واگذار کرد. حالا Square Enix تصمیم گرفته این شخصیت محبوب را احیا کند و بازسازی این سهگانه را به Limited Run Games سپرده است. این استودیو اعلام کرده که از موتور Carbon Engine برای بهبود بازی استفاده کرده و مشکلات دوربین نسخههای سهبعدی را برطرف کرده است. جزئیات بیشتری از تغییرات هنوز اعلام نشده، اما بدون شک در ماههای آینده اطلاعات بیشتری منتشر خواهد شد.
هنوز دیدگاهی منتشر نشده است