یونس بهرامی/صبا: فوروکاوا در صحبت با سهامداران گفت فعلا همهی تمرکزش روی عرضهی کنسول و موفقیت آن در کوتاه مدت است. اما بعد از آن، ادامهی مسیر دقیقا مشخص نیست.
طبق گزارش یاهو نیوز، فوروکاوا گفته «فعلا اولویت اصلی این است که بهسرعت سوییچ ۲ را سر زبانها بیاندازیم و معروف کنیم. اگر وضعیت تعرفهها بطرز قابل توجهی عوض شود، سراغ تنظیم قیمت کنسول رفته و با در نظر گرفتن عوامل مختلف آن را اعمال میکنیم».
نینتندو تلاش کرد تا از تاثیرات تعرفههای آمریکا روی عرضهی سوییچ ۲ بکاهد و این کار را نه با افزایش قیمت خود کنسول بلکه با افزایش قیمت وسایل جانبی آن انجام داده است.
همچنین برای سود بردن از نرخ تعرفههای بهتر، نینتندو اولویت را به سوییچ ۲های تولیدشده در ویتنام داد و نه به تولیدات چین، که میدانیم تعرفهها علیه این کشور بهمراتب سنگینتر است.
اما وضعیت همچنان در نوسان است و رییسجمهور آمریکا اعمال تعرفهها را برای خیلی از کشورها (از جمله ویتنام) تا ۹۰ روز دیگر به عقب انداخته است.
طبق گزارشی از انجمن فناوریهای مصرفکننده (Consumer Technology Association)، قیمت کنسولها ممکن است ۶۹.۴ درصد جهش قیمت داشته باشند. در هفتههای اخیر هم شاهد بودیم که سونی و مایکروسافت قیمت کنسولهایشان را افزایش دادند.
سونی این «تصمیم دشوار» را ناشی از شرایط دشوار اقتصادی از جمله تورم بالا و نرخ نوسان تبادلات ارزی دانست. مایکروسافت نیز «شرایط بازار» و افزایش قیمت توسعهی بازیها را مقصر معرفی کرد.
در خبر دیگری نینتندو اعلام کرد توقع دارد سوییچ ۲ در زمان عرضه بیشتر از سوییچ ۱ فروش برود، و در سال مالی فعلی ۱۵ میلیون بفروشد. و با نظر به افزایش شدید تقاضا، جای تعجب نیست که میبینیم نینتندو در افزایش قیمت سوییچ ۲ مصمم است.