عرفان بیگی/ صبا؛ به گزارش وبسایت هواداری Godzilla-Movies، شرکت ژاپنی Toho اعلام کرده که پس از سالها دوباره وارد حوزهی ساخت بازیهای کنسولی بر اساس گودزیلا خواهد شد؛ تصمیمی که بیش از یک دهه پس از اکران نسخهی آمریکایی Godzilla در سال ۲۰۱۴ و آغاز دورهی Reiwa در ژاپن، شکل گرفته است.
در این مدت، گودزیلا هم در آمریکا و هم در ژاپن حضوری پررنگ و موفق داشته است. تنها در دو سال گذشته، شاهد موفقیتهای چشمگیر این هیولای افسانهای با فیلمهای Godzilla Minus One در سال ۲۰۲۳ و Godzilla x Kong: The New Empire در ۲۰۲۴ بودهایم؛ آثاری که هم در گیشه و هم نزد منتقدان مورد تحسین قرار گرفتند.
همچنین گودزیلا حضوری غیرمنتظره در دنیای کمیک داشته است. او در اکتبر ۲۰۲۳ با مجموعهی Justice League vs. Godzilla vs. Kong به دنیای دیسی پیوست و قرار است پس از پنج دهه غیبت، در قالب یک کراساور پنج قسمتی با عنوان Godzilla Destroys The Marvel Universe به دنیای مارول نیز بازگردد.
تمام این اقدامات بخشی از طرح بلندپروازانهی شرکت Toho برای گسترش برند گودزیلا در سطح جهانی است. بر اساس گزارشی از بلومبرگ، Toho قصد دارد ۱۲۰ میلیارد ین (معادل ۸۳۰ میلیون دلار) برای توسعهی این برند سرمایهگذاری کند.
در حال حاضر، Toho Games بهعنوان زیرمجموعهای از این شرکت، در حال تولید بازیهای موبایلی است. در وبسایت رسمی آنها، سه عنوان معرفی شدهاند:
: Run Godzilla در سبک مسابقهای
Godzilla Destruction: در سبک اکشن/شبیهسازی
Godzilla Battle Line: در سبک استراتژی همزمان
علاوه بر این، گودزیلا در بازیهای متعددی حضور داشته که برخی از آنها غافلگیرکننده بودهاند؛ از Fortnite و Gigabash گرفته تا Minecraft، Call of Duty و حتی Dave the Diver. حالا، دو سال پس از عرضهی بازی Godzilla Voxel Wars، Toho تصمیم گرفته که گودزیلا را دوباره به مرکز توجه در قالب فرنچایزهای کنسولی بازگرداند.
بهنظر میرسد Toho از الگوی کمپانیهایی مانند Hasbro و Paramount پیروی کرده است؛ همانطور که شاهد ساخت بازیهایی مانند GI Joe و TMNT: The Last Ronin بودهایم. شاید بتوان گفت وارد دوران جدیدی از بازگشت بازیهای لایسنسشده شدهایم.
امید میرود Toho از تجربهی Voxel Wars این درس را گرفته باشد که وقت آن رسیده جاهطلبانهتر به توسعهی بازیهایش نگاه کند. شاید بسیاری از هواداران در انتظار بازگشت بازیهایی مانند Godzilla Unleashed باشند، اما در عین حال نمیتوان احتمال طرحهای نوآورانهتر برای سال ۲۰۲۵ را نادیده گرفت. در نهایت، همه چشمانتظار سورپرایز بزرگ بعدی از سوی Toho خواهیم بود.
هنوز دیدگاهی منتشر نشده است