عرفان بیگی/ صبا؛ بر اساس دادههای منتشرشده توسط SteamDB ، نسخه بازسازیشده بازی تنها چند ساعت پس از عرضه به اوج ۱۸۲٬۲۹۸ بازیکن همزمان در استیم رسید. بتسدا با غافلگیر کردن لیکرهایی که بهاشتباه تاریخ معرفی را یک روز زودتر پیشبینی کرده بودند، نسخه بازسازی را بدون سر و صدا منتشر کرد. انتظار میرود این آمار در تعطیلات آخر هفته حتی بیشتر هم شود، چرا که بازیکنان بیشتری فرصت تجربه این بازسازی مورد انتظار را خواهند داشت.
شایعات مربوط به بازسازی Oblivion طی ماه اخیر به اوج رسید و بهویژه در هفته گذشته شدت گرفت. البته میتوان رد این شایعات را تا سال ۲۰۲۳ دنبال کرد، همانطور که رسانه XFire نیز گزارش داده بود. جالب آنکه در آن زمان، استودیو Virtuos و بتسدا هنوز به تصمیم نهایی درباره بازسازی یا بازآفرینی کامل بازی نرسیده بودند.
اکنون میدانیم که بتسدا تصمیم گرفت بهترین نسخه ممکن از این عنوان را برای سال ۲۰۲۵ ارائه دهد. بنابراین ایدهای که طبق شایعات امکان تغییر گرافیک بین نسخه قدیمی و جدید را با فشار یک دکمه فراهم میکرد، کاملاً کنار گذاشته شد.
تصمیمات بتسدا همچنین بازتابی از نگاه صنعت بازی در سال ۲۰۲۵ به بازسازیهاست. گرچه محتوای اصلی بازی از جمله ماموریتها و داستان همان باقی مانده، اما تغییراتی اعمال شده که جامعه بازیکنان در طول سالها خواستار آن بودند. به گفته Virtuos سیستم ارتقای شخصیتها ترکیبی از مکانیزمهای Oblivion وSkyrim شده است تا بهترین تجربه از هر دو جهان ارائه شود.
یکی دیگر از تصمیمات مهم تیم توسعه، اضافه کردن قابلیت دویدن بود؛ موضوعی که بین حفظ ساختار سنتی یا بهبود کیفیت تجربه بازیکن محل بحث بود. در نهایت، نهتنها دویدن به بازی افزوده شد، بلکه سیستم حرکتی بازی نیز بهطور کامل بازطراحی شده تا روانتر و امروزیتر باشد.
حال باید چند روز صبر کرد و دید بازخورد منتقدان، تولیدکنندگان محتوا و کاربران نسبت به این بازسازی چگونه خواهد بود. اما ظاهراً همین ایده کلی بازسازی کافی بوده تا Oblivion Remastered را به یکی از موفقترین پروژههای بتسدا در سال ۲۰۲۵ تبدیل کند. چه بسا این نسخه شانس نامزدی برای عنوان بازی سال را نیز در یکی از شلوغترین سالهای صنعت بازی داشته باشد.
هنوز دیدگاهی منتشر نشده است