عرفان بیگی/ صبا؛ آخرین اخبار مربوط به The Elder Scrolls 6 موجب نگرانی طرفداران Bethesda شده و بسیاری معتقدند که این بازی ممکن است همان اشتباهی را مرتکب شود که Starfield انجام داد. یکی از انتقادات بزرگ نسبت به Starfield در زمان عرضه این بود که دنیای عظیم آن بیش از حد به تولید رویهای (Procedural Generation) متکی بود و در نهایت، این امر به ضرر بازی تمام شد. Starfield دنیایی وسیع داشت، اما در عین حال، تجربهای کمعمق و سطحی ارائه میداد. گزارش جدیدی درباره The Elder Scrolls 6 نشان میدهد که Bethesda همچنان این درس را نیاموخته که همواره کیفیت بر کمیت چیره میشود.
طبق این گزارش، The Elder Scrolls 6 برخلاف سنت نسخههای قبلی، شامل دو منطقه و نقشه خواهد بود. در حالی که بازیهای قبلی مجموعه معمولاً در یک نقشهی واحد جریان داشتند، این بار گفته میشود که Hammerfell و High Rock هر دو در نقشه بازی حضور خواهند داشت.
این موضوع میان طرفداران بازیهای نقشآفرینی Bethesda اختلاف ایجاد کرده است. برخی از بازیکنان از این تصمیم استقبال کردهاند، اما گروهی دیگر معتقدند که سابقه این استودیو—بهویژه در Starfield—نشان میدهد که چنین رویکردی نهتنها هیجانانگیز نیست، بلکه نگرانکننده است.
یکی از کاربران در اینباره نوشت: «من Starfield را بازی کردهام و دیدهام که وقتی Bethesda بیش از حد دنیای بازیاش را گسترش میدهد، چه اتفاقی میافتد. ترجیح میدهم فقط یک منطقه داشته باشیم که روی آن تمرکز شود تا اینکه دو منطقه داشته باشیم که کمعمق و ضعیف طراحی شدهاند.»
کاربر دیگری اضافه کرد: «این مسیر درستی نیست. یک منطقه کافی است. به جای افزایش وسعت، یک تجربه خلاقانه و غنی به ما بدهید.»
یکی دیگر از طرفداران اشاره کرده که داشتن دو منطقه در صورتی قابل قبول خواهد بود که هر دو بیشتر مناطق روستایی باشند، اما اگر شهرهای بزرگ به معادله اضافه شوند، جاهطلبی استودیو فراتر از منابع موجود خواهد رفت.
وی نوشت: «دست از ایجاد انتظارات غیرواقعی بردارید. مگر اینکه Bethesda بتواند فناوریای توسعه دهد که فضاهای داخلی را با جزئیات کامل و NPCهای واقعگرایانه ایجاد کند، داشتن دو استان ایدهای فاجعهبار خواهد بود. ساخت این عناصر زمان و منابع زیادی میطلبد. فقط به این فکر کنید که Skyrim چه مدت در دسترس بوده و چند ماد توانستهاند شهرهایی کاملاً منحصربهفرد و پرجزئیات بسازند.»
در مجموع، به نظر میرسد که طرفداران The Elder Scrolls درباره این مسئله اختلافنظر دارند. پس از Starfield، باور اینکه یک نقشه بزرگتر لزوماً بهتر است، دشوار شده است. با این حال، باید در نظر داشت که تمام این بحثها بر اساس یک گزارش غیررسمی است و هنوز هیچ اطلاعات رسمیای از سوی Bethesda منتشر نشده است.
هنوز دیدگاهی منتشر نشده است