عرضه‌ بی‌نظیر inZOI، بازی شبیه‌ساز زندگی واقعی | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۷ فروردین ۱۴۰۴ ساعت ۰۴:۲۲

عرضه‌ بی‌نظیر inZOI، بازی شبیه‌ساز زندگی واقعی

بازی inZOI تنها یک هفته پس از عرضه، موفق شد بیش از یک میلیون نسخه بفروشد. این رکورد، سریع‌ترین فروش تاریخ برای یک بازی منتشرشده توسط کمپانی بزرگ کره‌ای یعنیKrafton محسوب می‌شود.

عرفان بیگی/ صبا؛ این شبیه‌ساز زندگی که به‌عنوان رقیب The Sims شناخته می‌شود، در تاریخ ۲۸ مارس از طریق استیم و به‌صورت Early Access برای رایانه‌های شخصی منتشر شد و خیلی زود به سرخط خبرها راه یافت، آن هم پس از کشف باگی جنجالی که اجازه می‌داد بازیکنان کودکان را زیر بگیرند و بکشند. کرافتون در واکنش، اعلام کرد که این یک باگ ناخواسته بوده و در به‌روزرسانی جدید آن را برطرف کرده است.

با وجود این حاشیه، inZOI در استیم امتیاز «بسیار مثبت» از سوی کاربران دریافت کرده و در نقطه اوج، ۱۷۵ هزار بیننده همزمان در توییچ داشت و در دسته بازی‌ها به رتبه سوم رسید. همچنین تنها ۴۰ دقیقه پس از عرضه، به رتبه اول جدول پرفروش‌ترین‌های استیم بر اساس درآمد رسید.

پلتفرم اشتراک‌گذاری محتوای تولید‌شده توسط کاربران (UGC) درون‌بازی با نام Canvas نیز در روز عرضه با بیش از ۱.۲ میلیون مشارکت‌کننده و ۴۷۰ هزار محتوای آپلود‌شده عملکردی چشمگیر داشت.

در حالی که نسخه Early Access بازی از IGN امتیاز ۶ از ۱۰گرفته و در نقد آن آمده:

inZOI»یک شبیه‌ساز زندگی با ظاهر چشم‌گیر و جاه‌طلبی زیاد است، با این وجود در زمان عرضه اولیه عمق کافی ندارد»، اما شواهد نشان می‌دهد که این بازی از نظر عرضه‌ی تجاری کاملاً برای کرافتون موفقیت‌آمیز بوده است.

کرافتون این موفقیت را حاصل کمپین تبلیغاتی مؤثر پیش از عرضه، و ارتباط مستمر با جامعه‌ی بازیکنان می‌داند. به‌گفته‌ی این شرکت، نمایش جهانی و نسخه‌ی دموی inZOI نقش کلیدی در جلب توجه و ایجاد هیجان برای عرضه بازی ایفا کردند.

مدیرعامل کرافتون، CH Kim نیز گفته:
»از اینکه توانستیم inZOI را از طریق Early Access به بازیکنان سراسر جهان ارائه کنیم، خوشحال و سپاسگزاریم. ما به ارتباط فعال با بازیکنان ادامه خواهیم داد و inZOI را به عنوان یک فرنچایز بلندمدت برای کرافتون توسعه خواهیم داد. «

در مورد برنامه‌های آینده، کرافتون اعلام کرده همه به‌روزرسانی‌ها و DLCهای بازی تا زمان عرضه نهایی رایگان خواهند بود. پشتیبانی از مادها و شهرهای جدید نیز در برنامه‌ی به‌روزرسانی‌های آینده قرار دارد.

در عین حال، با توجه به برخی شکایت‌ها از وضعیت فنی بازی، کرافتون وعده داده که در طول ماه آوریل با هات‌فیکس‌ها مشکلات گزارش‌شده را سریعاً برطرف کند. این شرکت تأکید کرده که جامعه‌ی جهانی inZOI برای آن‌ها «تجربه‌ای در سطحی کاملاً جدید» بوده و اذعان داشته که در حال طی کردن مسیر آزمون و خطا برای یافتن بهترین روش‌های ارتباطی با کاربران است.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


آخرین اخبار

پربازدیدها