یونس بهرامی/صبا: تحلیلگر سیرکانا، مت پیسکاتلا، در مصاحبهای جدید دربارهی این پیامدهای منفی توضیح میدهد.
پیسکاتلا در گفتگو با سایت گیمزرادار گفت جیتیای ۶ بازیای است که طیف وسیعی از مشتریهای بازار را در بر میگیرد و باعث میشود مشتریهای سرد هم دوباره مجاب به بازی شوند و بطورکلی فروش پلیاستیشن و ایکسباکس هم بالا برود (همانطور که سال پیش هم عرضهی فوتبال CFB 25 باعث افزایش فروش کنسولها شد، خصوصا که الکترونیک آرتز از ۲۰۱۳ به اینور بازیای در این ژانر عرضه نکرده و تقاضا برای آن زیاد بود).
چرا جیتیای ۶ اینقدر مهم است؟ سهامداران مدتیست ریسک تامین مالی بازیهای ویدیویی را کمتر به جان میخرند و عقبنشینی کردهاند، اما عرضهی جیتیای ۶ هم میتوانست دوباره سهامداران را ترغیب به سرمایهگذاری کند و هم در مجموع با افزایش فروش کنسولها جانی تازه به بازار بدهد. بنظر پیسکاتلا ممکن است سرمایهگذاری در این صنعت به کمترین میزان خود از زمان کرونا به اینور برسد.
بنظر او تاخیر جیتیای ۶ تا سال آینده فقط به این معنی نیست که «پول زیادی برای سایر بازیها باقی میماند. صرفا به این معناست پولی که میتوانست امسال خرج این صنعت شود برای همیشه از بین رفت».
پیسکاتلا قبلا هم پیشبینی کرده بود عرضهی جیتیای ۶ و سوییچ ۲ در ۲۰۲۴ میتواند کل فروش بازار ویدیوگیم را افزایش بدهد. بهعلاوه، بنظرش در کل تاریخ بازیها عرضهی جیتیای ۶ بیسابقه و از همیشه بزرگتر خواهد بود.
بااینحال امسال شرکت تیکتو دست خالی نیست و بوردرلندز ۴ و مافیا: اولد کانتری قرار است عرضه شوند (به اضافهی بازیهای سالانهی ورزشی همیشگی). در سایر بخشهای صنعت هم، انتظار میرود اکتیویژن امسال کال آو دیوتی جدید را عرضه کند و عرضهی سوییچ ۲ و ماریو کارت ورلد هم بیشک بازار را از این کرختی بیرون میآورد. احتمالا بتلفیلد ۶ هم امسال عرضه میشود ولی هنوز چیزی تایید نشده است.