یونس بهرامی/صبا: یک سال بعد از عرضهی بازی، همهگیری کرونا باعث تغییر جهانبینی کوجیما نسبت به پیوندخوردن انسانها شد. او گفت «بعد از تجربهی همهگیری کرونا حس کردم شاید وصلشدن آدمها به همدیگر آنقدرها هم ایدهی خوبی نیست. در خیلی از سکانسها و فضاهای دث استرندینگ ۲ دنبال القای همین حس میگردم. به آخر بازی که برسند بهتر متوجه منظورم میشوند. چیزی که در دوران همهگیری حس کردم در داستان بازی هم قویا منعکس شده.»
کوجیما میگوید تاثیرات همهگیری برایش بهقدری «شوکهکننده» بود که تصمیم گرفت مضامین دث استرندینگ ۲ را حول همین ایدهها بسازد. «دورهای بود که باید دورکاری میکردیم، کنسرتها و رویدادهای زنده همه از بین رفته بودند. چارهای نداشتیم جز اینکه همهی کارها را با اینترنت جلو ببریم. بچهها نمیتوانستند بروند مدرسه یا در خیابان بازی کنند و باید تمام روز به صفحه زل میزدیم. فکر کنم کار دیگری هم از دستممان برنمیآمد. تلویزیون را روشن میکردی و میدیدی متاورس کلی سروصدا درست کرده، اما ارتباطات انسانی اینطوری کار نمیکنند. آدمها را تو دنیای واقعی و شانسی به این شکلی که متاورس نشان میدهد پیدا نمیکنید.»
دث استرندینگ ۲ در ۲۶ ژوئن برای پلیاستیشن ۵ عرضه خواهد شد.