به گزارش صبا، کارگردان «نهنگ» و «قوی سیاه» میگوید: «از بازیگران متد بیزارم. رفتاری برای پنهان شدن در پس آن است، در مقابل کار کردن و حرفهای بودن. [بیتردید باید] تحقیقات زیادی کرد و سخت کوشید، اما بازیگری وانمود کردن است. اگر قرار باشد در صحنهای پرتنش ایفای نقش کنید، جدا کردن خودتان از جمع، تمرکز و آماده شدن میان برداشتها برای دستیابی به آن احساس [هیچ اشکالی ندارد.] یک تفریح است، یک بازی – اما برای اینکه یک بازیکن بسکتبال خوب باشید، نیازی نیست همیشه در حال دریبل زدن باشید. روش کار اینگونه نیست. به وظیفه خود عمل میکنید و آماده میشوید. فقط یک واقعیت ساختگی میان اکشن و کات است.»
آرونوفسکی از بازیگری نام نمیبرد اما «آستین باتلر» بازیگر فیلم جدید او «بازداشت حین سرقت» با این تکنیک شناخته میشود و تا مدتها پس از بازی در نقش «الویس پرسلی» در فیلم «الویس» مانند آن خواننده رفتار میکرد.
کارگردان «نوح» میگوید میتواند با بازیگران متد کنار بیاید در صورتی که مشکلی برای دیگر عوامل ایجاد نشود: «اگر میخواهند وقتشان را اینطور بگذرانند اشکالی ندارد. اما من تشویقشان میکنم که کمی راحت باشند!»
آرونوفسکی در ادامه جلسه از شباهتهای «بازداشت حین سرقت» و فیلمهای قبلیاش میگوید. او «آستین باتلر» را «لنگر» خود میخواند و میگوید: «ما به تعبیری پیرامون او جهانی را بنا کردیم.»
این کارگردان تازهترین فیلمش را یک «ممارست زیبا» در فیلمسازی ژانر شبیه به «قوی سیاه» توصیف میکند: «فقط یک داستان جنایی کیپر است که سعی کردیم آن را خیلی خوب بسازیم – و فعالیت بسیار لذتبخشی بود. هیچ اشکالی ندارد که یک ژانر کلاسیک را بردارید و بهترش کنید و تغییرات اساسی در اثر به وجود بیاورید.»
آرونوفسکی سپس تلخی فیلمهایش را با وضعیت فعلی جامعه مرتبط میکند و میگوید در سال ۲۰۰۰ وقتی «مرثیهای برای یک رؤیا» را میساخته «پاریس هیلتون» معروفترین فرد دنیا بوده است: «حالا ترامپ معروفترین فرد دنیاست، پس باید برای خوشبین بودن تلاشم را بیشتر کنم. با همه چالشهای پیش روی ما، سعی میکنم به همه مسائلی فکر کنم که ما را به یکدیگر مرتبط میکنند.»
نشر اول سینما
هنوز دیدگاهی منتشر نشده است