به این زودی‌ها خبری از فرزند خلف «متال گیر» نمی‌شود | پایگاه خبری صبا
امروز ۴ خرداد ۱۴۰۴ ساعت ۲۰:۰۱
کوجیما درباره‌ی Phsyint: 

به این زودی‌ها خبری از فرزند خلف «متال گیر» نمی‌شود 

بازی جاسوسی آینده هیدئو کوجیما با عنوان Physint تا چند سال دیگر منتشر نخواهد شد.

یونس بهرامی/صبا: در حالی که بازی بعدی کوجیما، دث استرندینگ ۲، در آستانه انتشار است، توسعه Physint همزمان با بازی ترسناک ایکس‌باکس با نام OD هم به موازات هم پیش می‌روند.

کوجیما حتی قصد دارد یک فیلم نیز بسازد، اما در حال حاضر این پروژه‌های ویدیوگیمی در اولویت هستند. او در گفت‌وگو با مجله فرانسوی Le Film Français (به نقل از انجمن ResetEra) گفت: «علاوه بر Death Stranding 2، بازی Physint نیز در دست توسعه‌ست. ساخت آن پنج یا شش سال دیگر طول خواهد کشید. شاید پس از آن، بالاخره بتوانم سراغ فیلمسازی بروم.»

او ادامه داد: «من با سینما بزرگ شده‌ام. کارگردانی فیلم نوعی ادای احترام به سینما می‌ماند. به اضافه‌ی اینکه من هر سنم دارد زیادی بالا می‌رود و ترجیح می‌دهم این کار را وقتی هنوز جوان‌ترم انجام دهم.»

کوجیما اکنون ۶۱ سال دارد، یعنی Physint تا زمانی که او به اواخر دهه ۶۰ زندگی‌اش برسد منتشر نخواهد شد و با این روند، احتمالاً ساخت فیلم تا دهه ۷۰ عمرش به تعویق خواهد افتاد.

با توجه به اینکه چند سال تا انتشار Physint باقی مانده، آیا این بازی ممکن است برای کنسول بعدی سونی ساخته شود؟ در سال ۲۰۲۲، یک سند محرمانه نشان می‌داد که این شرکت حداقل تا سال ۲۰۲۷ سراغ پلی‌استیشن ۶ نخواهد رفت. البته ممکن است این زمان حتی بیشتر هم شده باشد.

کوجیما برای اولین بار در سال ۲۰۲۴ از Physint رونمایی کرد و آن را «سومین بازی جدید از زمان تأسیسKojima Productions» و یک «اکشن جاسوسی کاملاً جدید برای نسل بعدی» توصیف کرد. بسیاری از طرفداران انتظار دارند که این بازی رقیبی برای «متال گیر» باشد، مجموعه‌ای که کوجیما بخاطرش سر زبان‌ها افتاد.

در بیانیه رسمی آمده بود:  

«Physint (عنوان موقت) سومین بازی جدید از زمان تأسیس کوجیما پروداکشنز خواهد بود. یک «اکشن جاسوسی» کاملاً جدید برای نسل بعدی است که با فناوری‌های پیشرفته و بهترین استعدادهای جهانی ساخته خواهد شد…»

دث استرندینگ ۲ نیز به‌وضوح دی‌ان‌ای «متال گیر» را در خود دارد، هم در گیم‌پلی گسترده‌تر و هم در مضامین داستانی‌اش.

کوجیما در یک پیش‌نمایش اخیر برای بازی اشاره کرد که درخواست طرفداران برای یک بازی جدید در سبک متال گیر الهام‌بخش ساخت Physint بوده است.

او گفت: «البته ایده‌های جدید زیاد توی سرم دارم. اما زمانی که در دوران همه‌گیری کرونا بیمار شدم، متوجه شدم که خیلی‌ها می‌خواهند دوباره چیزی شبیه به متال گیر بسازم. آن موقع بود که ایده یک بازی جاسوسی جدید به ذهنم رسید. به آن فکر کردم و دیدم که ایده خوبی است. آن را با سونی در میان گذاشتم و آنها از آن استقبال کردند. ما گزینه‌های مختلفی را بررسی کردیم و در نهایت روی ساخت Physint توافق کردیم.»

با این حال، کوجیما به مجله Edge گفت که «علاقه‌ای به جذب همه‌ی مخاطبین ندارد»، حتی با وجود بازخوردهای مثبتی که نسبت به پیش‌نمایش‌های Death Stranding ۲ شد. او گفت: «سونی البته ازاین بابت راضی است، اما من ترجیح می‌دادم که بازی کمی جنجالی‌تر باشد. فیلم‌های پرفروش نیاز به تأیید ۸۰ درصدی دارند اما من نمی‌خواهم بازی‌هایی مثل آن‌ها بسازم که همه را راضی نگه دارد. علاقه‌ای به جذب تمام بازار یا فروش میلیون نسخه ندارم. هدف من نیست.»

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین اخبار

پربازدیدها