یونس بهرامی/صبا: کین این خبر را از طریق یک ویدیوی یوتیوبی اعلام کرد. به او گفته شده بود بعد از اینکه شرکت سازندهی فالوت را ترک کرد باید همهچیز را نابود کند چون خود استودیو «همه را بایگانی میکند».
کین بعدها متوجه شد اما همهی آن بایگانیها «گم» شدند!
او میگوید «سازمانهای زیادی هستند که تقاضای بایگانی دارند اما عملکردشان فاجعه است. چیزهایی که به آنها سپرده شده را مدام گم میکنند. در کارنامهی کاریام بارها شاهد این قضیه بودم. بعد از اینکه از فالوت زدم بیرون، به من گفتند هر چیزی دربارهی بازی داری را از بین ببر و من هم همین کار را کردم. کل بایگانیام. تمام یادداشتهای اولیه، کدهایی که برای نسخههای مختلف نوشته شود، همهی بیلدهای اولیه، تمام کدهای GURPS… همه را پاک کردم. [GURPS یعنی نقشآفرینی دمدستی و کلیشهای]. بعد از چند سال، با من تماس گرفتند و گفتند متاسفیم، بایگانیهایتان را گم کردهایم. فکر کردم این تلهست و میخواهند اعتراف کنم خودم یک کپی از همه آنها دارم ولی نه، واقعا همه را گم کرده بودند.»
کین میگوید برای همین برنامههایی مثل برنامهی GOG برای حفاظت از بازیهای قدیمی خیلی مهم است. او افزود «آدمها و سازمانها فعالانه میخواهند اینجور چیزها را پاک کنند. حجم چیزهایی که دربارهی فالوت و روند تولیدش از بین رفت مایهی تاسف است. من تمام این بایگانی را داشتم. همه را بصورت دیجیتالی ذخیره داشتم ولی وادارم کردند همه را پاک کنم. این بلا سر خیلی از بازیهای دهههای هفتاد و هشتاد و نود هم آمده — نه کدی ازشان هست و نه مدلی. درست است که میتوانید دیتابیسها را بهزور باز کنید و بریزیدشان بیرون اما فقط با محصول نهایی روبهرو میشوید و نه محصول اولیه. خبری از سورس کد یا آرتورکهای اولیه نیست. فکر میکنم این بلا دارد سر بازیهای دههی ۲۰۰۰ و ۲۰۱۰ و حتی ۲۰۲۰ هم میآید و همهچیز گم میشود».
کین از اقتباس تلویزیونی شبکهی آمازون از فالوت بسیار تمجید کرد و گفت «صحنههای بزرگی مهیا کرده بودند، مشخصا خیلی هم بابتش هزینه دادند… ادای احترامشان به میراث فالوت عالی بود. بازیگریها هم فوقالعاده. خیلی سورئال بود که میدیدم فالوت را در دنیای واقعی به این شکل بازسازی کردند».