نیل دراکمن از همکاری با HBO در سریال The Last of Us می‌گوید | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۴ فروردین ۱۴۰۴ ساعت ۰۲:۲۵

نیل دراکمن از همکاری با HBO در سریال The Last of Us می‌گوید

در مصاحبه‌ای با Game Informer، نیل دراکمن توضیح داد که تغییرات ایجادشده در روایت، به سیاست‌های HBO بازمی‌گردد. طبق گفته‌ی او، شبکه‌ی HBO تأکید داشت که میزان اکشن و خشونت در سریال فقط به‌اندازه‌ای باشد که برای روایت داستان ضروری است.

عرفان بیگی/ صبا؛ طرفداران The Last of Us در حال آماده شدن برای ماه آینده هستند. بالاخره فصل دوم اقتباس HBO از این بازی محبوب در راه است و بسیاری مشتاق‌اند که ادامه‌ی این داستان را تماشا کنند. فصل اول سریال، با استقبال گسترده‌ای مواجه شد و به عقیده‌ی بسیاری، یکی از عوامل کلیدی در رشد و موفقیت اقتباس‌های ویدیوگیمی بود. البته، تغییرات و گسترش‌هایی در روایت نسخه‌ی بازی برای این سریال ایجاد شد. حالا، نیل دراکمن، خالق این فرنچایز، و کریگ مازن، شورانر سریال، درباره‌ی دلایل این تغییرات صحبت کرده‌اند.

در مصاحبه‌ای با Game Informer، نیل دراکمن توضیح داد که تغییرات ایجادشده در روایت، به سیاست‌های HBO بازمی‌گردد. طبق گفته‌ی او، شبکه‌ی HBO تأکید داشت که میزان اکشن و خشونت در سریال فقط به‌اندازه‌ای باشد که برای روایت داستان ضروری است و هیچ فشاری برای افزایش آن وجود نداشت. هدف این بود که صرفاً آن مقدار از درگیری‌ها و صحنه‌های اکشن به نمایش گذاشته شود که برای درک روایت لازم است، نه بیشتر.

“این رویکرد برای ما بسیار موفقیت‌آمیز بود. فرایندها ممکن است متفاوت باشند، اما نتیجه یکی است. بنابراین، بیایید بازی را از بالا بررسی کنیم. تم‌های اصلی آن چیست؟ قصد داریم چه چیزی را درباره‌ی این شخصیت‌ها بگوییم؟ کدام عناصر برای داستان ضروری هستند و باید حفظ شوند چون به‌خوبی کار می‌کنند؟ چه بخش‌هایی برای بازی مناسب‌ترند تا تلویزیون، یا بالعکس؟ تغییر موقعیت شخصیت‌ها و قرار دادن آن‌ها در سناریوهای متفاوت، به ما اجازه می‌دهد که آن‌ها را بیشتر بسط دهیم و حتی در برخی مواقع، اطلاعات بیشتری نسبت به بازی درباره‌ی آن‌ها ارائه کنیم.” – نیل دراکمن

این آزادی عمل باعث شد تیم تولید، مسیرهای جدیدی را برای روایت داستان در نظر بگیرد. برای مثال، برخی لحظات در بازی به واسطه‌ی سکانس‌های اکشن، اطلاعات بیشتری از شخصیت‌ها را به بازیکن ارائه می‌دادند. نمونه‌ی بارز این موضوع، نحوه‌ی معرفی شخصیت بیل در بازی است که در سریال به‌شکل کاملاً متفاوتی روایت شد.

در ادامه‌ی این مصاحبه، نیل دراکمن درباره‌ی فرایند نوشتن فیلمنامه‌ی فصل دوم نیز صحبت کرد. برای مثال، در این فصل، رویکرد کلی این بود که ابتدا نظر کریگ مازن درباره‌ی داستان دریافت شود. تیم تولید، بازی The Last of Us Part II را در اختیار او گذاشتند تا بخش‌هایی که نیاز به تغییر یا تنظیم دارند، مشخص شوند.

“من قبلاً روی این داستان با هالی گراس کار کرده‌ام و کاملاً با آن آشنا هستم، اما طبیعتاً تعصباتی نسبت به آن دارم. بنابراین، سعی می‌کنم در گفت‌وگوها با خودم، هالی و کریگ، ذهنی باز داشته باشم. چگونه این فصل را پیش ببریم؟ این مکالمات از همان فصل اول آغاز شد و همچنان ادامه دارد. ابتدا می‌خواهم واکنش کریگ به داستان را ببینم؛ چه بخش‌هایی را باید حفظ کنیم؟ کدام قسمت‌ها ممکن است مشکل‌ساز باشند؟ در ۹۰ درصد موارد، توافق داریم و سپس شروع به ایده‌پردازی می‌کنیم. مثلاً ممکن است بگوییم: چقدر جالب می‌شود اگر این مسیر را امتحان کنیم! اگر این ایده به غنای داستان کمک کند، آن را اجرا می‌کنیم، اما اگر نه، کنار می‌گذاریم. سپس مرحله‌به‌مرحله داستان را پیش می‌بریم.” – نیل دراکمن

پس از این مرحله، تیم تولید به تنظیم اپیزودها، نحوه‌ی نمایش بخش‌های مختلف داستان در قالب تلویزیونی و بهینه‌سازی مداوم آن پرداختند. نیل دراکمن حتی اشاره کرد که برخی لحظات در فصل دوم، به‌عنوان زمینه‌چینی برای اتفاقات فصل‌های بعدی عمل خواهند کرد.

البته، هنوز مشخص نیست که آیا HBO فصل سوم The Last of Us را سفارش خواهد داد یا خیر، اما در صورتی که این اتفاق بیفتد، تغییرات و زمینه‌چینی‌های صورت‌گرفته در فصل دوم، نقش مهمی در ادامه‌ی روایت خواهند داشت. فصل دوم The Last of Us در تاریخ ۱۳ آوریل ۲۰۲۵ از HBO پخش خواهد شد.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


آخرین اخبار

پربازدیدها