امیرمهدی نظری/صبا: سال ۲۰۰۶ شرکت «بتزدا» بازی را منتشر کرد که هنوز از پر فروشترین های تاریخ است. بازی «Elder Scrolls 4: Oblivion» از بازی هاییست که در تاریخ تکرار نخواهند شد و به طور بسیار ناگهانی بدون هیچ اطلاع قبلی، شرکت «بتزدا» امروز نسخه ریمستر شده این بازی را منتشر کرد. در سال ۲۰۰۶ اما، برای اولین بار این شرکت حرکتی کرد که هیچ کمپانی دیگری انجام نداده بود. آنها یک DLC منتشر کردند که تمامی محتوای آن یک زره برای اسب شما در بازی بود که حدودا ۲٫۵ دلار قیمت داشت, اما مشکل اینجا بود که این زره, هیچ کاربردی به جز زیبا بودن نداشت. برای اولین بار اسکین ها در بازی های ویدیو اختراع شدند. محتوا های اضافه بر سازمانی که تماما برای زینت و هیچ کاربرد دیگری نبودند.
حال اما نسخه ریمستر بازی «آبلیویون» با بازگشت خود به صحن بازی های ویدیویی و ورودش به نسل ۹, با DLC های جدیدی به خدمت بازیکنان آمده که از قضا همان زره اسبی که ما را به دنیایی جدید وارد کرد نیز در این میان, حضور دارد.
به طور کلی، طرفداران این موضوع را نسبتاً راحت پذیرفتهاند. حدود دو دهه از زمانی که DLCهای تزئینی مثل زره اسب موضوعی عجیب بود میگذرد و حالا بازیکنان به خرج کردن پول برای ارتقاهای صرفاً ظاهری عادت کردهاند. همانطور که «مت پیسکاتلا»، تحلیلگر Circana، در BlueSky اشاره کرد، مصرفکنندگان بازیهای ویدیویی در آمریکا در سال ۲۰۲۴ بیش از ۱۰.۴ میلیارد دلار برای افزونههای دیجیتالی بازیهای PC و کنسول هزینه کردهاند. «زره اسب قدم برداشت تا بتلپسها بتوانند شتاب بگیرند.»
علاوه بر این, طبق سنت بازی های «بتزدا», این بازی نیز از همین روز اول مادهای بسیاری دارد که در بزرگترین سایت دانلود ماد یعنی «NexusMods» نزدیک به ۱۵ هزار دانلود و ۷۲ ماد دارد و این ارقام هر ساعت تنها و تنها بیشتر میشوند.
هنوز دیدگاهی منتشر نشده است