عرفان بیگی/ صبا؛ این بازی از یک «بتای بسیار موفق» به یک «شکست بزرگ» در عرض چند ماه سقوط کرد. و حالا، امروز روزیست که سرورها برای همیشه خاموش میشوند. پس اگر میخواستید برای آخرین بار وارد نبردی شوید، همین حالا وقتش است؛ چون پس از امروز دیگر فقط حالت آفلاین بازی قابل استفاده خواهد بود.
اما اگر به دنبال درس گرفتن از این شکست هستید، بیایید نگاهی دقیقتر به مسیر Multiversus بیندازیم. این بازی با تریلری هیجانانگیز معرفی شد؛ سبک مبارزههای ۲ به ۲، و هر شخصیت ممکن از دنیای Warner Bros Discovery ( از باگز بانی و شگی گرفته تا واندر وومن، بیتلجوس، ایجنت اسمیت و پاورپاف گرلز ) روی میز بود.
در زمان عرضه بتا، تیم Player First Games بستههای ویژهای برای خرید ارائه دادند. بازی رایگان بود، اما این بستهها فروش خوبی داشتند و باعث شد بازی سر و صدای زیادی به پا کند. اما بهطور ناگهانی، بازی برای چندین ماه بهطور کامل از دسترس خارج شد تا بعدها با یک لانچ مجدد برگردد. بازگشتی که متأسفانه پر از مشکلات بود؛ از گیمپلی بدتر گرفته تا مایکروترنزاکشنهایی که حالا دیگر کنترلناپذیر شده بودند.
جالب آنکه نسخه بتا بازی در وضعیت بسیار خوبی قرار داشت و کسی نمیفهمید چه شد که اینهمه عقبگرد اتفاق افتاد. بسته به اینکه به کدام گزارش باور داشته باشید، یا تیم Player First Games اشتباه کرد، یا فشارهای مالی Warner Bros باعث شد که سیستم پرداخت درونبرنامهای را بیش از حد به بازی تحمیل کنند تا هزینههای جذب این همه شخصیت را جبران کنند.
در نهایت، تنها چند ماه پس از عرضه، بازی افت شدید درآمد داشت و Warner Bros Discovery ترجیح داد سرورهای آن را بهطور کامل ببندد تا اینکه تلاش کند بازی را نجات دهد.
چیزی که بیشتر از همه ناراحتکننده است این است که Multiversus پتانسیل زیادی داشت. ترکیب کاراکترها بسیار منحصربهفرد بود و بسیاری منتظر بودند ببینند شخصیت بعدی چه کسی خواهد بود. حالا این بازی هم تبدیل شده به یک سؤال تکراری برای گیمرها: «اگه ادامه پیدا میکرد چی میشد؟»