قسمت آخر لانگ دارک طولانی‌ترین قسمت خواهد بود: خداحافظی باشکوه | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۴ ساعت ۰۳:۱۰

قسمت آخر لانگ دارک طولانی‌ترین قسمت خواهد بود: خداحافظی باشکوه

اپیزود پایانی لانگ دارک، اپیزود پنجم، «بزرگ‌ترین اپیزود بازی تاکنون» خواهد بود و در مقایسه با اپیزود قبلی «دو تا سه برابر محتوای سینمایی و داستانی بیشتری داشته و سه تا چهار برابر هم بزرگ‌تر خواهد بود».

یونس بهرامی/صبا:‌ رافائل فن لیروپ، موسس استودیوی هینترلند و کارگران بازی، در یک متن طولانی در استیم خطاب به هواداران گفت «تا زمان عرضه‌ی اولین تیزر نمی‌خواهم اطلاعات خیلی زیادی منتشر کنم» اما «این اپیزود شامل سیستم‌هایی‌ست که قبلا آن را ندیده‌اید».

او افزود «می‌دانیم خیلی از شما مثل ما سال‌هاست که منتظرید این داستان کامل شود. و وقتی کامل شد دیگر نمی‌توانیم به عقب برگردیم و یک‌سری چیزها را عوض کنیم. بنابراین تمام زورمان را در همین اپیزود باید بزنیم. اپیزود آخر نه صرفا خوب بلکه باید حتما فوق‌العاده باشد».

«خرده‌‌ داستانهای زیادی در سرتاسر این اپیزودها وجود داشت که باید آنها را به نتیجه رسانده و منسجم کنیم، و پرونده‌ی وینترمیوت را ببندیم، تا صحنه برای لانگ دارک ۲ آماده شود. برای همین در این اپیزود به مکان‌های مختلفی خواهید رفت و با آدمهای زیادی هم‌کلام خواهید شد. بخاطر نیازهای داستان، این بار بیش‌ازپیش روی روایت بازی متمرکز شده‌ایم و برای همین نسبت به اپیزودهای قبلی داستان خطی‌تر جلو می‌رود».

مکان‌های «جدید» در این اپیزود زیادند. فن لیروپ می‌گوید «هر چیزی در این اپیزود تروتازه است و مکان‌هایی هست که قبلا هیچ‌وقت ندیده‌اید. چون در این اپیزود هم در نقش مک‌کنزی خواهید بود و هم آسترید، پس با کاراکترهای زیادی از اپیزودهای قدیم روبه‌رو خواهید شد.»

«تیم ما این بار از تکنولوژی موشن کپچر پیشرفته‌تری استفاده می‌کند تا کیفیت داستانمان از آنچه تاکنون بوده بهتر شود. اینها خارج از «حالت بقا» بازی هستند، گرچه بعضی از کارهایی که در بخش Tales انجام دادیم بنای چیزهایی شد که حالا داریم در اپیزود پنج روی آن ایده‌های جدید پیاده می‌کنیم. به جرات می‌گویم استودیوی ما هیچ‌وقت کاری به این جاه‌طلبی روی لانگ دارک انجام نداده بود. می‌دانم تا وقتی خودتان بازی را تجربه نکنید این حرف‌ها برایتان بی‌ارزش است ولی امیدوارم با این صحبت‌ها بدانید چقدر این دفعه جاه‌طلبانه می‌خواهیم جلو برویم.»

در این بیانیه تایید شد بخش Tales که در بسته‌ی الحاقی Far Territory شاهدش بودیم کامل شده است. از نظر بصری هم پیشرفت‌هایی در بازی حاصل شده: بهبود سایه‌زنی، مه، فیلترینگ آنیسوتروپیک، عمق میدان بهتر، ادغام بافت‌های اقلیم‌های مختلف، موشن بلور، و غیره. اما «این بهبودها فقط خاص کامپیوترهای قوی یا کنسول‌های نسل نهمی است».

به‌علاوه بین اواسط تا اواخر ماه ژوئن بروزرسانی‌ای برای نسخه‌های پلی‌استیشن و ایکس‌باکس عرضه می‌شود.

هینترلند نزدیک به یک سال پیش خبر از پروژه‌ی معرفی‌نشده‌ای در سبک بقا داد که به‌طرز مشکوکی انگار دنباله‌ی لانگ دارک بود. بعدا هم مشخص شد گمانه‌زنی‌ها درست بودند و هینترلند رسما از دنباله‌ی بازی به نام Blackfrost: The Long Dark 2 پرده برداشت و قرار است در قالب ارلی اکسس در سال ۲۰۲۶ در استیم قرار بگیرد.

برعکس خبر اول در ژانویه که اطلاعات چندانی بروز نمی‌داد، اما در تریلر معرفی این بازی در مراسم گیم اواردز شاهد اطلاعات خیلی بیشتری بودیم. حالا می‌دانیم به این جنگل‌های برفی آخرالزمانی شهرک‌ها و حتی شهرهای بزرگ اضافه شده‌اند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین اخبار

پربازدیدها