پس‌لرزه‌های آتش بازی تام کروز در کن/شان پن: کروز بهترین بدلکار دنیاست | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴ ساعت ۲۲:۱۸
آخرین خبرها از «کن»:

پس‌لرزه‌های آتش بازی تام کروز در کن/شان پن: کروز بهترین بدلکار دنیاست

«شان پن» در مصاحبه جدیدی درباره بازیگران هم-سطح خود از «تام کروز» و بدلکاری‌های مخاطره‌آمیز او تمجید کرد. این بازیگر برنده اسکار از «دنیل دی لوئیس» که اغلب با او مقایسه شده نامی نمی‌برد اما به ستایش از بازیگر «مأموریت غیرممکن ۸» (Mission: Impossible – The Final Reckoning) و بدلکاری‌هایش می‌پردازد. 

به گزارش صبا، پن به پادکست «لوئیس ترو» می‌گوید:

«تام کروز» مردی است که برتری را در بالاترین سطح دنبال می‌کند.» او فیلم‌های بلاک باستر کروز را با آثار مستقل خود مقایسه می‌کند که بخش اعظمی از کارنامه‌اش را تشکیل می‌دهند: «درک می‌کنم که مردم ارزش برخی فیلم‌ها را بیشتر از انواع دیگر فیلم می‌دانند اما او بازیگری بسیار خوب و از سوی دیگر هنرمندی فوق‌العاده متعهد است.»

پن ادامه می‌دهد: «فیلم‌هایی در آن سطح ساخته نمی‌شود – چه دوستشان داشته باشید چه نه – بدون آنکه یک فرد ممتاز پشتش باشد، و او پیوند مشترک بسیاری از آن فیلم‌هاست. اتفاقی نیست.»

او سپس ادعا می‌کند: «او شاید بهترین بدلکار سینما در جهان باشد، وقتی بحث میزان مهارت‌هایی که دارد و کارهایی که از پس آن‌ها برمی‌آید در میان باشد. و شاید باتجربه‌ترین آن‌ها چون صحنه‌ها را به گونه‌ای برای او طراحی می‌کنند که هیچ کس دیگری نمی‌تواند با بدلکار امتحانش کند، بنابراین او شاید این کارها را به سطح بالاتری برده. شگفت‌آور است.»

وقتی مجری به شوخی می‌گوید: «از همه بدلکاران عذرخواهی می‌کنم»، پن پاسخ می‌دهد:‌ «به نظر من آن‌ها از چنین بازیگری تقدیر می‌کنند. یک ژانر کامل ساخته که بیشترین مهارت‌ها را نیاز دارد و شغل‌های بیشتری ایجاد می‌کند. تردیدی ندارم که با بدلکاران استثنائی تمرینات خوبی داشته.»

پن در ادامه از بدلکاری کروز با یک هواپیمای دوباله می‌گوید. «کریستفر مک‌کواری» پیش‌تر گفته بود که کروز در هدایت هواپیما «کاملاً تنها» بوده است: «وقتی اتاقک هواپیما را ترک می‌کنید، مثل این است که روی سطح سیاره دیگری قدم می‌گذارید. باد پروانه هواپیما با سرعت ۱۴۰ مایل در ساعت به شما اصابت می‌کند. مولکول‌های هوا به‌شدت پراکنده‌اند. فقط به شکل جسمانی تنفس می‌کنید. در واقع اکسیژنی وارد بدن شما نمی‌شود. هیچ‌کس روی زمین نمی‌تواند چنین کاری کند.»

کروز این هفته در یک جلسه پرسش و پاسخ با «بنیاد فیلم بریتانیا» (BFI) از بازیگران جوانی انتقاد کرد که اطلاعات فنی اندکی درباره فیلمسازی دارند: «مهم است که ابزار پیرامون خود را درک کنید. فناوری دخیل است. مثل شناخت صحنه برای بازیگر تئاتر است اما بسیاری از هنرمندان جوان در آموزشگاه‌های سینمایی این موارد یا یاد نمی‌گیرند: آشنایی با لنزها و کارایی آن‌ها، و حرکت چشم چیست چه تأثیری دارد.»

او ادامه می‌دهد: «همیشه به بازیگران می‌گویم: برای اتاق تدوین وقت بگذارید، فیلمی تولید کنید، فیلم‌های قدیمی را مطالعه کنید، بدانید که ترکیب‌بندی چه چیزی به شما می‌رساند، آن لنزها را بشناسید، نورپردازی را درک کنید و بدانید چطور از آن استفاده کنید. فرم هنری را تا حدی درک کنید. [مارلون] براندو نورپردازی را کاملاً درک می‌کرد؛ همه بزرگان درک می‌کردند.»

نشر اول سی‌نما

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین اخبار

پربازدیدها