یونس بهرامی/صبا: نسخهی جدید اکو «شبیه بازیهای معاصر و با گرافیک بالا» است و در وبسایت بازی هم با یک شمارش معکوس معرفی شده. مشخص نیست آیا وقتی شماره به صفر رسید بعدش تاریخ عرضه اعلام میشود یا اخبار جدید، اما در حال حاضر که ۸۵۱۰ ساعت دیگر باید صبر کنیم — یعنی ۳۵۴ روز دیگر.
اخبار این بازی توسط خالق خود بازی یعنی اد آنونزیاتا در مصاحبهای با سایت ایکسباکس وایر اعلام شد (به مناسبت تجلیل از ماه میراث آسیا و اقیانوسیه).
جدا از آنونزیاتا سایر اعضایی که روی این بازی و ریمستر دو نسخهی قبلی کار میکنند هم همان اعضای سابق هستند.
بازی Ecco the Dolphin سال ۱۹۹۲ برای مگا درایو عرضه و دو سال بعدش هم دنبالهای به نام Tides of Time برایش منتشر شد.
هر دو بازی سایداسکرولرهایی دوبعدی بودند و ما در نقش دلفینی به نام اکو باید با سونار در آبهای اقیانوس راهپیمایی میکردیم. جدا از داستان عجیبوغریبش پازلهای خیلی دشواری هم داشت.
هنوز مشخص نیست آیا بازی جدید سهبعدیست یا دوبعدی، گرچه نسخهی سهبعدیای در این مجموعه به نام Defender of the Future برای سگا دریمکست ساخته شد که البته بدون حضور آنونزیاتا بود. بازخورد چندان مثبتی نگرفت و دنبالهاش هم بخاطر فروش نزولی دریمکست لغو شد. آنونزیاتا سعی کرد در یک کمپین کیکاستارتری در ۲۰۱۳ برای ساخت ادامهی معنوی بر این بازی سرمایه جمع کند که جمع نشد.
آنونزیاتا در گفتگو با ایکسباکس وایر از نقش جوامع گیمینگ در آگاهیبخشی پیرامون مسائل جهانی گفت: «به نظرم مخاطبان بازیها بهرهی هوشی بالاتری دارند. هم از نظر اجتماعی بهم خیلی وابستهاند و هم مداما از نظر ذهنی توسط سیستمها و تکنولوژیهای اطلاعاتی به چالش کشیده میشوند. جوامع گیمینگ هم مثل اقیانوسها یک اکوسیستم است و بازیهایی مثل اکو هم میتوانند و میبایست که همچو شریانی به این قلمروها بپیوندند.»
او افزود «به همین خاطر انتظاراتم از این دست از مخاطبان بالاست. ویژگی متمایزکنندهی دیگری که دارند عشق است. یک عشق جهانی به بازیها باعث شد آنچه دوست داریم را به اشتراک بگذاریم و بدون این عشق اصلا اکو نمیتوانست به قلب این آدمها نفوذ کند. این نشان میدهد عشق میتواند روی دنیای واقعی تاثیر بگذارد.»
قبلا در ماه ژانویهی امسال هم سگا نشان تجاری جدیدی برای اکو ثبت کرد و سرنخی بود از اینکه پروژهی جدیدی از این بازی احتمالا در دست توسعه است.