عرفان بیگی/ صبا؛ یکی از بزرگترین سؤالاتی که ذهن گیمرها را درگیر کرده، این است که Grand Theft Auto VI چه قیمتی خواهد داشت. با توجه به سطح انتظارات، عظمت پروژه و روند افزایش قیمت بازیهای بزرگ در سالهای اخیر، بسیاری نگراناند که این عنوان شاید گرانترین بازی نسل جدید لقب بگیرد.
در همین رابطه، به گزارش GamesRadar استراوس زلنیک، مدیرعامل شرکت Take-Two Interactive، در اظهارنظری دربارهی ساختار قیمتگذاری بازیها، گفت که سیاست آنها همیشه «قیمتگذاری متغیر» بوده است. او عنوان کرد که هدف آنها همیشه این بوده که محتوای بیشتر و لذت بیشتری را در مقایسه با مبلغی که از مخاطب دریافت میشود، ارائه دهند؛ و همین امر به درآمدزایی بیشتر منجر خواهد شد.
برای درک بهتر این رویکرد، میتوان به بازی Mafia: The Old Country اشاره کرد؛ عنوانی که قرار است با قیمت نسبتاً پایین ۵۰ دلاری منتشر شود؛ کمتر از استاندارد ۶۰ تا ۸۰ دلاری کنونی. با توجه به ساختار خطی بازی، این قیمتگذاری میتواند مخاطبان بیشتری را ترغیب به خرید کند و در نتیجه سود بیشتری به همراه داشته باشد، حتی اگر قیمت پایینتر باشد.
اما نکتهای که طرفداران را بیش از همه نگران کرده این است که هنوز هیچ اطلاعات رسمی دربارهی قیمت نهایی GTA 6 ارائه نشده. گرچه زلنیک تأکید دارد که قیمت بازی باید با ارزش محتوایی آن تطابق داشته باشد، برخی تحلیلگران معتقدند که این عنوان میتواند اولین بازی AAA باشد که قیمت آن از مرز ۱۰۰ دلار عبور میکند.
در حال حاضر، تنها کاری که میتوان کرد، انتظار است. با توجه به اینکه بازی در تاریخ ۲۶ مه ۲۰۲۶ برای پلیاستیشن ۵ و ایکسباکس سری X/S عرضه خواهد شد، طرفداران زمان زیادی دارند تا خود را برای احتمالات مختلف آماده کنند.
در حاشیهی این بحث، زلنیک همچنین به تأخیر اخیر GTA 6 نیز اشارهای داشت. تنها سه ماه پس از آنکه گفته بود از روند توسعهی بازی رضایت دارد، اعلام شد که عرضهی بازی تا سال آینده به تأخیر افتاده است. حالا این سؤال مطرح است: چه چیزی باعث این تغییر ناگهانی در برنامهریزی شده؟ پاسخ به این سؤال، شاید در ماههای آینده روشن شود.