به گزارش صبا، در آغازین روزهای بهار ۱۴۰۴، پس از گذشت چهار سال از اکران عمومی «لاله»، این فیلم در فیلیمو اکران آنلاین شد. برای اسدالله نیک نژاد کارگردان «لاله» ساخت و نمایش این فیلم، مسیری دشوار و چالشی تمام نشدنی به نظر میرسید. از ساخت این فیلم پرهزینه و جنجالی که یکی از پروژه های پر سرو صدای دوران ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد که بگذریم، تغییر تیم تولید و مشکلات کارگردان با تیم تولید، باعث می شد گمان کنیم «لاله» به خیل فیلم هایی از سینمای ایران می پیوندد که سرنوشتی نامعلوم دارند.
تهیه کننده دولتی فیلم (مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی) که روزگاری حامی تولید فیلمهای اول و کاشف استعدادهای درخشانی مثل بهرام توکلی بود، تلاش کرد پرونده این فیلم جنجالی را یک بار برای همیشه ببندد. در اسفندماه ۹۹ و زمانی که هنوز ویروس کرونا در جامعه جولان میداد، اکران افتتاحیه در پردیس ایران مال برگزار شد. بسیاری از سینماگران و چهرههای فرهنگی برای اکران فیلم آمدند اما نمایش «لاله» در سینماهایی که از رخوت کرونا، سرد و بی فروغ بودند جریانی به وجود نیاورد.
فیلم بی سرو صدا به اکران نوروزی اش پایان داد و برای جامعه سرگذشت واقعی دختر قهرمان اتومبیلرانی جذابیتی پیدا نکرد. حالا و در نوروزی دیگر، «لاله» سر از پلتفرم فیلیمو در آورده و جالب است که طبق شنیدهها، استقبال از فیلم خوب بوده و ارقام فروش این بار امیدوارکننده است. در این موفقیت تازه، میتوان چند عامل را در نظر گرفت. فضایی که فیلم اکران شده، داستان آن که درباره یک زن و مبارزه او با فضای مردسالار است، (مضمونی که در سالهای اخیر طرفداران بیشتری یافته) زبان انگلیسی و فضای شیک فیلم.
اگر فروش «لاله» ادامه یابد می توان گفت طلسم بدبیاریهای اسدالله نیک نژاد و این پروژه به پایان رسیده است. آیا باید منتظر بازگشت او به سینمای ایران باشیم؟
هنوز دیدگاهی منتشر نشده است