به گزارش صبا «پیتر دمینگ» که در «توئین پیکس: بازگشت» (Twin Peaks: The Return) به عنوان فیلمبردار با لینچ همکاری کرده، در مصاحبه جدیدی با «فیلم استیج» جزئیات بیشتری از علت توقف فیلمبرداری «شب نانوشته» فاش کرده است.
او میگوید: «به فاصله کوتاهی پس از آنکه از دنیا رفت – شاید یک سال، چون پیش از کووید بود – «شب نانوشته» را داشت که فیلمنامه آن را نوشته بود. آن را خوانده بودم، و در واقع چند لوکیشن را بررسی کردیم. سپس کووید آمد و همهچیز تعطیل شد و دیگر هیچوقت جان نگرفت.»
دمینگ در پاسخ به این پرسش که آیا پروژه لینچ یک سریال بوده یا فیلم بلند و یا دنبالهای برای «توئین پیکس» میگوید: «بیتردید اثر اریجینال خودش بود… قرار بود اپیزودهای زیادی داشته باشد، چون دیوید واقعاً از آنچه «داستان ادامهدار» مینامید خوشش میآمد… در مورد «توئین پیکس: بازگشت» واقعاً نمیدانستیم که چند اپیزود خواهد داشت تا اینکه وارد مرحله پس از تولید شدیم، چون به آن روش مرسوم نوشته نشده بود؛ یک فیلم ۵۵۰ صفحهای بود. بنابراین تقسیم شدنش به مرحله پس از تولید مرتبط میشد. «شب نانوشته» همین شکل را داشت. در سه نشست فیلمنامه آن را خواندم چون بسیار قطور بود، بیشک «توئین پیکس» نبود. میتوانم بگویم که واقعاً معمای جالبی بود.»
او از داستان «شب نانوشته» جزئیاتی فاش نمیکند اما میگوید در ادامه قصههای لسآنجلسی لینچ بوده و فیلمسازی اریجینال و معمایی خود را با سینمای کلاسیک ترکیب میکرده است. این فیلمبردار در ادامه میگوید مضامین «بزرگراه گمشده» (Lost Highway)، «جاده مالهالند» (Mulholland Drive) و «امپراتوری درون» (Inland Empire) با «شب نانوشته» قرابت دارد: «در این خط تولید [فیلم] شماره چهار است.»
لینچ پیش از آنکه از دنیا برود به دلیل مشکلات ریوی توان راه رفتن را از دست داده بود و قصد داشت از راه دور فیلمسازی کند.
نشر اول سی نما