یونس بهرامی/صبا: این اتحادیه، با نام صنف بازیسازان اورواچ، شامل بازیسازانی از تمام حِرَف میشود، از جمله بخش طراحی، تولید، مهندسی، هنر، صوت، و تست کیفیت.
فرانک لکاک، متخصص ساخت جلوههای بصری و از اعضای این کمیته که وظیفهی سازماندهی داشت، در این مورد میگوید «موج تعدیل نیروهایی که در صنعت بازیها و در استودیوی خودمان شاهد بودیم، انگیزه شد تا یاد بگیرم چطور میشود محیط کاری سالمتری برای همه تدارک دید. وقتی برای اتحادیهسازی اقدام کردیم، خوشبختانه متوجه شدیم همکاران ما که روی ورلد آو وارکرفت کار میکردند سابقا با موفقیت این فرآیند را از سر گذراندهاند [و میتوانیم از تجربیات آنها استفاده کنیم].»
رییس ناحیهی ۹۵۱۰ انجمن کارگران ارتباطات آمریکا، جیسون جاستیس، میگوید «کالیفرنیا هنوز برای تدارک و سازماندهی به اتحادیههای صنف بازیسازان یک پاتوق مناسب است، و مفتخریم که در کنار اتحادیههایی که قبلا برای بازیسازان سگا و ورلد آو وارکرفت داشتهایم، بازیسازان اورواچ هم به این جمع پیوستهاند. وقتی کارگران برای توانا شدن گرد هم میآیند، ما هم آیندهی روشنتری برای همه میتوانیم رقم بزنیم».
ماکروسافت نیز این اتحادیه را به علاوهی بیش از ۲۱۰۰ کارمند شاغل دیگر در مایکروسافت که با کمک «کارگران ارتباطات آمریکا» وارد اتحادیه شدند را به رسمیت میشناسد.
از آنجا که در سرتاسر جهان بازیسازی دارد سختتر و شغل نامطمئنتری میشود، کارمندان بیشتری با گردهمآیی و سازماندهی دنبال چانهزنی با کارفرماها میروند. به دنبال اعتصاب سال پیش «انجمن بازیگران سینما و فدراسیون هنرمندان تلویزیون و رادیو آمریکا»، اتحادیهی ایکوئیتی اعلام کرد گرچه در کنار آنهاست اما اجازهی اعتصاب نمیدهد. بااینحال اخیرا خواسته تا صنعت بازیها شرایط کارمندان را بهبود دهند، و اعتراضی ماه پیش در بیرون از سالن همایش گیم اواردز بفتا برگزار شد که اعضای ایکوئیتی روی پلاکاردهایشان نوشته بودند «همین حالا اتحادیههای کارگری را هم در دنیای بازیها برقرار کنید».
ماه پیش، اتحادیهی ایالات متحده هشدار داد «روزنههای دور زدن قانون» با «سواستفاده از هوش مصنوعی» خطرناک شده است و خواستار پایان آنها شد. مذاکرهکنندگان از طرف کمپانیهای بازیسازی جواب دادند «پیشرفت قابلتوجهی» تاکنون داشتهاند.