چرا EA «بلک پنتر» را لغو کرد؟ | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۵ خرداد ۱۴۰۴ ساعت ۰۹:۵۳

چرا EA «بلک پنتر» را لغو کرد؟

گفته می‌شود EA احتمالاً تصمیم به لغو این پروژه گرفته بود، حتی اگر وضعیت مالی‌اش مناسب باقی می‌ماند.

عرفان بیگی/صبا؛ اکنون جزئیات بیشتری در مورد علت لغو بازی Marvel’s Black Panther توسط EA و تعطیلی استودیوی سازنده آن، Cliffhanger Games منتشر شده است.

هفته گذشته، یک ایمیل داخلی از EA لو رفت که تأیید می‌کرد این پروژه لغو شده است. در آن زمان، گمانه‌زنی شد که این اتفاق ممکن است به دلیل افت عملکرد بازی لایو سرویس Apex Legends باشد، که باعث چند دور تعدیل نیرو در EA طی امسال شد. اما اگر شایعات اخیر صحت داشته باشند، ممکن است این تصمیم حتی در صورت موفقیت Apex Legends نیز اتخاذ می‌شد.

طبق گزارش جیسون شرایر برای Bloomberg، Marvel’s Black Panther به‌تازگی یک نقطه عطف مهم به نام «gate» را پشت سر گذاشته بود؛ مرحله‌ای که در آن مدیران ارشد شرکت به بررسی پیشرفت پروژه می‌پردازند و تصمیم می‌گیرند که آیا ادامه ساخت آن توجیه دارد یا نه.

متأسفانه برای Cliffhanger Games، مدیران EA ناراضی بودند زیرا این بازی پس از چهار سال توسعه، هنوز مرحله پیش‌تولید را کامل نکرده بود. EA در حال بازنگری جدی در فهرست پروژه‌های خود بود و تمایل داشت پروژه‌هایی که زمان زیادی برای توسعه نیاز دارند را متوقف کند. همچنین طبق گزارش‌ها، چند پروژه آزمایشی در Respawn نیز لغو شده‌اند، از جمله پروژه‌ای که برخی آن را نسخه سوم Titanfall می‌دانستند.

شرایر همچنین گزارش داده که تیم Cliffhanger Games نسبت به پروژه خوش‌بین بوده و احساس می‌کردند کارها به‌خوبی پیش می‌رود. آن‌ها تازه فرایند گسترش تیم را آغاز کرده بودند، به‌طوری‌که در زمان لغو پروژه، EA افرادی را اخراج کرد که تنها چند ماه یا حتی چند هفته پیش استخدام شده بودند.

برای مقایسه، استودیوی Monolith Productions، که از سال ۲۰۰۴ فعالیت دارد، تنها سه سال زمان صرف توسعه بازی Middle-earth: Shadow of Mordor کرد؛ این زمان، به‌طور قابل‌توجهی کمتر از زمانی بود که Cliffhanger Games برای ساخت Black Panther صرف کرده بود. اما تفاوت اصلی اینجاست که Cliffhanger Games همزمان با ساخت بازی، خود استودیو را نیز از صفر تأسیس می‌کرد.

نکته تلخ ماجرا اینجاست که برخی از اعضای تیم Cliffhanger Games پیش‌تر در Monolith فعالیت داشته‌اند، و اکنون در هر دو استودیو، کار خود را از دست داده‌اند.

علاوه‌بر این، ناراحت‌کننده است که بدانیم احتمالاً دیگر شاهد استفاده از سیستم نمسیس (Nemesis System) نخواهیم بود؛ سیستمی که توسط تیم مونولیت ساخته شد اما اکنون حق امتیاز آن در اختیار WB Games است. شرکتی که خود سازندگان اصلی آن را حفظ نکرده است. اکنون با لغو پروژه‌های Wonder Woman و Black Panther، هرگز نخواهیم دید که این سیستم چگونه می‌توانست در قالب یک بازی ابرقهرمانی به کار گرفته شود.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین اخبار

پربازدیدها