بازگشت Starfield، بتسدا بازی شکست خورده‌اش را به صحنه‌ی رقابت بازمی‌گرداند؟ | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۸ فروردین ۱۴۰۴ ساعت ۰۲:۲۶

بازگشت Starfield، بتسدا بازی شکست خورده‌اش را به صحنه‌ی رقابت بازمی‌گرداند؟

شاید تنها کسانی که خودشان بازی‌ساز هستند و با ترفندهای فنی و هنری برای جذب بازیکنان آشنا هستند، بتوانند نقاط قوت و ضعف Starfield را بهتر از هواداران وفادار بتسدا تحلیل کنند. اما وارد این گمانه‌زنی‌ها نمی‌شویم

عرفان بیگی/ صبا؛ از زمان انتشار بسته‌ی گسترش‌دهنده‌ی Starfield: Shattered Space در سپتامبر گذشته، بتسدا جزئیات زیادی درباره‌ی برنامه‌های آینده‌ی خود برای این بازی ارائه نکرده است. برخی از طرفداران ممکن است این سکوت را ناامیدکننده بدانند، اما بتسدا تأکید دارد که Starfield اکنون کانون هواداران مخصوص خود را دارد و آن‌قدر بزرگ است که حسادت بسیاری از استودیوهای بازی‌سازی را برانگیزد. با این‌که مشخص است این استودیو روی پروژه‌های دیگری هم کار می‌کند، اما این وقفه‌ی طولانی برای بسیاری از طرفداران سؤال‌برانگیز شده است.

حالا، بتسدا بالاخره سکوتش را شکست و به هواداران اطلاع داد که هنوز آن‌ها را فراموش نکرده‌اند.

اکانت رسمی Starfield در شبکه‌ی اجتماعی ایکس (توییتر سابق) این پیام را منتشر کرد:

«می‌دانیم که مشتاق دریافت اخبار جدید هستید و از اشتیاق شما نسبت به Starfield قدردانی می‌کنیم. تیم ما سخت مشغول کار بوده و در حالی که هنوز آماده‌ی انتشار جزئیات دقیق نیستیم، اما برای امسال برنامه‌های هیجان‌انگیزی داریم که بی‌صبرانه منتظریم در زمان مناسب درباره‌ی آن‌ها صحبت کنیم. ما همیشه به بازخوردهای شما گوش می‌دهیم و آن‌ها را جدی می‌گیریم. از اینکه در این مسیر همراه ما هستید، متشکریم.»

همان‌طور که در مورد هر بازی بتسدا انتظار می‌رود، اولین چیزی که به ذهن بسیاری از بازیکنان می‌رسد، برطرف کردن باگ‌ها و مشکلات فنی است. اما فراتر از آن، تاد هاوارد شاید هنوز در تلاش باشد نوآوری مد نظرش را در این بازی به ثمر برساند، آن هم دو سال پس از انتشار اولیه‌ی عنوانی که سال‌ها رؤیای ساختش را در سر داشت.

البته، بسیاری از منتقدان معتقدند که مشکلات بزرگ Starfield به طراحی بنیادی آن برمی‌گردد. اختلاف‌نظرها در این زمینه زیاد است. برخی معتقدند بازی بیش از حد شبیه فرمول کلاسیک بتسدا است، در حالی که برخی دیگر می‌گویند بیش از حد از آن فاصله گرفته. این عدم اجماع باعث می‌شود مشخص کردن مشکل اصلی بازی دشوار باشد.

شاید تنها کسانی که خودشان بازی‌ساز هستند و با ترفندهای فنی و هنری برای جذب بازیکنان آشنا هستند، بتوانند نقاط قوت و ضعف Starfield را بهتر از هواداران وفادار بتسدا تحلیل کنند. اما وارد این گمانه‌زنی‌ها نمی‌شویم، زیرا همان‌طور که هر کسی که در یک صنعت خلاقانه فعالیت دارد می‌داند، هیچ‌کس واقعاً نمی‌تواند پیش‌بینی کند که مخاطبان در آینده چه چیزی را دوست خواهند داشت.

با این حال، اگر بخواهیم از تجربه‌ی Fallout ۷۶ درس بگیریم، شاید بهترین اقدام بتسدا در ماه‌های آینده تمرکز روی بهبود عملکرد و بهینه‌سازی بازی باشد. با توجه به صحبت‌هایی که درباره‌ی عرضه‌ی Starfield روی پلتفرم‌های بیشتر شنیده می‌شود، آیا طرفداران بتسدا واقعاً حاضر خواهند بود آن را روی پلی‌استیشن ۵ یا Switch ۲ بخرند اگر همچنان مشکلات فنی داشته باشد؟ در هر صورت، No Man’s Sky، Cyberpunk ۲۰۷۷ و حتی Fallout ۷۶ ثابت کرده‌اند که بازی‌ها می‌توانند پس از شکست فرصتی دوباره پیدا کنند، به شرطی که توسعه‌دهندگان مسیر درستی را انتخاب کنند.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


آخرین اخبار

پربازدیدها