به گزارش صبا او به پادکست «شاد غمگین گیج» (Happy Sad Confused) با میزبانی «جاش هاروویتس» میگوید بحث پیرامون تصمیم آکادمی نه ناخوشایند بلکه از نظر او احمقانه است: «میدانید؟ موضوع نیست که من را ناراحت کند. موضوع احمقانهای است — چطور میتواند من را ناراحت کند؟»
این آهنگساز برنده اسکار ادامه میدهد: «صلاحیت من تأیید نشد چون در قسمت دوم از موسیقی متن قسمت اول استفاده کردم، این قسمت دوم یک دنباله نیست. بخش تکمیلی است، هر دو فیلم یک سیر تکامل داستانی دارند. یعنی باید میرفتم و همه مضامین شخصیتها را کنار میگذاشتم و مضامین جدیدی برای آنها مینوشتم؟ قانون احمقانهای است. ترجیح میدهم در مورد این موضوع شکایت نکنم.»
بر اساس قوانین آکادمی، فیلمها برای رقابت در اسکار بهترین موسیقی متن باید کمتر از ۳۵ درصد و دنبالهها کمتر از ۲۰ درصد از مضامین و موسیقی از پیش ساخته شده استفاده کنند. اما بخش زیادی از موسیقی متن «تلماسه ۲» را عناصری تشکیل میدادند که برای قسمت اول خلق شده بودند.
«دنی ویلنوو» پیشتر به این رد صلاحیت واکنش نشان داده و گفته بود: «کاملاً مخالف تصمیم آکادمی برای کنار گذاشتن زیمر هستم، چون به نظر من موسیقی او یکی از بهترینهای امسال است. من به ندرت از کلمه نابغه استفاده میکنم، اما هانس واقعاً نابغه است.»
زیمر در بخش دیگری از مصاحبه میگوید تولید «تلماسه: مسیحا» (Dune: Messiah) نزدیک است: «هر روز با دنی [ویلنوو] حرف میزنم. بله، به زودی ساخته میشود.» او در پاسخ به این پرسش که آیا موسیقی متن این فیلم را ساخته یا نه میگوید: «شاید.»
او در پاسخ به این پرسش که چرا برای پروژههای «دنیای سینمایی مارول» یا «جنگ ستارگان» آهنگسازی نمیکند میگوید: «پیشنهاد شده اما همیشه… زمانبندی درست نبوده. راستش را بخواهید در حال حاضر به دنبال آثار دیگری هستم. سهگانه بزرگ را ساختهام — بتمن، سوپرمن، مرد عنکبوتی و زن شگفتانگیز! انتظار دارید که حالا سراغ شخصیتهای ثانویه بروم؟»
نشر اول سی نما
هنوز دیدگاهی منتشر نشده است