سرقت هنری «بانجی» از یک هنرمند گمنام | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴ ساعت ۱۴:۵۰

سرقت هنری «بانجی» از یک هنرمند گمنام

یک گزارش جدید ادعا می‌کند که استودیوی بانجی، توسعه‌دهنده بازی ماراتن، در وضعیت «آشفته»ای است چون مجبور شد اعتراف کند که آثار یک هنرمند خارجی بدون اجازه در بازی آن‌ها استفاده شده است.

 

یونس بهرامی/صبا:‌ به گفته نشریه فوربز، روحیه کارمندان استودیو وخیم است و یکی از منابع به این نشریه گفته وضعیت هیچ‌وقت در استودیو به این بدی نبوده.

این مشکل اوایل این هفته و پس از تست آلفای اخیر بازی ماراتن آشکار شد، زمانی که هنرمندی به نام فرن هوک متوجه شد طرح‌هایش در بازی استفاده شده است. بانجی در پاسخ از طریق حساب کمتردیده‌شده «ماراتن دولوپمنت تیم» در شبکه‌های اجتماعی نوشت که بلافاصله ادعای هوک را بررسی کرده و متوجه شده که یکی از کارمندان سابق این شرکت، طرح‌ها را کپی کرده است.

سپس، در یک پخش زنده نامناسب و ناخوشایند، این استودیو اعلام کرد که به دلیل بررسی‌های در حال انجام، هیچ گیم‌پلی‌ای از ماراتن نمایش داده نخواهد شد.

جو زیگلر، کارگردان بازی، در ابتدای استریم توضیح داد: «برنامه امروز ما کمی متفاوت است. قرار بود چیزهای بیشتری نشان دهیم، اما به دلایلی که بعدا خواهیم گفت، منصرف شدیم. در عوض، درباره چیزهایی که از تست آلفا یاد گرفتیم و برنامه‌های آینده صحبت خواهیم کرد.»

زیگلر بعداً گفت بخشی از دلیل عدم نمایش گیم‌پلی این است که تیم در حال «بررسی تمام مدل‌ها و طرح‌هاست تا حرمت‌شکنی نشود [یعنی دوباره سرقت هنری‌ای انجام نشده باشد].»

جو کراس، مدیر هنری بازی، با خواندن بیانیه‌ای اضافه کرد: «متوجه شدیم که یکی از کارمندان که در مراحل اولیه پیش‌تولید روی ماراتن کار می‌کرد، تعدادی از طرحهای گرافیکی یک طراح را بدون اجازه یا ذکر منبع برداشته و آن‌ها را در یک صفحه دکال قرار داده که در سال ۲۰۲۰ ثبت شده است. این صفحه شامل آیکون‌ها و عناصر متنی بود که نهایتاً در نسخه آلفای ما قرار گرفت. هیچ توجیهی برای این بی‌توجهی وجود ندارد و ما ۱۰۰٪ متعهد به بررسی فرآیندها هستیم تا مطمئن شویم چنین مواردی دیگر در ماراتن یا بانجی تکرار نشود.»

اکنون فوربز گزارش می‌دهد که منابع داخل بانجی می‌گویند توضیح عمومی‌شان درباره این حادثه – درباره‌ی مقصر بودن یکی از همکاران سابق – را به خود کارمندان داخلی هم گفته‌اند، اما «روحیه‌ی همه وخیم است» چرا که اتهام سرقت هنری خیلی برایشان سنگین تمام شده.

با تغییراتی در برنامه بازاریابی (که پیش از این حادثه برنامه‌ریزی شده بود)، اصلاحات احتمالی در برنامه تست بازی، و همچنین بررسی تمام عناصر گرافیکی استفاده‌شده در ماراتن، برخی نگران هستند که این شوتر نتواند سر موعد و در ۲۳ سپتامبر عرضه شود.

فوربز همچنین اشاره می‌کند که کارکنان از مدت‌ها قبل با روند توسعه بازی مشکل داشته‌اند و می‌گویند: «حتی پنج سال پیش، توصیه‌های سازندگان از طرف مدیران اغلب نادیده گرفته می‌شد. بسیاری قبلاً گفته بودند که بازی باید یک بخش پی‌وی‌ای/PvE هم داشته باشد.»

گفته می‌شود «تیم‌های حقوقی سونی و بانجی» در حال بررسی ماجرای دارایی‌های سرقت‌شده هستند، اما تصمیم بانجی برای عدم نمایش هیچ فیلمی در استریم دیشب به اندازه کافی گویاست.

ماراتن قرار است در ۲۳ سپتامبر برای پی‌سی، پلی‌استیشن ۵ و ایکس‌باکس سری ایکس/اس منتشر شود.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین اخبار

پربازدیدها